Počátkem března se na floridském ostrově Amelia Island bude konat  aukce RM Sotheby´s , kde je aktuálně nahlášeno deset vozů především evropské produkce. Těší nás, že jedním z nich je předválečná československá Tatra 77. Zdroj:  RM Sotheby´s

Počátkem března se na floridském ostrově Amelia Island bude konat aukce RM Sotheby´s, kde je aktuálně nahlášeno deset vozů především evropské produkce. Těší nás, že jedním z nich je předválečná československá Tatra 77. | Zdroj: RM Sotheby´s

Ve světě prestižních zahraničních aukcí to ale není nic neobvyklého, Tatry jsou ve světových veteránských kruzích oblíbené a sem tam se nějaký kousek v zahraniční aukci objeví. Zdroj:  RM Sotheby´s

Ve světě prestižních zahraničních aukcí to ale není nic neobvyklého, Tatry jsou ve světových veteránských kruzích oblíbené a sem tam se nějaký kousek v zahraniční aukci objeví. | Zdroj: RM Sotheby´s

Konkrétně tento aukční dům má typ 77 poprvé a jedná se devátý vyrobený vůz z celkové produkce. Nutná rešerše odhalila prvního majitele, kterým byl český (Praha, Rakousko-Uhersko) šlechtic Jaromír Egon Czernin-Morzin, či jen Jaromír Černín. Zdroj:  RM Sotheby´s

Konkrétně tento aukční dům má typ 77 poprvé a jedná se devátý vyrobený vůz z celkové produkce. Nutná rešerše odhalila prvního majitele, kterým byl český (Praha, Rakousko-Uhersko) šlechtic Jaromír Egon Czernin-Morzin, či jen Jaromír Černín. | Zdroj: RM Sotheby´s

Bohužel, jak už to tak u předválečných vozů na našem území bývá, historie vozu se nedala přesně zmapovat, především díky zmatkům během okupace nacisty za druhé světové války. Zdroj:  RM Sotheby´s

Bohužel, jak už to tak u předválečných vozů na našem území bývá, historie vozu se nedala přesně zmapovat, především díky zmatkům během okupace nacisty za druhé světové války. | Zdroj: RM Sotheby´s

Podle všeho byl vůz využíván až do sedmdesátých let a poté se schoval do stodoly na Slovensku. Zdroj:  RM Sotheby´s

Podle všeho byl vůz využíván až do sedmdesátých let a poté se schoval do stodoly na Slovensku. | Zdroj: RM Sotheby´s

Tatru si v roce 2005 koupil jeden německý nadšenec a následující rok ji vystavil na Essen Classic Motor Show. Poslední majitel Andy Simo, Američan s původem v Československu, vůz získal v roce 2007 a odvezl jej do Ameriky. Zdroj:  RM Sotheby´s

Tatru si v roce 2005 koupil jeden německý nadšenec a následující rok ji vystavil na Essen Classic Motor Show. Poslední majitel Andy Simo, Američan s původem v Československu, vůz získal v roce 2007 a odvezl jej do Ameriky. | Zdroj: RM Sotheby´s

V roce 2012 byla zahájena renovace podle standardů výstav Concourse. Zdroj:  RM Sotheby´s

V roce 2012 byla zahájena renovace podle standardů výstav Concourse. | Zdroj: RM Sotheby´s

Renovace vozu je velmi pečlivě zdokumentovaná, dokonce má i svou vlastní webovou stránku, která se příhodně jmenuje  Million Dollar Tatra . Zdroj:  RM Sotheby´s

Renovace vozu je velmi pečlivě zdokumentovaná, dokonce má i svou vlastní webovou stránku, která se příhodně jmenuje Million Dollar Tatra. | Zdroj: RM Sotheby´s

Není to metafora, po dokončení projektu na podzim loňského roku byla zveřejněna částka milion dolarů, který byl potřeba k dosažení takového stavu. Zdroj:  RM Sotheby´s

Není to metafora, po dokončení projektu na podzim loňského roku byla zveřejněna částka milion dolarů, který byl potřeba k dosažení takového stavu. | Zdroj: RM Sotheby´s

Bude finální částka stejně vysoká? To se dozvíme 3. března na aukci. Andy se toho bohužel nedožil, zemřel v roce 2017. Zdroj:  RM Sotheby´s

Bude finální částka stejně vysoká? To se dozvíme 3. března na aukci. Andy se toho bohužel nedožil, zemřel v roce 2017. | Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

 Zdroj:  RM Sotheby´s

| Zdroj: RM Sotheby´s

Ve světě prestižních zahraničních aukcí to ale není nic neobvyklého, Tatry jsou ve světových veteránských kruzích oblíbené a sem tam se nějaký kousek v zahraniční aukci objeví. Zdroj:  RM Sotheby´s
Konkrétně tento aukční dům má typ 77 poprvé a jedná se devátý vyrobený vůz z celkové produkce. Nutná rešerše odhalila prvního majitele, kterým byl český (Praha, Rakousko-Uhersko) šlechtic Jaromír Egon Czernin-Morzin, či jen Jaromír Černín. Zdroj:  RM Sotheby´s
Bohužel, jak už to tak u předválečných vozů na našem území bývá, historie vozu se nedala přesně zmapovat, především díky zmatkům během okupace nacisty za druhé světové války. Zdroj:  RM Sotheby´s
Podle všeho byl vůz využíván až do sedmdesátých let a poté se schoval do stodoly na Slovensku. Zdroj:  RM Sotheby´s
25
Fotogalerie

Zřejmě nejdražší Tatra 77 na světě jde do dražby. Je po šlechtici z Česka, přivést ji zpátky k životu stálo milion dolarů

Občas se v zahraničních aukcích objeví auto s našimi kořeny. U tohoto kousku můžeme předpokládat, že půjde o jedno z nejdražších československých aut vůbec.

Počátkem března se na floridském ostrově Amelia Island bude konat aukce RM Sotheby's, kde je aktuálně nahlášeno deset vozů především evropské produkce. Těší nás, že jedním z nich je předválečná československá Tatra 77. Ve světě prestižních zahraničních aukcí to ale není nic neobvyklého, Tatry jsou ve světových veteránských kruzích oblíbené a sem tam se nějaký kousek v zahraniční aukci objeví.

Konkrétně tento aukční dům má typ 77 poprvé a jedná se devátý vyrobený vůz z celkové produkce. Nutná rešerše odhalila prvního majitele, kterým byl český (Praha, Rakousko-Uhersko) šlechtic Jaromír Egon Czernin-Morzin, či jen Jaromír Černín. Bohužel, jak už to tak u předválečných vozů na našem území bývá, historie se nedala přesně zmapovat, především kvůli zmatkům během okupace za druhé světové války.

Podle všeho byl vůz využíván až do sedmdesátých let a poté zamířil do stodoly na Slovensku. Tatru si v roce 2005 koupil německý nadšenec a následující rok ji vystavil na Essen Classic Motor Show. Poslední majitel Andy Simo, Američan s původem v Československu, vůz získal v roce 2007 a odvezl jej do Ameriky. V roce 2012 byla zahájena renovace podle standardů výstav Concourse.

Renovace vozu je velmi pečlivě zdokumentovaná, dokonce má i svou vlastní webovou stránku, která se příhodně jmenuje Million Dollar Tatra. Není to metafora, po dokončení projektu na podzim loňského roku byla zveřejněna částka milion dolarů, který byl potřeba k dosažení takového stavu. Bude finální částka stejně vysoká? To se dozvíme 3. března na aukci. Andy se toho bohužel nedožil, zemřel v roce 2017.

Doporučujeme

Články odjinud