Zrychlení z 80 na 480 km/h za 13 vteřin. Testy Bloodhoundu LSR ukazují první čísla

Testy proudového/raketového vozu Bloodhound LSR probíhají úspěšně. Prozatím se týmu podařilo dosáhnout rychlosti přes 500 km/h.

Minulý týden nám tým vysokorychlostního vozu Bloodhound ukázal svou zbraň označenou LSR, se kterou chystá stanovit nový rychlostní rekord a konečně prolomit hranici 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h. Nyní již probíhají reálné testy na poušti Hakskeenpan v Jižní Africe a máme k dispozici první záběry vozidla v pohybu.

A pohybuje se fakt rychle. Tedy na poměry normálních aut a smrtelníků. Během první řady testů se LSR rozjelo na 160 km/h, poté 321 km/h a následně se pokračovalo za hranici 500 km/h. Zatím si tak může tým s pilotem Andym Greenem připsat nejvyšší hodnotu 537,5 km/h. Jedním ze zajímavých údajů je poté pružné zrychlení z 80 km/h na 482 km/h, které LSR zvládlo za 13 sekund. Z nuly na konečných 537,5 km/h to bylo pod 20 vteřin.

Bloodhound testuje svůj nový raketový vůz. K překonání rychlostního rekordu je zase blíž

Bloodhound testuje svůj nový raketový vůz. K překonání rychlostního rekordu je zase blíž

Střelu na kolech pohání proudový motor ze stíhacího letounu EJ200 Eurofighter Typhoon, jehož výkon Bloodhound přirovnává k „360 rodinným autům“. Motor disponuje maximálním tahem až 90 kN. Ke všemu ale LSR využívá i hybridní raketový systém, který má vůz dopravit právě až k vysněné hranici tisíce mil za hodinu.  

Testování LSR bude probíhat ještě další čtyři týdny. Rychlosti vozu se budou při zkušebních jízdách postupně zvyšovat až přes hranici 800 km/h. V těchto „nižších“ rychlostech musí tým otestovat, jak se auto chová, jak stabilní bude při zpomalování, řeší se samotná aerodynamika v řadě scénářů a zkouškami tedy prochází i jak mechanické brzdy, tak dodatečný padák.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Pozemní rychlostní rekord čeká na překonání již velmi dlouhou dobu. Za „volant“ nového Bloodhoundu se posadí zmíněný pilot Andy Green. Ten chce ostatně překonat i sám sebe, neboť právě on je držitelem současného pozemního rekordu s rychlostí 1227,9 km/h, který stanovil ve voze Thrust SSC v roce 1997.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků