Zpříjemněte si cestování

V posledních letech je zřejmý všudypřítomný trend dramatického snižování nákladů při výrobě aut, což se projevuje někde více, jinde méně.
Zpříjemněte si cestování
Je jasné, že si těžko výrobce dovolí nějak dramaticky šetřit například na závěsech kol či brzdách. Zcela jiná situace, ale nastává u ozvučení našich čtyřkolých členů rodiny a to k mému velkému překvapení nejen u automobilů nižších tříd. Pokud si tedy chcete pobyt ve svém voze zpříjemnit nezbývá, než sáhnout do kasičky a porozhlédnout se někde jinde. V době nasycenosti trhu a silné konkurence jistě nebudete mít s hledáním obchodu, či specializované dílny žádný problém. Ten ale nastane v okamžiku, kdy začnete přemýšlet, co a jak do svého miláčka zakoupit a zamontovat.

Záhy zjistíte, že neexistují téměř žádné hranice, za které by se nešlo při výbavě vozu audio-video technikou dostat. Ano čtete správně, do osobních vozů se již dnes montují různé multimediální celky s několika LCD displayi a různými zdroji zábavy od videa, před DVD s vícekanálovým zvukem až třeba po herní konzole pro nudící se ratolesti na dlouhé cestě. To jsem si ale odskočil do kategorie, kde za jednu podobnou instalaci není problém utratit sumu blížící se té za nový vůz střední třídy.

Proto je potřeba si hned na začátek říct, jaký by měl být výsledný efekt a kolik jste ochotni investovat. Z vlastní zkušenosti Vám mohu sdělit, že již při lehkém vylepšení standardní výbavy budete mile překvapeni. Za základní úpravu lze doporučit výměnu sériových reproduktorů za kvalitnější, standardně montované reproduktory totiž bývají nejslabším článkem reprodukčního řetězce v nových vozech a kazí zvuk mnohdy i velmi kvalitním radiopřehrávačům. Pokud se dáte touto cestou věřte, že za relativně přijatelné peníze dostanete překvapivý výsledek. Další vylepšování je samozřejmě možné až do přebudování interiéru vašeho vozu v koncertní sál. Zde ovšem platí, že každé další vylepšení již bude v poměru k získanému efektu finančně mnohem náročnější. Tady totiž nastupují větší a výkonnější reproduktory, kterým ale již nestačí výkon dodávaný vaším přehrávačem a tak nezbude než přikoupit nějaký ten zesilovač. Ale ouha, na tak velký výkon samozřejmě nestačí standardní kabeláž. A když už máme ten zesilovač, tak by byla škoda nepřidat nějaký ten subwoofer že? A to je právě ta situace, kdy se dostáváte s výší účtu k jednomu průměrnému ročnímu příjmu a kdy se v sobotním odpoledni přesouváte do svého auta za účelem poslechu nové desky oblíbeného interpreta.

Pokud jste dočetli až do těchto míst, patříte pravděpodobně k těm, pro které je téma hudby na cestách zajímavé a přínosné. Berte proto prosím tento článek jako úvodní do problematiky ozvučení vašeho vozu. Příště se na tomto místě dočtete o konkrétních výrobcích a postupech při jejich instalaci, rovněž se vám pokusím přinést užitečné rady a tipy a to jak obecné, tak i v případě konkrétní pro ten který vůz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků