Zvolili jsme nejlepší auta roku 2018: Ať žijí V8, ale i SUV ze Slovenska

Ani letos jsme nezaháleli a testovali pro vás největší automobilové novinky našeho trhu. V soupisu nejlepších aut roku 2018 podle redaktorů Autorevue.cz však můžete narazit i na exotiku, která u nás není k sehnání.

Rok 2018 byl co do automobilových novinek docela záživný. Velkou obměnou prošel segment kompaktních hatchbacků, opět přišla celá řada nových SUV i limuzín, a došlo i na sedany ze samotného vrcholu potravního řetězce. A nemám na mysli pouze BMW M5, ale třeba i Jaguar XJR575, který je takovou labutí písní vlastní modelové řady. Už jej totiž nekoupíte, a jak to tak vypadá, namísto pětilitrového osmiválce požene příští XJ elektrický motor.

Nemusí to být špatná volba, předem ale říkám, že v přehledu nejlepších aut letošního roku podle redaktorů Autorevue.cz elektromobil nenajdete. Benzinové motory jsou z hlediska řidičského požitku lepší, dojde ale i na jeden nafťák. Prim v každém případě hraje atmosférický pětilitrový osmiválec, který zmiňujeme hned ve dvou případech. A že jste se v našem výčtu nenašli? Nevadí! Vstupte do diskuse pod článkem a podělte se s námi o vaše letošní tipy na skvělá auta!

Daniel Fuglevič

Za uplynulý rok jsem sice nebyl v testování tak aktivní jako kolegové, ale jedno auto z té hrstky projetých jednoduše vyvstává. Nový Ford Fiesta ST je důkazem, že ničení předsudků může být zábava. Downsizing ze čtyřválcové šestnáctistovky na tříválcovou patnáctistovku? „Ekologická“ funkce vypínání válce? Projekce zvuku motoru do kabiny skrze reproduktory? Ač jsem se na nové ST díval zprvu křivým pohledem, na ničem z toho nakonec nezáleželo.

Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Podvozkově je ST naladěno naprosto výtečně a malý hot-hatch překypuje čiperností a hravě nastaveným šasi. Auto můžete bryskně a předvídatelně házet do zatáček, čemuž nakonec pomáhá i strmý převod řízení. Ke všemu vám Ford nabídne klasický mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a zcela vypínatelné ESP. Na točitých vlásenkách francouzského průsmyku Col de Turini se prostě jednalo o bezvadnou kombinaci.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

A ten zprvu opovrhovaný tříválec o dvoustovce koní? Za tento názor se mému petrolheadskému nitru udělalo na chvíli nevolno, ale malý EcoBoost má podle mě více charakteru, pružnější odezvu a zvučnější/uvěřitelnější projev než přeplňovaný dvoulitr v novém Volkswagenu Polo GTI – stejně výkonném rivalovi Fiesty ST, se kterým jsem měl možnost letos jezdit také. Navzdory práskotu ekologické biče z vyšších míst se jednoduše inženýrům Fordu povedlo vytvořit ve všech ohledech zábavný ostrý hatchback. Nad šancí projet se v ST znova bych dvakrát nepřemýšlel.

Nejnovější Porsche 911 od Singeru je automobilový šperk za 40 milionů

Nejnovější Porsche 911 od Singeru je automobilový šperk za 40 milionů

Druhé auto z mého výběru patří do kategorie „Kdybych byl miliardářem…“. Někteří by kreace kalifornského Singeru označili za pojízdné sochy či klenotnictví na čtyřech kolech a nejnovější DLS vytvořené nejen ve spolupráci s Williamsem je v tomto ohledu naprostým vrcholem přestaveb Porsche 911. Obsesivní smysl pro detail, neskutečná kvalita zpracování, hromada karbonu a unikátních dílů vytvořených na zakázku, a hlavně, rozsáhle přestavěný plochý, atmosférický šestiválec točicí 9000 ot./min a produkující 368 kW (500 koní). Svých imaginárních 40 milionů korun jsem už na účet Singeru dávno odeslal…

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Nové Suzuki Jimny pak musím do letošní trojky nejlepších zařadit z prostého důvodu. Prostě mě nadchlo, že v dnešní době bezpáteřního marketingu a potřeby zalíbit se hlavně masám, Jimny stále ctí svůj původní účel a minulost. Čtvrtá generace se mohla přerodit na módní SUV, kterých po silnicích jezdí hromady, ale Suzuki se tímto směrem nevydalo. Opět nám předvedlo roztomilého prcka do terénu s retro prvky, osvědčenou off-road technikou (stále má žebřinový rám a tuhé nápravy) a jen nutnou hrstkou vylepšení, aby částečně držel krok s dobou. A dle prvních jízdních dojmů Jimny neztratilo nic z původního kouzla hbitého a lehkého teréňáku, který dokáže v lese zahanbit i mnohem větší a drsněji vypadající auta. Poklona.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků