Zřejmě nejrychlejší sanitka v Česku! Octavia RS má 400 koní, jezdí v Říčanech

Rychlost je u záchranných služeb naprosto žádoucí. Proto vlastně není divu, že na českých silnicích teď můžete narazit i na ambulanci ve formě upravené Škody Octavie RS s výkonem rovných 400 koní.

Vyladěná Octavia RS na fotkách je nejnovějším výtvorem dílny HotHatchShop, která se soustředí hlavně na úpravu koncernových vozů. Novinka pak samozřejmě nepatří do flotily státní záchranné služby, ale využívá ji soukromá zdravotnická služba Pragomedika Plus z Říčan.

Rychlý kombík od škodovky tak zajišťuje služby transportu nemocných a raněných, těhotných žen, převozu orgánů a krve či nakonec rychlé lékařské pomoci jakožto první zasahující vozidlo.

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

Z venku sice Octavia RS vypadá jako normální sériovka s majákem na střeše a barvami záchranné služby, pod kapotou ale samozřejmě došlo na řadu úprav, které dále zvýšily původních 169 kW (230 koní) a 350 Nm točivého momentu.

Přeprogramována byla řídící jednotka, nové turbodmychadlo pochází z Volkswagenu Golf R poslední generace, větší vstup k turbu a nový mezichladič pochází od firmy Racingline Performance, sání k motoru značky APR je nyní karbonové a sportovní první díl výfuku zajistil Milltek Sport.

Škoda Karoq je už také sportovní. Sportline dostal úplně nový motor

Škoda Karoq je už také sportovní. Sportline dostal úplně nový motor

Výsledkem je tak výkon 294 kW (400 koní) a silácký točivý moment 560 Nm. Úpravce je prozatím s informacemi o tomto projektu docela střídmý, ale klidně bychom u rychlé ambulance očekávali taky vyladění podvozku, silnější diferenciál, převodovku a podobně.

Dynamické schopnosti jsou taktéž ještě tajemstvím. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby se v tomto případě opravdu jednalo o nejrychlejší ambulanci u nás. Pokud budete potřebovat odvést rychle a hbitě k lékaři a nacházíte se okolo Říčan, volejte linku 1211. A pak nám třeba dejte vědět, jak to jede.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků