Ztrátový Smart konečně něco prodal, licenci

DaimlerChrysler se konečně dočkal prvního úspěchu v otázce prodeje své automobilky Smart. Vedení koncernu podepsalo dohodu s britským konsorciem Project Kimbler o prodeji licence na model Roadster a Roadster Coupé. Jeho výrobu nedávno automobilka ukončila, protože o něj není žádný zájem a ve skladech stále leží několik tisíc těchto vozů. Smlouva umožňuje britské společnosti použít koncept Smartu Roadster a Roadster Coupé k výrobě vlastního modelu. Dohoda dále umožňuje Britům, aby původní model přepracovali a prodávali pod vlastní značkou a názvem. Automobilka Smart také hodlá odprodat výrobní linky, na kterých se tyto modely vyráběly. Zda je odkoupí britská společnost, není prozatím jasné.

DaimlerChrysler se tak zbavil části ztrátového Smartu, byť pouze v podobě licence na model, který již nevyrábí. Samotná automobilka Smart je pak stále trnem v oku šéfům koncernu, kteří se snaží najít kupce pro tuto specifickou divizi, která od svého vzniku vykázala pouze miliardové ztráty. Pokud tedy máte volný kapitál, přišla jedinečná šance, jak si koupit vlastní automobilku. Svým výrobním portfoliem je však trochu neperspektivní...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků