Zrychlení z 80 na 480 km/h za 13 vteřin. Testy Bloodhoundu LSR ukazují první čísla

Testy proudového/raketového vozu Bloodhound LSR probíhají úspěšně. Prozatím se týmu podařilo dosáhnout rychlosti přes 500 km/h.

Minulý týden nám tým vysokorychlostního vozu Bloodhound ukázal svou zbraň označenou LSR, se kterou chystá stanovit nový rychlostní rekord a konečně prolomit hranici 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h. Nyní již probíhají reálné testy na poušti Hakskeenpan v Jižní Africe a máme k dispozici první záběry vozidla v pohybu.

A pohybuje se fakt rychle. Tedy na poměry normálních aut a smrtelníků. Během první řady testů se LSR rozjelo na 160 km/h, poté 321 km/h a následně se pokračovalo za hranici 500 km/h. Zatím si tak může tým s pilotem Andym Greenem připsat nejvyšší hodnotu 537,5 km/h. Jedním ze zajímavých údajů je poté pružné zrychlení z 80 km/h na 482 km/h, které LSR zvládlo za 13 sekund. Z nuly na konečných 537,5 km/h to bylo pod 20 vteřin.

Bloodhound testuje svůj nový raketový vůz. K překonání rychlostního rekordu je zase blíž

Bloodhound testuje svůj nový raketový vůz. K překonání rychlostního rekordu je zase blíž

Střelu na kolech pohání proudový motor ze stíhacího letounu EJ200 Eurofighter Typhoon, jehož výkon Bloodhound přirovnává k „360 rodinným autům“. Motor disponuje maximálním tahem až 90 kN. Ke všemu ale LSR využívá i hybridní raketový systém, který má vůz dopravit právě až k vysněné hranici tisíce mil za hodinu.  

Testování LSR bude probíhat ještě další čtyři týdny. Rychlosti vozu se budou při zkušebních jízdách postupně zvyšovat až přes hranici 800 km/h. V těchto „nižších“ rychlostech musí tým otestovat, jak se auto chová, jak stabilní bude při zpomalování, řeší se samotná aerodynamika v řadě scénářů a zkouškami tedy prochází i jak mechanické brzdy, tak dodatečný padák.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Pozemní rychlostní rekord čeká na překonání již velmi dlouhou dobu. Za „volant“ nového Bloodhoundu se posadí zmíněný pilot Andy Green. Ten chce ostatně překonat i sám sebe, neboť právě on je držitelem současného pozemního rekordu s rychlostí 1227,9 km/h, který stanovil ve voze Thrust SSC v roce 1997.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

dnes | Petr Schnagl
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků