Zvrat: „nechtěné zrychlování“ vozů Toyota bude skutečně v nohách

81 komentářů

kamil
9. února • 16:28

Docela by mě zajímalo zda mají automobilky opravdu problém s americkými dodavateli dílů nebo jestli se ve zbytku světa na zákazníky kašle.Problém s koberečky Toyot a tedy i svolávací akce se týkala jen vozů prodaných v USA.Před 3 lety měl VW svolávačku na cca 400tis. Passatů (1999-2005) kvůli tepelnému štítu automatické převodovky a opět jen v USA:
www.ct24.cz ... Teď má VW zase svolávačku na výměnu zapalovacích cívek u cca 500tis. Passatů (2001-2007), ale zase jen v USA:
www.auto.cz ...
V této souvislosti je zajímavé, že v testu ADACu na 100tis. km dopadlo špatně VW Polo, protože mu museli během těch 100tis. km 2x měnit cívky zapalování.Takže to vypadá, že automobilky šetří a na zbytek světa kašlou, protože jim tady nehrozí takové žaloby :-/

Toper
9. února • 16:35

Ne tak docela, třeba u toho pašíku byl problém v konkrétním modelu cívky, který byl pro trh USA jiný, než ten v Evropě.

kamil
9. února • 18:30

Jo to je možné. Taky v tom hraje větší roli, že je to víc medializované, třeba v evropském Rapexu je nějaká svolávačka pomalu každý týden, ale nikde se o tom člověk moc nedoví.

Toper
9. února • 18:40

On je hlavně "problém" v evropské vs americké soudnictví. Zatímco u nás, si musíš vše zaplatit, tak v americe se můžeš soudit s kýmkoli a jakkoli a žádné soudní poplatky neplatíš. Proto se tam soudí kdejaký jouda a kvůli kdejaké kravině. Protože ho to nic nestojí a může vlastně jen získat.

neodborník
9. února • 13:27

Až teď mi došlo jak si Duchoň vyložil "mechanickou příčinu", ale to je spíš přání otcem myšlenky.

neodborník
9. února • 13:22

Bleskového Duchoně ušetřili a nevyhodili, no a takhle to dopadá ! Elektronická příčina,nebo mechanická. Není to ve výsledku jedno ? Tři tečky.

Tin Tin
9. února • 14:53

Bohužel bych řekl, že únorový úpadek Autorevue je obecně děsivý. Změnila se struktura témat, chybí klíčové novinky a místo toho tu máme Tržila, nějaké nesmysly z motorsportu a vůbec kraviny, které podle mě nikoho rozumného nebo zapáleného pro auta nezajímají. Zpracování jednotlivých témat pozbylo přesnosti a někdy i smyslu (viz včerejší článek o Aventadoru, kde se psalo to co už se tu každé zvlášť podrobně řešilo), jindy získalo na bulvárnosti ve smyslu umělé zajímavosti. Viz tohle.Na druhou stranu si myslím, že pan Duchoň je schopen aspoň něco podstatného ještě zpracovat v rozumné podobě, novinky zbytku equipy považuji za tristní.

Kankunen
9. února • 11:14

Ty koberečky musí být kouzelné, někomu šlapou na plyn a někomu se odplazí pod brzdu a pod tou brzdou je tak vzpurný, že se nedá zmáčknout ani nohou. :-D

Rode
9. února • 9:16

je skoda, ze se pomichalo nekolik vad, ktere toyota mela do jedne a lidi maji za to, ze to hlavni byl plynovy pedal, pritom to hlavni co toyota tajila nebylo toto, ale vadne a nebezpecne reseni uchyceni koberecku, ktere zpusobovaly problemy s tim, ze se dostaly pod pedaly a ty proste nefungovaly, na coz byla automobilka nekolikrat upozornovana a taky dostavala flastry a prdela na to dluhe roky. K tomu se pridaly problemy s pedalem, coz je ale nesouvisejici problem. To podstatnejsi jsou pritom ty koberecky, ale furt se resi akorat pedaly. Holt co uz.

MickeyMon
9. února • 10:30

S kobercami som mal problem vo FIATe a sralo to niekoho (v EU)?

Rode
9. února • 10:36

Kdyz si kupujete fiat, tak pocitat s tim, ze funguje maximalne 30% veci a to tak na 50%. Pokud ocekavate neco jineho, je to vas osobni problem.

MickeyMon
9. února • 10:59

Inak hovorim o FIATe Coupe, ziadne Punto a musim povedat, ze to malo svoje muchy, ale celkovo to bolo spolahlivejsie ako AUDI.
Takze jedna automobilka ma "seriozny" problem - musi calovat sudy a pod. a druha je OK, lebo sa to tam caka. Tomu hovorim selektivna politika ... :-O

Rode
9. února • 11:23

delate zavery aniz o tom neco vite. Toyota byla US organy, ktere se zabyvaji bezpecnosti vozu na ten konkretni problem upozornovana opakovane pres 5 let a nic s tim neudelali. Az se nakonec pozabijelo par lidi a doslo to do neunosneho stadia. chybu dela kazdy, ale nekdo ji neresi na globalni urovni a to je ten problem. Kdyby to vyresili hned, zadne soudy a pokuty by neplatili.ale co cekat od fiataka, ten soudi, aniz o tom cokoli vi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MickeyMon
9. února • 11:36

Tak isto ako VW vedel 5 rokov o probleme "vaha vzduchu" a sral na to. A dalsi ... si naivka, ak si myslis, ze len TTT ma problemy.
Nie som FIATak, nemam ho uz 10 rokov, tak nepis ked o tom nevies.
Rode ty si co, VW pozitiv ? Ja nie som zastanca ziadnej znacky, tak tu neryp. Nehaj svoje "moudra" pre ineho sudruha. Dakujem.

Toper
9. února • 11:42

Váha vzduchu, to není problém svolávačky. Ve své podstatě - co by ti asi vyměnili? To samý znova?

MickeyMon
9. února • 11:48

Dalsi, co veri, ze je to spotrebak :-P Ano, ja som chcel vymenit vahu vzduchu za kvalitnu od Pierburgu alebo Hitashi. Co sa robi na zvolavackach ? Meni konstrukcia vozidla ? Nebud smiesny ! Menia sa diely a sem tam male upravy.

Toper
9. února • 11:51

Podívej, mě to tady nemusíš vysvětlovat, byl jsem to já, co jsem ti tu psal o váze vzduchu Pierburg. Tys motal jen něco o Hitachi. A hle, už opakuješ to, co jsem ti napsal. ;-)

MickeyMon
9. února • 11:59

Jo jo ty si umelec, vsetko vies, ja som tu vahu menil za Pierburg pekne davno (roky dozadu), ked si tu este ani nekvakal. Takze neviem o com tocis.
Stale si neodpovedal, preco by vaha nemala byt na zvolavacku ???????????????????????

Rode
9. února • 12:11

Mickey: ja s tebou plne souhlasim, normalne se mi obrousily kotouce a taky na to nedelali svolavacku. Jsou to svinaci ty automobilky.

MickeyMon
9. února • 12:38

Rode, ja som mal mozno aj horsiu vadu - pri velkom dazdi nestihali platnicky vytlacat vodu z kotuca a auto na dialnici proste prvu SEKUNDU nebrzdilo. Prvy krat som sa skoro posral. A kde do sk...nej riti bola na to zvolavacka ??? Nebola. Pretoze to bola konstrukcna vada. Niektorym tu v DE robili taku "home made" upravu, ak si bol v zaruke. Co som ja nemal (kupovane z leasingu). Ten isty problem mal aj Medur W203.
Kopat za nejaku znacku dnes je chore. This is my point of view.

Rode
9. února • 12:46

to nic neni, normalne mi po 15000 km zacalo svitit na displeji, ze mam jit vymenit olej, volam k dilerovi, co to ma byt, ze to ma vadu, kdyz musim menit olej a ze chci svolavaci akci v ramci ktere mi to vymeni. Odmitli to. To je svinstvo co?

MickeyMon
9. února • 13:25

Rode a co na to Chocholousek ? Taky te odmitl ? :-D To se tam stava max 1x do roka ! :-)

Rode
9. února • 13:42

taky mi to nechteli uznat na pojistovnu a lecbu si musim platit sam ;)hele proste nedelej ze spotrebaku vec vhodnou na svolavacku

MickeyMon
9. února • 14:08

Vies co, diky za takych ludi ako si ty. Z teba zijem, vsetko je spotrebak. Danke. Zi v tom dalej. (kym sa ti motor neprepne do nudzkau pri predbiehani kamiona :-O )

Rode
9. února • 14:21

Ne, vsechno spotrebak neni, ale zrovna vaha vzduchu ano. Jejich zivotnost byla i u koncernu vazana spise na najezd, nez na cokoli jineho. Umrit muze kdykoli a cokoli, ovsem to, ze nejaky dil vydrzi 150-200tkm nepokladam za to, ze se jedna o konstrukcni problem. Ty treba ano. A v ramci toho, ze Rapex kazdy mesic vykazuje desitky zavad automobilek, coz se pak resi svolavackami, tak je s podivem, ze tva slavna vaha se tam nikdy neobjevila. Proc by taky mela. To, ze umiraji tlumice po 100-200tkm taky neni na svolavacku.Proste resis tu kraviny, ktere se ti staly, ze vseho delas desnou aferu. Vaha je spotrebak a prdi se u vsech znacek bez vyjimky. Od fiatu po koncern.Takze pokud ti praskne sjety brzdovy kotouc kdyz jedes z kopce a zabijes se kvuli toho, tak za to vazne automobilka nemuze. Kdyby ses o auto staral, tak ti to do nouzaku nikdy neprejde.

MickeyMon
9. února • 14:33

Ja som do 200 tkm menil vahu 3x ! Tomu sa hovori spotrebak ! Servis - dovolim si tvrdit, ze som mal lepsi servis ako ty - ziadnych menicov dielov s prazdnou hlavou v rovnakych monterkach.
Vzduchovy filter som menil kazdych 15 tkm ! Nijak inak zivotnost vahy neovplyvnis, to ty ale urcite vies, mudrland.
Prasknuty brzdovy kotuc je vyrobna vada, nie konstrukcno-technologicka ! Fakt do toho vidis.
Ty si mylis zakladne pojmy.A este jedna perlicka umelci, vaha vzduchu v aute nemusi vobec byt, aj to vsetci viete, takze info, ze niektori to uz opat prestavaju montovat viete :-D
... a urcite mi vysvetlis, preco HITACHI bolo len v AUDI 180 PS 2,5 TDI. To sa nesralo ani po 200 tkm.

Honza
9. února • 15:09

MickeyMone, prostě se smiř s tím, že u Koncernu je čidlo množství nasávaného vzduchu (odbornící tomu říkají váha vzduchu) spotřební materiál. Sice ti nikdo asi nedokáže vysvětlit, proč by čidlo mělo být spotřebním materiálem, když při jeho provozu pokud vím nedochází k úbytku materiálu nebo jinému druhu opotřebení. Ale prostě "váha vzduchu" Bosch je spotřební materiál a hotovo.

Toper
9. února • 16:06

No, tak vlastně tedy nevíš.
Váha funguje na principu zahřívání/ochlazování kovového drátku/plíšku. Ty mají různí výrobci z různých materiálů (někdy je tam i platina - což je drahé a nemá to každý).
A když už se ti něco zahřívá (na několik set stupňů) a proudem vzduchu ochlazuje, tak se to prostě opotřebovává.
PS: Váhy vzduchu odchází kde komu, od italských Alf, přes francouzské Citroeny a Pegeoty až po koncern, kterého u nás jezdí suverénně nejvíc, takže se o něm nejvíce píše.

MickeyMon
9. února • 17:28

Toper:
No sam si tam nedal japoncov hmmmmm :-).
Ked nemaju na kvalitu (platinu), tak nech to tam nedavaju. Ako je mozne, ze auta po rv 2005 tento problem nemaju. Uz maju na kvalitu ?
Inak da sa fungovat aj bez toho.

Toper
9. února • 17:42

Japonské auto to taky mají, ale kolik jich tu s dieslem jezdí? Minimum. Jako náhradní díl se váha samozřejmě prodává i pro např Hondu.
Ty pořád bereš jako bernou mici sebe a jen sebe. Kolem mě problém s váhou měla jedna Octavia 81kW a jedna A6 2.5 TDI. U obou výměna váhy v cca 85 tis. Ta A6 najela přes čtvrt milionu bez dalšího problému (jakéhokoli), Octavia jezdí doteď taky bez problému, najeto má něco kolem 150. Na to, že je kolem mě asi 20 aut, tak problém měly dvě. Žádná tragédie.Fungovat se dá i bez toho, ale díky tomu auto nadměrně kouří, žere a nejede.

MickeyMon
9. února • 19:05

1. JPN auta behaju po CR praveze vacsinou diesle - nechce sa mi hladat vsetko, ale CR 2009 Avensis - z 539 aut bolo 31 benzinov ... no comment.
2. Ano ja beriem seba ako bernu mincu, boli to moje prachy, alebo ??? Vysrali sa na mna, tak seriem na nich.
Kasli teraz na vahu vzduchu, tu ide o pristup. Oficialnu zvolavacku som si platil sam. Brzdy nechali tak. Roztrhnuta retaz na A4 2.0 TFSI (7 mesacne 18 tkm) nie je na zaruku, nakoniec cez pravnika 75% nakladov prevzali - ale len cenu motora, ktory museli cely vyliat !
Passat 2.0 TDI 103kW 2009 Comfortline 67tkm 3x menene vstreky ovsem 3x krat uz platil sam, vraj nekvalitne palivo tankuje. Problem bol inde, keby to uznali, ma narok na nove auto (3x ta ista vada v zaruke). To hovorim teraz o nemeckych servisoch. Na tychto ludi viem dat kontakt, ak to povolia. Viem aj o dalsich (napr. Mercedesy), ale naco to tu budem rozoberat.
Dnes su tie auta viac menej podobne (v triedach), takze vlastne platim za pristup znacky ku mne.3. Zle si to pochopil ! Konstrukcia motora nemusi obsahovat vahu vzduchu vobec !!!

Toper
9. února • 19:12

U nás se prodá více ojetých vozů než těch nových. japonce nevyjimaje, těch benzínových je tu většina.
Když máš neschopný servis, máš ho změnit, pokud si neschopný ty sám.
Celkově máš podivné zkušenosti, které mnohdy odporují zdravému rozumu. Zbytek bez kometáře, těchto vtipných příběhů by tady mohl napsak kdokoli o jakémkoli autě. A k tomu třetímu bodu, jak jinak chceš změřit množství nasátého vzduchu? Třeba právě u turbodieslů, kde je množství nasátého vzduchu alfou a omegou a kvůli tomu to turbo tam vlastně je. Klidně se obnaž.

MickeyMon
9. února • 19:26

1. To su predaje novych aut v CR, dovoz neviem.2. Neschopny ? Ty si schopny ?
Volal som priamo AUDI call centrum Ingolstadt, kam mam este volat ? Tvojej materi, ci prezidentovi ?
To si fakt taky blb ?
Vtipne pribehy su tvoje - 20 kuskov skoro bez problemov ! Majitelia, co poznam ja to vidia inak.3. Ty si fakt makac, ked nevies ako moze fungovat MODERNY motor bez vahy vzduchu, tazka otazka, fyziku asi nepoznas, ale "plna huba" kvalitnych prispevkov, ze ... o starych diesloch do 93 sa nebudeme bavit ... podumaj.

Toper
9. února • 19:33

Možná se tvá schopnost měří počtem telefonních čísel, kterými disponuješ. Ta má se meří tím, co dokážu udělat sám.3. Napiš, jak chceš meřit nasávaný zduch. Máš možnost popsat a ne jen blbě pindat. Fyziku mám za sebou, na vysoké sem z ní dělal několik zkoušek, tak se ničeho neboj.

MickeyMon
9. února • 20:10

Tak tak, nabuduce, ked bude problem s VW, tak poslem ludi za tebou, ty to vybavis. A ludia ti aj zaplatia provizu, to mi ver ! Stale neviem preco je vaha spotrebak a kedy sa meni ... len tak na ozivenie.No vidis, tak nechapem, kde je problem. Chces mi povedat, ze stare TD mali vahu vzduchu ?
A skusim to otocit, na zaklade akej veliciny sa meni odpor vahy vzduchu ?

Toper
9. února • 20:22

Nabuduce si najdi někoho, kdo tomu opravdu rozumí a není to jen "měnič dílů", jak si tady výše psal.Staré TD váhu neměly, proto taky mohutně čadily, neplnili žádnou Euro normu a houby jely.Odpor tělíska ve váze je závislý na jeho teplotě.

bape
9. února • 22:17

Toper: prepáč, ale ty naozaj nevieš o čom píšeš. Staré TD čadili, nešli atď? prosím ťa, zobuď sa. Ako príklad xsara 1,9 td z roku 1998 plnila euro 2, výkonom 66kw sa kedykoľvek vyrovnala oktávke 66 kw, podvozok mala lepší, a zakiaľ motor mal aspoň akú takú údržbu, tak kým nemal cez 300 tisíc km , nedymil... Nehovoriac o tom, že tam neodchádzal žiadny dvojhmoťák, trysky vydržali aj kuchynský olej, remenica na kľuke bola večná atď. Nové autá po roku 2000 sa nikdy spoľahlivosťou nevyrovnajú starším - to boli ešte poctivé autá, ktoré sa robili na výdrž a nie na 3 roky, kým neskončí lízing. K boschu - vadná váha vzduchu na alfe menená zas za bosch, vydržala 3 mesiace. Pri reklamácii som sa pýtal, či je normálne aby toľko vydržala taká drahá súčiastka. Odpoveď - pri bosche je to normálne.... a to ich chlapci zopár stoviek kusov do roka predajú, možno aj pár tisíc..

Toper
10. února • 10:44

Bape: Prosímtě, než začneš reagovat, měl bys vědět na co. Starým TD je myšlen dieslový motor s turbem, třeba ten ve VW Golf z roku 1984. Zbytek je tedy již teď irelevantní a nemá smysl dále k tobě vyjadřovat.

MickeyMon
9. února • 21:19

Ako by mi pomohli aj naj-odbornici, ked su diely vadne (technologicky) ???
Preco by som to mal platit z vlastneho vrecka, ked to domrvil vyrobca ?
Preco neuznali zvolavacku, lebo som nemal peciatku ?
Preco nebola zvolavacka na brzdy (len interny predpis) ?
Preco som musel furt stale v tom vrtat ?
Atd. Kedy pochopis, ze sa vysrali na mna ???
Tak preco by som mal byt VW pozitiv ? Daj me jeden dovod. Takze len podla teploty odvodis objem nasavaneho vzduchu ?

Toper
10. února • 10:53

MickeyMon:
"preco" česky proč, je ta nejhloupější otázka na světě.
Když se vykašlali na tebe, je to čistě tvůj osobní problém, nikoli můj. Možná se v německém servisu nepodělají z nějakého skoroukrajince (ano, tak se na nás dívají), který si tam koupil jedno ojetý auto.Jestli ty nechápeš (což očividně ne), jak funguje váha vzduchu, měl ses zeptat rovnou, bych ti to sem napsal.
Tělísko ve váze se proudícím vzduchem ochlazuje, čím více je ochlazeno, tím větší objem vzduchu přes něj protekl. Jestli ti to není ani teď jasné, klidně se ozvi, popíšu ti to durch i s měřenými hodnotami ve VAG.

MickeyMon
10. února • 12:52

No ano, je to moj problem, ved som to pisal, nauc sa citat.
Takze som u nich uz nic nekupil. To iste sme spravili na firmu - to je dosledok, aku oni ku mne tak ja ku nim. Myslel som si, ze je tu kapitalizmus - nas zakaznik nas pan. To asi pre VW neplati. Ludia su ovce a kupuju co sa im natlaci do hlavy. Takze svojim pristupom prisli v konecnom dosledku o kseft. To je bussiness ! Ale taki ako ty, im to vynahradia, o to sa nebojim, ty nakupujes kazdy rok 10 aut na firmu. Ale tie ciele, ze VW dlhodobo pokori Toyotu v celosvetovom predaji aut mi pridu smiesne. Nato, ze mas min. 2 semestre fyziky, ty to zabera dost slabo. Ano vaha vzduchu je zalozena na tom, ze poznas objem motora, dlzku nasvacieho potrubia, priemer atd. Potom delta T urcuje mnozstvo (zjednodusene povedane). Tento objem dokazes odvodit inak:
Objem/otacky motora, teplota nasavaneho vzduchu, tlak vzduchu, pretlak (od nasavania resp. turba).
To je co ? A funguje to ! Dokonca niektore auta aj s vahou maju tento program ako nahradny program, nie nudzovy !
Takze si tie svoje hodnoty VAG strc do ... motor bezi aj bez toho a nie len v nudzaku.To, ze mi tu strkas VAG hodnoty, naznacuje, ze si bud predajca alebo servisak dakeho VW servisu a je jasne, ze budes tu kopat za VW aj keby to bola naj sracka na svete.

Toper
10. února • 13:18

Skuhráš tu jak malý děcko, to jsou tvé problémy a mě NEZAJÍMAJÍ. Já mám naprosto jasno v tom, co se týká váhy vzduchu, ty tady cosi trepeš o něčem, co si asi zrovna vyčetl na internetu, ale vůbec tomu nerozumíš. Což si předvedl už výše a já to hned poznal.Nejsem servisák ani prodejce, na to bych nestudoval vysokou, jen je to můj koníček se v autech vrtat od mechaniky až po elektroniku. Ty si ale nějaký zakomplexovaný ubožák, který tu musí každému nadávat a myslí si, že všemu rozumí, ve všem má pravdu a od všeho má klíče.

MickeyMon
10. února • 13:51

Ak ta nezaujimaju moje problemy, tak ta mna nereaguj ! Nuti ta niekto ? Vyser sa na to !
Co na to reagujes ?
Mas nulove vlastne skusenosti a ohanas sa tu ako keby si jazdil kazdy rok 10 novych aut.No jo, ty si to poznal, hned si vsetko poznal. Ty si Genius, posli cislo odporucim ta u nas do vyvoja :-D Pokial nie je LMM na CANe, tak to nemoze fungovat, ty si to poznal ! Yupiii.Mam divne skusenosti s VW, kurna ako je to mozne, ved je to vsetko LOZ ! Od VW aj hovno vonia. Pravoverny Vanatik! Taky co veri, ze vaha je spotrebak - toto stoji za vsetky drobne.

Toper
10. února • 14:00

Jsi psychicky nemocný.
S takovými otrapy se opravdu již nehodlám dále zahazovat.

MickeyMon
10. února • 14:05

To bude pre teba najlepsie. To obhajovanie VW tu ide kazdemu na nervy. A nie som sam ...

Toper
10. února • 14:16

Ano, pak je tu pár uhrovatých mladíků, co se cítí děsně in, když se můžou vyhradit proti koncernu.
Mě je tohle u zadku, zajímá mě technická stránka věci. Nepotřebuju si honit ego módním pliváním na VW/škodu.
Tak si jdi za svými kamarády, založte si anti vw stránku/fórum a tam se plácejte navzájem po zádech, určitě se vám udělá líp. Tohle je server o autech - o všech autech.

MickeyMon
10. února • 14:44

A nech uhrovati citia in ... a co ... mas proti tomu nieco ? Je to ich pravo na nazor. Ja to neriesim. U nas jeden uhrovaty naskrabal na starsiu S8 a co jeho vec. Po roku ju predal, vraj nema na servis (co sa mu tam kadilo neviem, uz ma to nezaujimalo).Technicke riesenia od VW sme uz preberali v inej diskusii ... ze (FSI / TDI atd.).
Teoria a prax nie je to iste. To si uz dufam pochopil.
Ziadne modne pluvance na VW .... VW predava v EU najviac, tak neviem ake pluvance. Ocividne to ludom nevadi. Ano je to o vsetkych autach, a ked dojde na to rec, tak za seba poviem, ze nech si VW trhne nohou. To nie je len nejaky sprostredkovany nazor, bohuzial kruta skusenost, tak neviem preco by som mal ojebom ala VW - tlieskat ???????????????
Zato, ze ma obrali o cas, nervy a peniaze, zato ich mam nosit do neba ???
Som platiaci zakaznik a no voluntary beta tester. A keby to aspon vydrzalo 200 tkm ...A podla mna, kedze je vsetko spotrebak, tak pristup znacky k problemom je dolezitejsi ako hocikedy predtym. Pretoze je to jej vyrobok, jej znacka, jej servis.

Rode
9. února • 15:51

dle meho je kazdy senzor spotrebak, co ma narok na to po nejakem case, uzivani umrit. Ty dily v tom oxiduji, degraduji vlivem prostredi starnou apod. tak je normalni, ze se to stava. V zarovce taky zadny ubytek materialu neni a je to spotrebak.

MickeyMon
9. února • 15:59

Sorry Rode, to je blbost, to by si mi musel vysvetlit preco Hitaschi fungovalo a preco dnesne TDI tento problem nemaju (zasa su ine problemy). A take Toyoty ani Hondy tento problem nepoznaju a vaha tam je. Alebo ma z toho vyplynut, ze VW majitel je vlastne beta-tester (asi ano, ked vidim tie 1,4 twinchargery)
Niekto od VW (evtl. Boscha) sa potreboval napakovat, pravdepodobne outsource manager. Tak to chodi a potom sa vymysli nejaka "maskovacka".

Rode
9. února • 16:08

Mickey: ok, zeptam se jinak a naprosto ferove. Mimo tvuj pocit, jsi schopen operovat cisly? Napr. procento poruch vahy vzduchu pri najezdu do 100tkm Bosch vs. jine znacky? Nebo mas vzorek na jehoz zaklade stavis seskladan ze tve osoby a par znamych? Ja nemam problem uzant, ze vaha vzduchu Bosch byla horsi nez jine nebo ze byla lepsi. Ja to nevim. ale jelikoz ty mas jasno, verim, ze jsi schopen to nejake objektivne podlozit. Jakmile to udelas, uznam ze mas pravdu a ze se Bosch vaha nepovedla a ze automobilka na to kaslala.

MickeyMon
9. února • 17:11

Roden:
No ja spytam ferovo, kde mam zobrat skutocne statistiky ? Myslis, ze niekto z Boschu mi to s radostou zakvaci na nos ? Bohuzial na marketingovom v Boschy uz nepoznam nikoho.
EU automobilky, zacali poskytovat Mobility Garantie - vsetci zacali tlieskat ... a zrazu JPN auta boli najhorsie v ADAC statistikach odtahovania. No k tomu len jedno ... ked ma kolega bral autom a zdochla mu baterka (stane sa), tak na zaruku musel volat MG cislo a hadaj kto prisiel. Prezleceny ADAC s "inym" autom (nalepky MG), ziadny zlty anjely. Boli to isty co ho boli odtahovat so starou kraksnou po havarii. Na otazku "what's up duck?" nakoniec priznali, ze pri MG sa musia prezliect zobrat ine auto a vyjazd sa nesmie "zapisat" do ADAC statistiky.
My tu ale riesime tu konkretnu vahu ako vadu vs spotrebak.
VW mohlo spravit zvolavacku na BOSCH vahu, urobilo to ? Nie ! Menilo to zaruku ? Nie ! Proste spotrebak a hotovo. To znamena, ze "predvidavo" ju musim vymenit, ak som nechcel dostat na dialnici nejaky nebezpecny "nudzak". Ako som mal odhadnut tu zivotnost, je mi dodnes zahadou :-(.
Kedze ja som mal viackrat tento problem a moje "VW okolie" tiez - teda bez naroku na nejake kompenziacie, nie je mi jasne preco by som z toho vyvodzovat nieco ine, ako ze VW j e nepodarok (a k tomu este internet).
Ty by si si kupil auto tej istej znacky, keby sa na teba viackrat vysralo ? Nehovorim o dalsich veciach, ktore ma tam vyslovene srali a nebolo roka, aby som tam nemusel nieco reparovat.
Pondelkove auto ? No AUDI centrala to tak nevidela, vybodla sa na to. Niekto mozno nema problemy s VW, ale ja takeho nepoznam. Kamos kupil novu Octavku 2+, uz 3x menil na zaruku airbag. Dodnes to nie je OK, to je skor vina servisu, ale co ma robit ?
Mal by si chut tahat sa po sudoch ?
Takze este raz, kupil by si auto znacky, ktora ta ma totalne na haku ?

Toper
9. února • 17:47

A to, že musel měnit Airbag, je známka čeho? Copak mu nevystřelil? Nebo vystřelil? Spíš bude problém v nějakém konektoru či studeném kontaktu. Je chyba servisu, pokud neumí odhadnou pravděpodobnou příčinu závady.

MickeyMon
9. února • 18:45

Airbag sa mu vytlaca zo sedacky sofera von, nie je to ziadny 100 kilovy chlap najazdenych cca 3000 km. Kedze mu to 3x menili, mam to chapat tak, ze je neschopny servis alebo by mali vymenit celu sedacku (to mu odmietli) ? Tak ako tak, nasraty je dost. Nove auto, tesil sa ...

Toper
9. února • 18:59

Jestli nejsou v servisu schopni rozdělat čalounění sedačky a pořádně přichytit tubus s bagem, tak k tomu nemám co dodat.

MickeyMon
9. února • 15:42

Honza, tak tak. Pre VW "fandov" je to aj tak spotrebak, nic s tym nenarobis. Vsetko co sa sere na VW je "spotrebak" a hotovo ;-) Dokonca aj ofic. servis a call centrum to potvrdilo. Co narobis. Nechajme to tak. Nema to zmysel.

Toper
9. února • 12:07

Najdi si tu diskuzi, a pak se chyť za nos, nebo tě tu budu považovat za mluvku. ;-)

MickeyMon
9. února • 12:31

Toper:
Nemam cas ani naladu snorit tu ... neviem kedy si to pisal, ale ja som tu vahu menil davno a nic som tu vtedy od teba necital ani nikde inde. Vymenil som ju "vtedy davno" za Pierburg na odporucanie znameho servisu (Daimler servis). Ale ani Pierburg nebol vzdy bez problemov, to asi ale vies :-) Urcite nam povies, ktore kary mali problem s Pierburgom.
Ale problem nebol len ta vaha, to by som mozno este prekusol ... ale okrem spotreby PALIVA a dobrych sedaciek (aj ked vrzgali :-( ), neviem co by som dal este do plusov znacky AUDI. Uz viem - nehrdzavelo to, to je fakt ! Zato vonkajsie plasty opadavali ako hnila hruska.

Toper
9. února • 12:41

Víš, největší faux pas je, když ani nevíš, co si kde a komu napsal. ;-)Teď tvrdíš něco, naposled to bylo zase něco jiného. Bohužel pro tebe, já si to pamatuju a seriózně prostě nepůsobíš.

MickeyMon
9. února • 13:36

Tak na to fakt nemam dostatocnu pamat, musim si pamatat dolezitejsie veci, nez co som napisal nejakemu chujovi na nete. Ale na to tu mam tu teba B-]

Toper
9. února • 13:39

Jesti si vůbec něco pamatuješ, to je tvoje věc, ale vidím, z toho co zde předvádíš, že si obyčejný ubožák. A co tu jedenáctiletou Audi, už si ji prodal?

MickeyMon
9. února • 14:03

Jo jo - som uboziak, a prd sa do toho rozumiem. Staci mi, co pisu ludia na teba, co tu vsetko po tebe citaju ... neber to vsetko osobne, ci to pisem tebe alebo druhemu chujovi je jedno, aj tak neviem kto si. Zeby niekto z VW ? :-D
Dymovnica je prec uz davno. Mal si zaujem ?
Teraz prdim do noveho, totalna ubohost co, viem ... co uz. Nezlakali ma na "das Auto - das guenstige Angebot" :-P.
Niektori zatial nemusia siahat reklamou az do 2. sv. vojny alebo dalej ("CREATOR OF AUTOMOBILES")

Toper
9. února • 14:09

Není to zde poprvé, co si ze sebe udělal totálního otrapu. Ale když ti tento styl vyhovuje. Tvoje věc.

MickeyMon
9. února • 14:15

Jasna vec, ty si tu Image Maker ! Your Eminence, sorry for this inconvenience !

Ace2
9. února • 11:12

To není pravda. Fiat se taky prodával na US trhu, ale díky tragické kvalitě musel pak odejít. Ted to bude zkoušet znova přes Chrysler.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MickeyMon
9. února • 11:22

A co to meni na tom, ze jeden musi a druhy nie ? Po afere v USA TTT menila veci aj v EU. FIAT mal nejake zvolavacky ? Neviem o tom.
Ty vies o nejakom probleme FIATu riesenom sudne ? Postav to 1:1.
Je jasne preco zmizol FIAT z USA, tak ako Renault a dalsi, ale ze nezmizol aj GM alebo FORD :-D:-P (nemali proste kam :-D)

Toper
9. února • 11:35

MickeyMone, to, že má automobilka nějaké svolávačky není chyba, ale ukázka toho, že se na zákazníka nevykašle ve chvíli, kdy s novým autem opustí areál autosalonu.Pokud ty osobně tvrdíš, že Fiat žádné svolávačky nemá (a sám z toho vyvozuješ, že je tedy maximálně spolehlivý), tak proč má Fiat tak špatnou pověst a prakticky v každém žebříčku čehokoli, končí na posledních místech?
Chudák Toyota, která má svolávačku co chvíli a platí za dlouhodobě spolehlivý stroj. Zamysli se.

MickeyMon
9. února • 11:45

"MickeyMone, to, že má automobilka nějaké svolávačky není chyba, ale ukázka toho, že se na zákazníka nevykašle ve chvíli, kdy s novým autem opustí areál autosalonu."
:-D:-D:-D:-)):-D:-D:-D
Zvolavacku som mal na AUDI, ale kedze som prestal chodit do znackoveho "bomba" servisu (kde mi okrem ineho chceli vymenit rozvodak bez zaruky !), tak som si ju zaplatit komplet sam ! Po rozhovore s CALL centrom v Ingolstadte, som sa na to vyprdol a nechal to spravit garaznika za tretinovu cenu.

Toper
9. února • 11:47

No a co jako? To je snad tvůj osobní boj, ne?

MickeyMon
9. února • 11:54

Ano ja to berem, je to moj boj. Na konstrukcnu vadu brzd sa uplne vysrali. A preto VW never more. Ale netvrd tu nieco, co nie je pravda ze sa staraju ... VW sa stara o zakaznika jak diva svina ;-) Skusenosti mam dost aj s nemeckymi servismi a nie som tu jediny.
Pribeh GOLF 74x v servise asi uz poznas (odvysielane na VOXke).

Toper
9. února • 11:57

Tohle jsou nějaké novinářské kachny. Rozhodně ne běžný obraz. Ten by nebyl tak senzační.

MiekcyMon
9. února • 12:02

Vsetko su to kachny, zaplatila to TTT a FORD. VW je bomba kara na n+1. :-D:-D:-D

Toper
9. února • 12:06

Promiň, ale o obyčejných věcech se většinou nic netočí, nejsou totiž dostatečně senzační.

MickeyMon
9. února • 11:41

Zasa si nepochopil, ja tvrdim, ze aj FIAT mal a ma problemy, ale nikto s tym nic nerobi. Sere sa na FIAT (ved ani nie v USA), ale TTT ma tucny obrat, tak sa do nej triafaju. Ovsem ja neobhajujem ani TTT, riesenie mohli uz davno urobit a mohli mat pokoj vsetci.

Paul
9. února • 9:34

Jestli je nevhodný kobereček nebo elektronika je úplně jedno, v každém případě je to problém výrobce.

Rode
9. února • 10:08

do znacne miry ano, nicmene ten hlavni problem co mela toyota se uplne ignoruje a resi se sice problem, ktery ale zdaleka neni tak vazny, je to takove fikane odvadeni pozornosti. Proste misto toho, aby se medii resilo to dulezite, tak se resi blbost, ze ktere bude toyota nakonec ocistena a na puvodni problem se v tichosti zapomene. Je to neskutecne mazany, promysleny a koordinovany postup.

Radek.
9. února • 20:18

Nevím co za problém je s koberečky - třeba do Coroll se v rámci pravidelného servisu instalovaly háčky, které problém s pedály 100% řešily (podobně jako výměny polomotoru v prodloužené záruce při zvýšené spotřebě oleje) - zatímco konkurenční automobilky (namátkou: Opel, PSA...) by se na to vykašlaly a maximálně tak vydaly errata manuálu, podle kterého je vlastně všechno OK a koberečků netřeba...

Rejpal
9. února • 8:24

Mám to z vlastní zkušenosti. Mám najeto s Yarisem cca 93 tis. km a od 85 tis. se náhle něco změnilo a při konstantním tlaku na plynový pedál ve snaze o rovnoměrnou jízdu začne vozidlo zrychlovat. Nepomůže ani snížení tlaku na pedál, prostě musím sundat nohu z plynu a po chvíli zase přitlačit. Zajímavé je, že se tak děje nepravidelně, tak že si na to nelze zvyknout.
Pravidelný řidič se s tím naučí žít a v případě že pocítí zrychlování sundá nohu z plynu. Horší to je s těma, kteří jsou zvyklí jezdit s jinými vozy, které toto nedělají. Ty může náhlé zrychlování překvapit a pak mohou reagovat zmatečně.

james
9. února • 9:16

aky je to rok vyroby?

Rejpal
9. února • 11:19

Je to rok výroby 2007

PEPA-HTP
9. února • 18:00

dokážu si představit náhlé zrychlování yarise ..:-D

Rejpal II
9. února • 9:12

:-)):-)):-))

Doporučujeme

Články odjinud