Vždyť na STK se dohromady stejně nic nekontroluje. Blinkry blikají, houkačka houká, stěrače stírají, brzdy brzdí (jinak bych tak těžko dojel). Takže jsem vždy prošel bez jakékoliv přípravy. Dřív jsem auto alespoň umyl, teď už ani to ne. Přitom nikoho neuplácím a jezdím s vozy od 5-15 let stáří.Akorát na jedné STK mě vyhodili za nefungující ( a přitom nepovinné) mlhovky. Musel jsem je vymlátit uplně, aby tam nebyly. To už jim pak nevadilo. Od té doby tuto STK již nenavštěvuji.
Mi se líbí jak zde důležitě řešíte zpřísnění dohnedu nad STK, ale v levém rohu obrazovky bliká nejmenovaný barar kde je X aut zcela evidentně ztočených už od pohledu:-D . Na STK záleží s jakým typem auta tam jedete. Mi jedno nekontrolují a dávají tomu nálepky už ve dveřích, druhé zas vždycky prolezou a neprojde nikdy. Přitom obě jsou cca stejně staré, s podobným nájezdem a podobném stavu. Jen jedno je velmi prestižní značky a druhé poněkud úsměvné.
STK zrušit , dopravní policii taky zrušit. Na reálný stav věcí nemají tyto instituce vůbec ale vůbec žádný vliv. Zato vliv na míru korupce v ČR mají značný! :-P
Kamery sice zajistí, že každé vozidlo, které kontrolu dostane bude muset opravdu linkou fyzicky projet, ale už nebude řešit, jaké případné nedostatky mu technik odpustí.Z mého osobního pohledu automechanika vidím problém v tom, že je třeba najít rozumný kompromis mezi přílišnou benevolencí a buzerací. Tj: nikdo soudný nechce, aby nám po silnicích jezdily nebezpečné vraky a zároveň také nechceme, aby nás vyrazili za každou blbinu, která např. sama o sobě není nebezpečná.Tohle do jisté míry řeší tzv. volná konkurence. Linek STK je relativně dost a každý motorista raději zajede tam, kde mu minule technik odpustil nějaký ten menší nedostatek. Lidé na STK si to začínají uvědomovat a tak se podle toho zařizují, pokud nechtějí živořit, případně zkrachovat.V poslední době jsem se jako mechanik setkal s tím, že někteří řidiči svěřují realizaci tk servisu, přičemž zákazník tam podepíše že souhlasí s odstraněním zjištěných závad. Servis převezme vozidlo, provede zevrubnou prohlídku a mechanik zajede na STK. Technik pak takové vozidlo pustí vždy, a závady vypíše mechanikovi, protože servis se mu zaručí, že zjištěné nedostatky před předáním zákazníkovi odstraní.Jako mechanik se sám snažím mít své vozidlo ve stavu, aby pokud možno bylo v pořádku i za cenu někdy dost velkých investic. To hlavní je pro mě: žádné vůle v podvozku a řízení, dostatečná účinnost tlumičů, brzdy musí být účinností na 100% a také motor musí být v dobrém stavu a nesmí z něj a taky převodovky téct olej. Pokud máte citroen bx, cx, xm, xantiu je třeba uzkostlivě sledovat stav hydrauliky a množství a stav LHM+, náplň je třeba vyměňovat, ne, opravdu není celoživotní, nejdéle tak 5 let! Taktéž je třeba kontrolovat koule a tlak dusíku v nich. Hrubě zanedbané citroeny jsou jinak nebezpečné.Co se STK týče, tak mě jednou naštvali, když mě vyhodili jen za chybějící mlhovku. Auto bylo přitom jinak zcela způsobilé. Podruhé mě technik rozčílil, když mě chtěl vyhodit za svítící kontrolku ABS, přitom ale brzdy na zkušebních válcích předvedly že jsou v pořádku a mají potřebnou účinost. Po technikových argumentech jsem to ABS radši odpojil a musím počítat s tím, že tam není, jako v každém starším autě. Je to lepší, než nepředvidatelné chování. Jinak moje zkušenosti s STK jsou relativně dobré a zatím si na ně nemusím stěžovat.
Vy blbci tento system je uz zaveden skoro na kazde dilne STK delam tam takze vim a to co rikate jsou kecy !!
Zamýšlel se někdo nad tím, že se služební Octavií ujedu za čtyři roky 200 tis. km zcela bez technické prohlídky, a se stejným typem vozu někdo musí na STK po čtyřech létech chodit na kontrolu každé dva roky, ač ujede třeba jen 5 tis. km?Hlavně mi neříkejte, že bych já měl chodit častěji...Systém je administrativní a tudíž k ničemu....EB
Je pravda, že systém stk je nastaven jen po časovém období 2 roky. (4 u nového vozu). Když se podíváme na kilometrové nájezdy aut, tak někteří chodí po pár tisících (že to auto se mezi kontrolami ani nestihne opotřebovat nad limit) a jiní po stovkách tisic km. Podívejte se ale, jak by to vypadalo, kdyby se chodilo třeba po určitém množství najetých km? Tak třeba 100 000km. Někteří by chodili třeba po roce a jiní by to nenajeli ani po 10 letech a někteří by linkou neprojeli prakticky nikdy (důchodci co najedou 1-5tis km/rok). Možná se jednou dočkáme že to bude jako u olejů, tj. třeba 2 roky nebo 100 000km. To by se vám ale asi určitě nelíbilo. Líbilo by se to ale určitě na STK, vydělali by víc.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.