Zvrat: „nechtěné zrychlování“ vozů Toyota bude skutečně v nohách

V problému s údajně samočinným zrychlováním automobilů Toyota a Lexus, jenž během loňského roku vedl k největší svolávací akci v dějinách automobilismu i k řadě hromadných žalob, došlo k nečekanému zlomu. Šéf amerického sekretariátu Ministerstva dopravy Ray LaHood včera oznámil, že se žádné technické závady podle nejnovější studie nakonec neprokázaly. Je vám jeho jméno známé? Máte pravdu! Jde totiž o stejného muže, který přesně před rokem kritizoval koncern Toyota za jeho „slepotu“ v přístupu k údajně fatálním technickým nedostatkům.

LaHood dne 2. února roku 2010 světovým agenturám oznámil, že půjde o „nejzávažnější bezpečnostní hrozbu, s níž se kdy (jeho úřad) setkal“. Právě jeho prohlášení z doby na přelomu ledna a února loňského roku vedly ke spuštění drtivého procesu, který přiživován silami ze strany státních úředníků a majitelů automobilů Toyota a Lexus odstartoval celosvětový „hon na Toyotu“ a její pedály. „Porota je zpět,“ oznámil včera LaHood, „a přichází s verdiktem. Neexistuje žádná elektronická příčina pro samovolné zrychlování vozů Toyota. Tečka.“ Toto je prohlášení, jež je „tečkou“ za desetiměsíčním vyšetřováním nařízeným Kongresem USA, během něhož své síly spojili odborníci z NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a NASA. Během něho prošlo laboratořemi bezmála 300 000 automobilů vybraných z „rizikové skupiny“, přičemž žádný z nich nevykázal anomálie, které by mohly vést ke vzniku dopravní nehody.

To však neznamená, že by byla Toyota konečně „z obliga“. „Naším závěrem je, že potíže nebyly povahy elektronické, ale mechanické,“ podotkl LaHood. Tím se podle něj okruh „viníků“ série fatálních nehod omezuje na čistou mechaniku, tedy na zasekávající se pedály a nevhodně uchycené koberečky. Jsem velmi zvědav, jak na výsledky této oficiální studie zareagují americké soudy, které nyní řeší plejádu nejrůznějších žalob založených na základech, které se nyní do značné míry otřásly. Jisté však je, že poprask okolo „zrychlování“ ochromil prodeje většiny modelů koncernu Toyota nabízených v USA, které prakticky jako jediné zaznamenaly v loňském roce propady v odbytu
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků