Zvolili jsme nejlepší auta roku 2019: Zase Slovensko! A jedno nedostatkové zboží

Rok 2019 pomalu končí a řada lidí se ohlédne za tím, co během něj prožila a dokázala. U nás tomu nebude jinak, jen se ohlédneme za tím nejlepším, co nám letos prošlo rukama.

Letošní rok byl plný zajímavých automobilových novinek. Zároveň byl ale možná posledním rokem, kdy se nám automobilky nesnažily nějak drasticky namlouvat, že elektřina je jako pohon hrozně fajn. Jak jistě víte, příští rok čeká evropský automobilový svět revoluce, protože na trh dorazí celá řada elektromobilů, hybridů a možná se konečně dočkáme pohonu na vodík. V tom je totiž podle celé řady expertů budoucnost.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Na druhou stranu nelze očekávat, že by se evropský automobilový svět ze dne na den přepnul ze zelených a černých tankovacích pistolí na elektrické kabely a zásuvky. Auta pro milovníky spalovacích motorů tady budou ještě dlouho, jen už možná nebudou tak úplně ryzí, ale s jistou formou elektrifikace. Anebo jich už nebude tolik co dříve.

Ale neplašme se. Zatím se totiž ještě nacházíme v době, kdy je možné se elektrifikaci pohonu úplně vyhnout. Kdy ještě čím dál oblíbenější SUV neproměnily trh a vnímání zákazníků natolik, že by kvůli nim dennodenně umíraly automobilové legendy.

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Vylodění v Normandii: Příběh, jak se do Evropy dostala legenda Jeep Willys

Pokud právě přemýšlíte o nové hračce pro příští rok, možná vám pomůže výběr vozidel, za jejichž volanty (a řídítky) jsme se v letošním roce bavili nejvíce. Nic lepšího už nás v letošním roce nečeká. Občas to nejsou nejsofistikovanější zázraky techniky, ono ale stále ještě často platí, že čím jednodušší stroj řídíte, tím je zážitek z jízdy silnější.

Daniel Fuglevič

V testech nejsem natolik aktivní jako mí kolegové, ale pokud bych měl vybrat jedno auto z té hrstky letos projetých, nepochybně to bude Range Rover Velar SVA. Důvodů mám hned několik, začínajíc určitou schopností osmiválcového Velaru částečně pokroutit můj pohled na vozy kategorie SUV. Přestože bych nejradši nasedl do podobně výkonného kombíku jakékoliv jiné značky, SVA mi právě a pouze svým motorem přišlo zvráceně sympatické. Což mě vlastně pořád trochu štve. Malá starost, vím.

První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Z dálky můžete ohrnovat nosem. Stačí se ale projet a najednou měníte názor. Pětilitrový V8 s kompresorem má sílu lokomotivy, což je ostatně ke skoro 2,2tunového obýváku na kolech naprosto příhodné, a jistá úroveň zábavy za volantem, nejen díky hlasitému výfuku, zde také nechybí. Plus nesmíte do mixu zapomenout přihodit klasický komfort Range Roverů a jejich terénní schopnosti. Ač se to nemusí z vyšperkované kastle zdát, ani Velar SVA se totiž off-road zacházení nebojí.

Všechno v černé. Range Rover Velar dostal speciální edici, které vznikne jen 500 kusů

Všechno v černé. Range Rover Velar dostal speciální edici, které vznikne jen 500 kusů

Nakonec tedy docházím k myšlence, že pokud bych v alternativním vesmíru chtěl zbytečné tlusté a neohrabané SUV, tak aspoň s pořádně svalnatým motorem pro tuto váhovou kategorii. Tady přece nemá cenu šetřit koňmi. A hodí se i poklona inženýrům a markeťákům Land Roveru, kteří prostě našli další místo, kde ten bezvadný pětilitr využít – dokud mají volné ruce a dokud je poptávka.

Dvojka v mém top výběru bude vypadat jako očividné nadržování koncernu Jaguar Land Rover a jako naprostý paradox s výše zmíněnou nevolí k SUV. Ale mně je to fuk. Nový Defender mě prostě nadchl a pořád ho považuji za off-road. Vždyť se na něj podívejte, na pašáka!

Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

OK, už není tím puristickým traktorem jako stará generace, ale jasná sofistikovanost a moderní technika nemohly u novinky chybět. Osobně se mi ona kombinace hi-tech funkcí a praktické využitelnosti opravdu zamlouvá. Díky široké specifikaci má navíc každý volbu, zda si Defender navolí blíže ke stylu SUV nebo starému dobrému off-roadu.

Chci pětidveřovou verzi 110, na základních bílých plecháčích, dokupuji rozkládací stan na střechu, v kufru si zařídím menší kuchyňku a pádím aspoň na půl roku do háje projet kus světa. Tedy až seženu přes dva miliony korun, říká konfigurátor. Jsem náročný dobrodruh.

Nový Land Rover Defender má české ceny. Zatím je k mání 110, příplatků je hromada

Nový Land Rover Defender má české ceny. Zatím je k mání 110, příplatků je hromada

Vybraná trojka bude rychlá a stručná – Porsche 718 Cayman GT4/Spyder. Se střechou nebo bez, atmosférický motor uprostřed ponechán, 420 koní, manuální převodovka, kompaktní rozměry, snová představa. Porsche stále zůstává automobilkou, která dělá věci správně, a vedoucí GT divize Andreas Preuninger je chlapík na svém místě. Nový Cayman GT4 nebyl letos kdovíjak důležitou premiérou, ale u mě zdvihl stejný chtíč, jako když se v roce 2015 ukázala jeho první generace.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků