Zpráva jako z jiné planety: 100 000 lidí má zájem o elektromobil i3

26 komentářů

ctrl
14. června • 17:45

Také by mě to případně zajímalo. Zn.:dojezd 600 km, doba "tankování" max. 5 minut.
P.S. Prosím úředníky o uvalení spotřební daně na elektrickou energii :-P

Jaromír Vegr (EKOLO)
14. června • 19:10

Muj letitý P106 ujede 500 km, z běžné zásuvky nabiji nabíječkou, kterou mám nainstalovanou uvnitř za hodinu na 100 km.Elektřinu si vyrábím na vlastní střeše.
v sobotu můžete vidět na naší akci i Teslu, a to nepíši o tom co během jednoho roku postavil MateRimac- tzv. Koncept one.
Pro runnera: Nemyslel jsem eleganci tvarů, to je věc vkusu, ale eleganci technického řešení. Nejsou technické problémy, jsou problémy politické. Připadá Vám 1088 elektrických koní na vozidlo, které umí stovku pod \2,8 sec a ujede svižně 600 km při hmotnosti 1650 kg jako těžké?? Porovnejte s jakýmkoli čmoudem.
My-naše o.s. ukazujeme jak to jde. Pan Mate Rimac to ukazuje ještě podstatně lépe!!
http://www.rimac-automobili.com/concept_one/introduction-20...

Vzpomínka
14. června • 22:52

První el. autíčko s pohonem na plochou baterku 4,5V jsem měl v dětství - byl to plastový model Tatra 603. Něco málo jsem kdysi najezdil s elektrickým autíčkem na autodromu, když k nám přijeli párkrát za rok kolotočáři.
Pokud by se elektřina běžně používala pro pohon kamionů a autobusů tak, aby to i bez dotací zcela vytlačilo z provozu ty současné smradlavé nafťáky, tak takové elektromobily bych opravdu ocenil. Do té doby budou tyhle současné osobní elektromobily pořád jen hračky pro velmi omezenou skupinu technických či ekologistických nadšenců.

Karel D.
14. června • 23:20

Těžkou trakci a dálkovou dopravu zboží elektropohon v nezávislé trakci nevytlačí. MHD má ještě možnost v průběžném dobíjení.Osobní a doprava zboží do 1t v městském a příměstském provozu je možná již dnes.Jinak koncept MHD v dnešním pojetí selhává, velkopacitní doprava s nutností přestupů lidem nevyhovuje, jet např 15km 45minut je s prominutím trošku nepohodlné...

Vzpomínka
15. června • 8:10

Když na elektřinu jezdí už léta lokomotivy, tramvaje a trolejbusy, tak by snad na ni mohla jezdit i jiná velká a těžká vozidla? "Baterka" by byla jen na překonání "poslední míle" - tedy kratších vzdáleností, kde by troleje nebyly a dobíjela by se průběžně. Jen by bylo nutné natáhnout troleje nad hlavní přepravní trasy a zajistit správné rozúčtování spotřebované energie mezi jednotlivé dopravce. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel D.
16. června • 9:34

Určitě Vám dochází zásadní rozdíl mezi tím,co jsem napsal ja a Vy. Ja jsem zmiňoval nezávislou trakcí,tedy tu bez trofejí a připadne třetí koleje atd. Dokážete si představit náklad nosit stavby trofejí na území vetsiny mest a pak ještě vetsiny dálnic? Pak ještě údržba atd... A to v době, kdy se naopak hledají řešení pro odstranění trofejí z rázu mest?

Vzpomínka
16. června • 13:56

Náklady na baterky a dobíjecí infrastrukturu také nebudou zrovna malé, jak dokazují ty krachující společnosti, které v tomto oboru zkusily podnikat. A současné baterky stejně nejsou řešení pro to, co nejvíce škodí a znečišťuje ovzduší, tedy těžkou silniční nákladní přepravu. Zkrátka pokud se má někdy nahradit současná doprava na bázi ropných či obecněji uhlíkových produktů tou elektrickou, tak se musí se začít od těch velkých spotřebitelů (znečišťovatelů). Tzn. zajistit výrobu elektřiny ze zdrojů, které nebudou spotřebovávat ani uhlí ani ropu ani plyn a stabilně a levně to zatím zajistí jen jaderné reaktory (ať už na pevnině nebo třeba na velkých lodích). A k tomu samozřejmě na pevnině nutné vybudovat potřebnou infrastrukturu. Když to nepůjde přes troleje, třeba to jednou bude fungovat bez drátů, jak to chtěl kdysi realizovat Nikola Tesla. ;-)

ctrl
14. června • 22:34

Rozšíření elektromobilu na "baterky" nebrání nic, žádná politika, jejich limitem jsou jen ony samy. Jejich technika ruku v ruce s ekonomickou stránkou věci. To se týká jak jejich výroby, tak jejich provozování. Podnikání má tvořit zisk. Vložím-li do projektu A 1 Kč očekávám návrat 1,2 Kč. Tak to prostě bylo, je a bude. Navzdory sociálním inženýrům jakékoli barvy. Pokud mi elektromobil nabídne ve výsledku vyšší komfort užívání, automobily se spalovacím motorem prostě zmizí na periferii zájmu spotřebitelů. Jako příklad mohu použiji trapnou reklamu na elektro vozy, v níž bylo vše poháněno spalovacím motorem. Třeba pro pohon obráběcích stojů se používá co? 12. válec do V to není. Proč asi. Chce to jen používat zdravý rozum. Ale kdo chce vidět spiknutí, vidí spiknutí. 3-[ To třeba já osobně, vidím hezké spiknutí v kauze "globálního oteplování". Zakážeme žárovky, zakážeme spalovací motory, vypudíme energeticky náročná odvětví průmyslu (k sousedům :-)). Ale to snad ne, nebo ano. Pokud je odpovědí "Ano" je naším osudem opět si nabít ústa :-(. Zase.
Takže doporučuji všem zájemcům rozbít "prasátka" a objednat si vozy typu Leaf, Ion, Focus Elektric atp.. Alespoň zbude více benzínu pro mě ;-). Elektromobil má z mého úhlu pohledu zajímavé pružné zrychlení, je tichý, dočasně je zde zajímavá cenu paliva, ale další výhody? Nějak je nevidím, je jednoduší? Ano, ale opotřebení zaplatím, tak jako tak :-(. Omezení max. rychlosti . Dojezd. Doba nabíjení. Nezlobte se, ale stále vidím ty stejné problémy jako před 100 lety :-(.
Pokud to shrnu, ztotožňuji se s "testem" vozu Tesla z TopGearu S12E7 (k vidění třeba zde: http://www.topgear.com/uk/videos/electric-shocker... )
P.S. Já osobně nejsem tak bohatý, na jakékoli zdroje (čas, peníze :-P), abych si mohl dovolit luxus v podobě elektro povozu.

čmoud
14. června • 22:21

Jaromír je borec. Místo zahrádky má větrnou farmu,na střeše má panely. Holí se břitvou a pračku má na kliku. :-D

Jaromír Vegr (EKOLO)
14. června • 9:53

Kdo z Vás diskutujících zde máte alespoň nějakou zkušenost s elektromobilem?
Není to snad ani o nějakých emisích. Na elektřinu nemá svými výkony ani jízdními vlastnostmi žádnej!čmoud. Je to o jednoduchosti, účinnosti a eleganci.
Pokud nevíte a chcete to napravit, ozvěte se, nebo přijeďte na nějakou akci. Více na www.elektromobily-os.cz

Tenschovanej
15. června • 11:19

Přesně tak pane Vegr ! Spousta lidí tomu nerozumí a spousta nechce rozumět, ale nic si z toho nedelat, se vyčasí :) kcc-hho.webnode.cz

runner42
14. června • 17:56

Přiznám vám tu jednoduchost. Vše ostatní jsou klasické lži elektrofanatiků:
Účinnost - elektromobil poháněný elektřinou vyráběnou z fosilích paliv má výrazně horší celkovou účinnost, než vozidlo se spalovacím motorem.
Elegance - elektromobily jsou většinou pěkné zrůdičky
Výkon a jízdní vlastnosti - vysoký kroutící moment elektromotoru je zcela vyvážen a nízkým celkovým výkonem a vysokou hmotností elektromobilu.

Zelí
14. června • 13:39

Možná Vás to pane překvapí, ale většina lidí bez této zkušenosti dokáže zcela v klidu žít a obejde se bez ní. Dokonce se najdou i takoví pitomci, kteří si při pojíždění po městě na kole vystačí s vlastním výkonem a nemusí si na to kupovat vaše ekolo.

..........
14. června • 15:00

ekolo je pro invalidy :-D

Jaromír Vegr (EKOLO)
14. června • 15:31

co si představujete pod EKOLO. EKOLO je firma, která prodává a vyvíjí el. vozidla všeho druhu, od kriplkár až po elektrické monoposty , se kterým před 25ti lety vítězili ve Švýcarsku. Co umíte Vy? www.elektromobil.wz.cz

THC fanda
14. června • 19:07

umím vydělat prachy:-D abych mohl pálit benzín B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tenschovanej
15. června • 11:35

HELE VĚŘIL BYS TOMU ŽES MOHL ZA DVA MĚSÍCE OBRATEM VYDĚLAT CO BYS INVESTOVAL?? :-D http://finance.yahoo.com/echarts...

Man in Black
14. června • 8:46

Ze kterých planet asi pochází těch cca 100.000 zájemců? Mají od agentury MIB povolení k testování elektromobilů? :-D

Tenschovanej
15. června • 11:26

Zavidis co :) na novyho elektrickyho baworaka nemas :-P

Jacob
14. června • 7:19

No a proto jsou prodeje elektroaut (hybridů) tak vysoké :D Tak 2/3 lidí z těch 100 000 se chce utvrdit v tom, že to pořád nemá cenu pořizovat, protože prozatím neexistují dostatečně kapacitní články, aby to mělo alespoň slušný dojezd a to nemluvim o nabíjení...

Tenschovanej
15. června • 11:32

Vo čem to meleš, ELEKTROMOBIL JE DÁVNO VYŘEČENÝ, JEN TY JSI NAŠTVANÝ, ŽE SIS OD DUBNA NEVYDELAL NEJMÍŃ MEGA :-D http://finance.yahoo.com/echarts...

ACE
14. června • 11:39

No tak prodeje hybridů jsou skutečně ve světě velmi vysoké, stačí se podívat na jiné statistiky než u nás.

vojta
13. června • 23:30

O zajem se ani nedivim , protoze toto bude nejlepsi elektromobil planety. BMW je jednicka a vsem to ukaze!

Zelí
14. června • 8:08

Docela bych jim to přál, aby něco konečně ukázali. Zatím ve své krátké historii nic nepředvedli. Mají konečně šanci. Jenom, jestli nezaspali dva měsíce s prezentací - apríl už byl.

Tenschovanej
15. června • 11:09

Prdlajs Zelí, dokázali jen ty vo tom nevíš :) kcc-hho.webnode.cz

Zelí
13. června • 22:18

Další komik na scéně. Škoda, že se nám neukázal. Takový Dieter Zetsche od konkurence je frajer, jde vždy s kůží (ksichtem) na trh.

Doporučujeme

Články odjinud