Zprávy z trhu: Prodeje mírně vzrostly

Prodej nových vozidel v České republice proti loňsku mírně narůstá, nejprodávanější značkou je nadále domácí Škoda mezi auty a Hero mezi motocykly.
Zprávy z trhu: Prodeje mírně vzrostly
Zlepšení letošních prodejů nových vozidel se dotýká všech kategorií – osobními vozy počínaje a lehkými užitkovými, resp. nákladními automobily konče. Vyplývá to z údajů, které v minulém týdnu zveřejnil Svaz dovozců automobilů společně se Sdružením automobilového průmyslu.

Posilují francouzské značky

Nejsledovanější kategorií v prodejích nových vozidel jsou samozřejmě osobní vozy, jichž se v období od ledna do konce září letošního roku v ČR prodalo celkem 113 223 kusů. Ve srovnatelném období roku 2000 to přitom bylo 110 392 nových osobních vozů, což je nárůst o dva a půl procenta.

Největší zásluhu měla na tomto trendu značka Škoda, která oproti loňsku zlepšila svůj prodej ve stejném období o 5394 modelů, ze zahraničních značek pak nejvíce posílily francouzské značky Citroën (+ 992 vozů) a Peugeot (+ 882), a také německý Volkswagen (+ 677). Opačný trend nejvíce postihl korejskou značku Daewoo (o 2801 prodaných vozů méně než loni), španělský Seat (- 681) a italský Fiat (- 630).

Konkrétně vede letošní prodejní tabulku s přehledem domácí automobilka Škoda s více jak 54 procenty podílu na trhu, podíl Volkswagenu na druhém místě je šestiprocentní, dalších značek (Opel, Peugeot, Renault) pětiprocentní. Z hlediska segmentů vozidel zůstává zachován převažující podíl malých aut (53,12 %), dále nižší střední třídy (28,84 %), střední třídy (7,31 %) a velkoprostorových vozů (4,39 %).

Fabia bezpečně vede

Nejprodávanějším modelem českého trhu je v letošním roce Škoda Fabia s 31 125 modely, která na čele vystřídala několik let kralující Felicii. Tato modelová řada je však na žebříčku stále ještě třetí s 14 573 modely za dalším modelem Škodovky – Octávií (15 613 prodaných modelů). Ze zahraničních značek osobních vozů je letos prozatím největší zájem o model Opel Astra (3209 kusů), Peugeot 206 (2860) a Volkswagen Passat (2571). Ty jsou také nejprodávanějšími zahraničními modely v kategorii malých vozů, nižší střední a střední třídy.

Mezi luxusními vozy letos kraluje německé Audi A6 (420 aut), mezi terénními vozy japonská Toyota RAV4 (404), mezi MPV francouzský Renault Scénic (1072). Nejprodávanějším kupé je německé BMW Coupé třetí řady (46), nejvíce žádaným kabrioletem pak japonská Mazda MX-5 a osobním modelem na bázi užitkového vozu francouzský Citroën Berlingo (614).

Zájem je hlavně o mopedy

Vyšší prodeje jsou letos i mezi motocykly – konkrétně se od ledna do konce září v letošním roce zatím prodalo 8329 motocyklů, což je o 1415 kusů více než ve srovnatelném období loňského roku. Z toho podíl mopedů a motocyklů do 50 cm3 letos činí 53,57 procenta (loni 45 %).

Nejúspěšnější značkou v této třídě je Hero (1827 prodaných kusů), Manet/Korado (590) a Siamoto (514), kategorii nad 50 cm3 dominuje značka Yamaha (1209 ks) před Hondou (799), Jawou (250) a Suzuki (241).
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků