Zpříjemněte si cestování

V posledních letech je zřejmý všudypřítomný trend dramatického snižování nákladů při výrobě aut, což se projevuje někde více, jinde méně.
Zpříjemněte si cestování
Je jasné, že si těžko výrobce dovolí nějak dramaticky šetřit například na závěsech kol či brzdách. Zcela jiná situace, ale nastává u ozvučení našich čtyřkolých členů rodiny a to k mému velkému překvapení nejen u automobilů nižších tříd. Pokud si tedy chcete pobyt ve svém voze zpříjemnit nezbývá, než sáhnout do kasičky a porozhlédnout se někde jinde. V době nasycenosti trhu a silné konkurence jistě nebudete mít s hledáním obchodu, či specializované dílny žádný problém. Ten ale nastane v okamžiku, kdy začnete přemýšlet, co a jak do svého miláčka zakoupit a zamontovat.

Záhy zjistíte, že neexistují téměř žádné hranice, za které by se nešlo při výbavě vozu audio-video technikou dostat. Ano čtete správně, do osobních vozů se již dnes montují různé multimediální celky s několika LCD displayi a různými zdroji zábavy od videa, před DVD s vícekanálovým zvukem až třeba po herní konzole pro nudící se ratolesti na dlouhé cestě. To jsem si ale odskočil do kategorie, kde za jednu podobnou instalaci není problém utratit sumu blížící se té za nový vůz střední třídy.

Proto je potřeba si hned na začátek říct, jaký by měl být výsledný efekt a kolik jste ochotni investovat. Z vlastní zkušenosti Vám mohu sdělit, že již při lehkém vylepšení standardní výbavy budete mile překvapeni. Za základní úpravu lze doporučit výměnu sériových reproduktorů za kvalitnější, standardně montované reproduktory totiž bývají nejslabším článkem reprodukčního řetězce v nových vozech a kazí zvuk mnohdy i velmi kvalitním radiopřehrávačům. Pokud se dáte touto cestou věřte, že za relativně přijatelné peníze dostanete překvapivý výsledek. Další vylepšování je samozřejmě možné až do přebudování interiéru vašeho vozu v koncertní sál. Zde ovšem platí, že každé další vylepšení již bude v poměru k získanému efektu finančně mnohem náročnější. Tady totiž nastupují větší a výkonnější reproduktory, kterým ale již nestačí výkon dodávaný vaším přehrávačem a tak nezbude než přikoupit nějaký ten zesilovač. Ale ouha, na tak velký výkon samozřejmě nestačí standardní kabeláž. A když už máme ten zesilovač, tak by byla škoda nepřidat nějaký ten subwoofer že? A to je právě ta situace, kdy se dostáváte s výší účtu k jednomu průměrnému ročnímu příjmu a kdy se v sobotním odpoledni přesouváte do svého auta za účelem poslechu nové desky oblíbeného interpreta.

Pokud jste dočetli až do těchto míst, patříte pravděpodobně k těm, pro které je téma hudby na cestách zajímavé a přínosné. Berte proto prosím tento článek jako úvodní do problematiky ozvučení vašeho vozu. Příště se na tomto místě dočtete o konkrétních výrobcích a postupech při jejich instalaci, rovněž se vám pokusím přinést užitečné rady a tipy a to jak obecné, tak i v případě konkrétní pro ten který vůz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků