Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

135 komentářů

MasoxCZ
14. ledna • 13:26

Na místě soudruha řidiče bych se tímto levelem trotlovtsví moc nechlubil, a na místě marketingového ředitele bych váhal zveřejnit zprávu typu "v našich autech jezdí nezodpovědní lemouni, které za každou cenu ochráníme, i kdyby to mělo znamenat že zabijem všechny nevinné v dráze vraku".

chjo
3. února • 21:45

:-Dtaky za tim neco citimhodne nadneseny clanek a nikomu se NIC nestalo :D

mn
8. září • 10:54

Tak Volvo tuhle nehodu hezky vyuzilo ve svuj prospech, sup tam s clankem jak je Volvo nejlepsi. Jo, mozna je o kousek lepsi nez ostatni, ale kdybyste jeli v jinym modernim aute, tak by to mohlo dopadnout uplne stejne, ale clanek byste tu nevideli. Jásate tady slávu nad nějakym "přiblblým" autem a spis byste se meli ptat proc ten trouba usnul za volantem. A nechte si kecy typu "tohle proste neovlivnis, chudak pán, tohle se může stát každýmu". Tohle se nemůže stát každýmu! Tohle se nedeje samo o sobe, nikdo vam nevypne hlavu vypinacem. Jestli byl ridic unavenej, a to dlouhodobe (jak tusim i sam priznava) tak nema proste jezdit autem! A jeste s didetem. Rikal si o to, a kaslal na to, je to bezohlednej trouba, jakych je na silnici mraky, nic jinyho, ktery se zapsal do statistik nehodovosti. A jeste se pak chvasta jak je Volvo super, synáčkovi se to vlastně líbilo a hned jde nakoupit další, ne jedno, ale hned dvě stejný auta, aby s nima příště mohl opět do něčeho, nedej bože někoho, napálit. Tohle je nomalní? Nastesti tentorkát nesmetl zadnyho cyklistu nebo chodce, nebo jiny v auto, který samozrějmě nebude tak úžasný jak Volvo! Pak byste ale o tom zazracnym autě uz ale urcite nepsali. Prostě trapnej článek poplatný dnešní době řešící povrchní sračky a dělající hrdiny s trotlů, který nic neumí.

dpcstb
1. října • 22:31

volvo je v tomto konkretnom naraze vyrazne lepsie ako akakolvek ina znacka

Aleš
27. srpna • 12:53

Volva se mi moc líbí a myslím, že jsou to velmi dobrá auta i po technické stránce, bohužel cena těchto aut je pro většinu lidí v České republice velmi vysoká. Tudíž nám nepodnikatelům nezbývá nic jiného než si kupovat automobily levnější a méně bezpečné a modlit se, abychom dopravní nehody měli co nejméně.

vernon
21. srpna • 20:42

To už dneska dokáže každé podobně velké auto. A samozřejmě i nové škodovky.

dpcstb
26. srpna • 17:19

v europe sa tieto testy nerobia, takze europske auta nemusia a teda pravdepodobne ani niesu na takyto naraz pripravene

Cikrt
26. srpna • 20:02
dpcstb
1. října • 22:33

na fotkach je vidiet nalomeny A stlpik. takze americkym testom by nepreslo ani jedno auto. inak povedane, europske auta niesu bezpecne

dpcstb
1. října • 22:30

vdaka za link. kazdopadne toto je jednorazovy test a nie systematicky, zahnuty v euroncap. navyse tychlost bola iba 40km/h co je proti ametickym testom uplne smiesne

Pepa
21. srpna • 11:37

Volvo ale není švédská značka. Volvo je už dnes čínská značka.
A to, že část produkce pochází ze Švédska není podstatné.
Ostatně ani Audi není značka slovenská, byť se tam vyrábí.

bzzz
21. srpna • 12:15

A skoda je ceska nebo nemecka? ;-)

Pepa
21. srpna • 12:40

Pokud je majitel německý, tak zřejmě česká nebude.
Český zbyl jen název, stejně jako u toho Volva švédský ;-)

MakroCZ
21. srpna • 21:06

Je tu rozdil, skodovka pouziva prevazne nemeckou techniku (treba katastrofalni htp je ceske). Volvo ma vyvoj a techniku svedskou :-) (a u starsich i od fordu)

bzzz
21. srpna • 9:09

Syna neprobudil naraz v 90ce a ridic si obratem poridil 2 nova/dalsi Volva ;-)

vodič
20. srpna • 23:56

zlate česke ručičky

dpcstb
20. srpna • 20:22

moje dalsie auto bude volvo. a vodicom ktori niesu dostatocne inteligentni a zodpovedni aby nespali za volantom treba dozivotne odobrat vodicak

vernon
21. srpna • 20:45

Mám rád pěkný dizajm. Odpornost se značkou Volvo bych si nikdy nekoupil. Zůstanu u Superba III.

dpcstb
1. října • 22:27

exterier aktualnych volv je to najlepsie co momentalne v automobilovom priemysle existuje. interier trocha gyc, to je pravda.

eLzyx
22. srpna • 1:51

to je hodně slabý vtip

martin
19. srpna • 21:07

A ako mam teda verit, ze to cele nie je PR vymysel, ze sa toto cele naozaj stalo?

pacho
19. srpna • 20:02

mŃa by zaujímalo, aký trest dostal vodič , za nezodpovednú jazdu a spôsobenú nehodu???

Rejpal
22. srpna • 8:57

Ideální by bylo odebrání řidičiského oprávnění alespoň do doby zopakování testů a lékařského vyšetření. Nic z toho, vzhledem ke koupi nového vozidla, asi nenastalo.

Tomáš
19. srpna • 17:55

Takže abych to shrnul. Auto v 90kmh narazilo do stromu. Nikomu nic není a 4 letý syn se ptá proč nejedeme?
Tomu snad nevěří ani fanklub Volva??? Nepopírám bezpečnost této značky, ale přežít náraz do stromu je obrovské štěští i při 50kmh. A to ho ještě musíš vzít přesahem , ne prostředkem.

Petr Maleček (dj.kure)
20. srpna • 16:10

Záleží v jakém smyslu přežít. V autě se nemusí odehrát vůbec nic. Zatímco orgány mohou mít problém. Viz třeba moje stará Laguna II v 80Km/h čelně do stromu. Uvnitř vesměs nic, ale orgány asi budou trochu potrhané. https://youtu.be/mWegXQ81TKw

Alík
19. srpna • 17:08

Jestlipak by s tím něco dokázal Arthur Tussik? ;-)

ML
19. srpna • 11:49

Tohle je život. Plný překvapení. Neřešte statistiky, ani průměry! Tahle nehoda potvrzuje marketing Volvo a to, že RODINA je to nejvíc. A jestli to je PR(marketing), tak jen proto, aby jste si uvědomily, že cestování není procházkou růžovou zahradou, ale občas se do cesty postaví strom(auto, cokoliv...), který neuhne. A je lepší sedět v bezpečném autě, než v čemkoliv jiném s 10 letou zárukou. Ať tu firmu řídí/vlastní kdokoliv, dělají to výborně. Bez ohledu na tuto nebo jakoukoliv nehodu, Volvo je úplně něco jiného a není pro každého. ;-)

Klika
19. srpna • 10:48

Začíná to tu vypadat, že všichni majitelé Volva v ČR jsou neskuteční "klikaři" a bourali nedávno s malým přesahem a Volvo je zachránilo. Ba co více, po nárazu, který by v jiných autech znamenal jistou smrt se řidič a dokonce ani děcko neprobudí (a neprobudí je ani vystřelené airbagy, sic!) a oba budí až konejšivý hlas operátorky call centra. A vzápětí si objednají nová Volva. Dojemné příběhy, už je Volvo nabídlo argentinským režisérům telenovel?

Freddka
19. srpna • 11:11

Jen mala poznamka - kdybych rozmlatil skodovku, asi bych si sel koupit skodovku.
Tedy v tomto pripade vlastne ne, protoze skodovka small overlap nezvlada, takze uz bych byl mrtvej.

Dwin
19. srpna • 11:33

A kde jsi přišel na to, že Škodovka small overlap nezvládá? Škodovka se neprodává v USA, takže SO u IIHS neabsolvuje a u NCAP se nedělá. Ale třeba Audi A3 je na stejné platformě jako Octavia (MQB) a zvládá jej zcela bez problémů.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/au... ...
Takže jenom plácáš a nemáš ani tušáka jak by Octavia absolvovala SO.

MV.
19. srpna • 12:32

Vsak obvykle je ze evropské modely nejsou vyztuzene a pro USA ano. Viz stara gen. Q5 passat... Neni duvod koncernu verit - dokud se neprokaze opak...

Xray
19. srpna • 13:05

Zatím jako jediné ojebávače IIHS nachytala Ford, Mitsu, Toyotu a Subaru. U některých modelů zjistili, že pravá strana má proti levé katastrofální výsledky.
https://autobible.euro.cz/jsou-auta-strane-ridice-p... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MV.
19. srpna • 13:13

Ano, Volvo vsak drzi standart. Me by bohate stačilo aby ncap zacal delat naraz na tu stranu ridice....

dpcstb
1. října • 22:24

euroncap na small overlap jebu, pretoze tam nejaky mentalny impotent rozhodol ze tento test je nerealisticky a take nehody sa nedeju. neviem ci sa mam smiat alebo plakat

Xray
19. srpna • 13:24

Když už tak "standard". Standart(a) je vlajka.
Vcelku nevidím důvod, každý má svou sadu testů a vždy někdo může prohlásit, že nejlepší by byl test třeba s 10% přesazením a zpochybnit IIHS i NCAP. Navíc každou automobilku lze snadno obvinit, že přizpůsobuje svá auta dané sadě testů nebo, že dokonce lobuje za určité typy testů na které připravená je a zpochybňuje ty testy na které připravená není.

MakroCZ
19. srpna • 16:37

Jenže např. XC90 se vyráběla dříve, než přišel test s malým přesahem, oni prostě dělaj bezpečné auta..A klidně ať dělaj 1000 testů ze všech směrů, tím líp pro zákazníka

MV.
19. srpna • 10:57

Bouzel ostatní ridici ostatnich vozidel jsou na JIP a tak se objednávkam hned tak nemohou venovat... Ostatni vyrobci na to z vysoka kašlou!

DusanL
19. srpna • 11:06

😂
Třeba nejsme klikaři. Jen nejsme má JIP 😂

Anti-automat
19. srpna • 11:04

SIPS nie je nic nove. Samozrejme v pripade celneho narazu bude zrychlenie take, ze oci vyletia z lebky, pecen bude rozotreta ako pasteta a mozog vyleti z hlavy cez nos, usta mozno aj usi.

DusanL
19. srpna • 9:39

Pánové, asi 14 dní před touto nehodou jsem úplně stejně potkal FordTransit(já 80-90, on taky tak), který vyjel do protisměru. Taky malý přesah, navíc mne to hodilo do cca 2 metrové příkopy (bez kotrmelce) a moje XC60 předchozí model mi způsobila pouze airbagem naražený hrudník. Nyní již jezdím novou V90 koupenou na showroomu.
Takže ať je to PR, nebo je to skutečnost. Prostě Volvům věřím a mají ve mně věrného zákazníka, který má rád svůj život.
A velice ochotně jsem dealerovi poskytl moje fotky pro PR https://m.facebook.com/story.php

Anti-automat
19. srpna • 11:01

Pri nehode vacsinou zabija nahle spomalenie/fyzici prepacia.

MV.
19. srpna • 10:55

Na to už diskuteri zapominaji ze nehoda se muze odehrat bez vasi viny. Prostě se stane a jr na každém jak vysoko na zebricku priorit ma bezpecnost vozu. Myslim ze vas pripad je pro PR lepsi protože nevznikl vaší vinou.

radimf
19. srpna • 7:34

Je pravda, že podle těch amerických testů proti pevné překážce Volvo vždy odskočí. Což je nepochybně fajn pro pasažery na utlumení energie nárazu. Zatímco např. SUV Audi neodskočí. Můžete to být klidně tím, že Volvo už delší dobu nepoužívá motory, proto má pod kapotou víc prostoru pro odskočení. Může to být ale i nevýhoda, protože pak Volvo může odskočit pod další protijedoucí auto a to ho "dorazí"..
Zásadní, ale může být, že test je prováděn na pevnou překážku. Ale když takto proti sobě narazí dvě auta, tak to není pevná překážka a Audi tak se svým beranidlovým motorem může na pasažéry zapůsobit lépe.

DusanL
19. srpna • 11:27

https://m.facebook.com/story.phpPotakl jsem se protijedoucím transitem. Kabina zůstala v pořádku, jen jsem lezl dveřmi spolujezdec ;-)

MV.
19. srpna • 8:39

Pokud bude audi mit vyraznou vahovou prevahu dopadnou lepe, pokud to bude kamion nebo velka dodavka je 'odskoceni' lepsi variantou.

fic
18. srpna • 20:45

Lidi chtějí být obelháváni. Proto je tu tolik zarytejch volvařů, chtějí věřit, že ten chrápající trotl, si hned koupil dvě další Volva, a pak seděl ve dvou najednou, a celou tou bezpečností pak ani za volantem nechrápal a nenabil si tlamu, a navíc mu z toho všeho narostlo metrový péro.

Drahoš Křivý
18. srpna • 22:36

Dobry den, jsem prodejce novych vozu Volvo v Auto Cardion Brno a tuto nabouranou XC60II jsem svemu zakaznikovi predaval jako novou v breznu tohoto roku...Mohu potvrdit, ze jsem byl ve stredu po nehode se zakaznikem v kontaktu a v patek jsme spolecne sestavili specifikace dvou novych vozu, ktere jsou nyni ve schvalovani objednavek u operativni leasingovky. Tim, ze je to vysoce postaveny clovek v jedne nadnarodni firme, tak si muze dovolit objednat dalsi novou firemni XC60II a do rodiny pro manzelku a jeho dva syny sedmimistnou XC90II.I kdyz muj zakaznik udelal chybu (to si moc dobre uvedomuje), tak jsem moc rad, ze ho XC60II tak dobre ochranila a on je zpet zivy a zdravi se svou milou rodinkou a to je na cele veci to nejdulezitejsi!

Drahoš Křivý
19. srpna • 9:52

Omlouvám se za dvojitý příspěvek, myslel jsem, že naši reklamu dávám už na jiný server.

Drahoš Křivý
19. srpna • 11:19

Mrzi me, ze tu nekdo pridava dalsi prispevky pod mym jmenem a kazi tim kvalitu diskuze. Chtel jsem jen prispet k faktum tohoto clanku a nedelat reklamu. V pripade nesrovnalosti me radeji kontaktujte a neschovavejte se za anonymitou internetu. Dekuji.

MV.
19. srpna • 0:17

Jen bych doplnil ze reseni narazu s presahem ma delsi dobu napr. take mazda 6, subaru outback a mercedesy u modelu vyssich trid.Ono to tu jeste nezaznelo ale podstatnou casti uspechu preziti nehody je sedet ve velkem a tezkem voze, a znacce Volvo patri v tomto ohledu prvenstvi a navíc jsou ty vozy opravdu dumyslne navrzeny. Sami si reknete jaka je cena vaseho zdravi.

Drahoš Křivý
18. srpna • 22:36

Dobry den, jsem prodejce novych vozu Volvo v Auto Cardion Brno a tuto nabouranou XC60II jsem svemu zakaznikovi predaval jako novou v breznu tohoto roku...Mohu potvrdit, ze jsem byl ve stredu po nehode se zakaznikem v kontaktu a v patek jsme spolecne sestavili specifikace dvou novych vozu, ktere jsou nyni ve schvalovani objednavek u operativni leasingovky. Tim, ze je to vysoce postaveny clovek v jedne nadnarodni firme, tak si muze dovolit objednat dalsi novou firemni XC60II a do rodiny pro manzelku a jeho dva syny sedmimistnou XC90II.I kdyz muj zakaznik udelal chybu (to si moc dobre uvedomuje), tak jsem moc rad, ze ho XC60II tak dobre ochranila a on je zpet zivy a zdravi se svou milou rodinkou a to je na cele veci to nejdulezitejsi!

dpcstb
1. října • 22:18

dobry den. ako vysvetlite ze nefungovalo sledovanie unavy vodica?

Jirka
19. srpna • 16:27

A nejdulezitejsi pro vas, misto jednoho auta mate kseft na dva operaky. Tzn za oba vozy tak 30 mesicne.

JirkaK
18. srpna • 14:38

Auto si v devadesáti urazí o strom čtvrtinu čumáku, střelí všechny pytle a čtyřletý synátor vzadu se ani nevzbudí? A teď třeba tu o neposlušných kůzlátkách......

MakroCZ
18. srpna • 15:38

Pán byl v šoku, vše co řekl se musí brát s rezervou.

Kubrt
18. srpna • 16:08

Celé PR Volva se musí brát s rezervou.

MakroCZ
18. srpna • 16:52

Jako každé PR;-) a Škoda PR obzvlášť, nikdo jiný člověka nepřesvědčí o koupi sotva průměrného auta za nadprůměrnou cenu:-);-)

Kubrt
18. srpna • 18:05

Nějaký mindráček ze Škodovky?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MakroCZ
19. srpna • 16:28

Míval jsem, když jsem měl superb 1 a 2 jako služebák (poruchy, nepohodlí, nejisté jízdní vlastnosti, jediné v čem jsou lepší je prostor vzadu a někdy kufr, avšak vzadu nevozím 2 basketbalisty, takže např Magda 6 člověka nikde neomezuje a zbytek má lepší.), naštěstí již šéf uznal chybu a VW už nesmí na firmu:-) A pak přišlo povýšeni a mam Medu Ecko, takže pohodlíčko maximální. Doma mam 10 let staré Subaru Legacy a manželka aktuální Astru, takže nejsme zarytej příznivec jedné automobilky ale chci za své prachy to nejlepší a to Škoda není.

Kubrt
19. srpna • 17:15

Evidentně ho máš dodnes, když pod článkem o Volvu musíš za každou cenu vypotit něco o Škodovce.

MakroCZ
19. srpna • 20:38

Za každou cenu? Byl to až xx příspěvek, takže nepřeháněj :D ale asi máš pravdu, mám ho ještě teď,aspoň vidíš, jak špatně na tom jsou:-P Jo byla to hrozná léta drandit ročně 30k v Superbu, NIKOMU bych to nepřál a pak člověk slyší, jak jsou skvělé a hned ví, že dotyčný nemá zkušenosti se střední třídou :-) A 3 generace? Jel jsem v prvních modelech a takové bouchaní od zadní nápravy, jak ve vlaku:-D (přeháním ale ne zas tak moc:-) )..prej výborna ergonomie :D Displej navigace někde u kolen...opravdu jediné co bylo na superbu 2 dobré, bylo dvojité zavíraní kufru, za to jim gratuluji.

Jiří V.
18. srpna • 14:24

Proč článek není označený jako PR Volva?

Asdfghjkl
18. srpna • 14:35

protoze autor dostal baksisch z ciny aby to zaonacil jako "clanek"...

Asdfghjkl
18. srpna • 13:44

Sponsored by VOLVO China :-D

Anti-automat
18. srpna • 13:33

Je dobre ak cinska automobilka pokracuje v tradiciach svedskej. Pardon, vlastne v portfoliu.

Lojza
18. srpna • 14:09

Snad nepůjde bezpečnost nenápadně dolů:-| Bych si nechal firmou nadělit Volvo ale ty motory...

Carda
18. srpna • 12:48

A mě z toho vychází, že systém hlídání únavy řidiče za který bere Volvo body v NCAP absolutně nefunguje.

MakroCZ
18. srpna • 14:02

nebo to jen ignoroval? Možná to vypnul, pokud se to vůbec u Volva dá.

May
18. srpna • 13:26

A mne z toho vychází , ze o tom systému nic nevíte .. jak by měl podle Vás takovou situaci řešit v případě mikrospanku řidiče bože ? A jak víte, ze řidiče nevaroval a on toho nedbal, protože už chtěl být doma s tím , ze to dá .. Kriste my jsme fakt národ odborníků na všechno a ouplne nejlíp nám to jde v diskuzich na internetu :/

Carda
18. srpna • 14:49

Aha, takže ono to funguje jenom když je řidič čilý a bdělý. To je jako když světla dobře osvěcují krajinu na přímém slunci nebo brzdy dobře brzdí když auto jede do prudkého kopce. Úžasný pomocník. No ale hlavně, že jsou za to ty body v NCAP, to se PR vždycky hodí, že?

MakroCZ
18. srpna • 15:38

Když jsem měl alergii a hodně jsem mrkal a častěji skláněl zrak, objevil se mi na palubní desce šálek kávy:-D

Carlos
18. srpna • 14:56

No oni ti asistenti u Volva jsou všichni na pendrek.
http://www.youtube.com/watch...

Radon
18. března • 9:42

fakt je, že ten asistent proti mikrospánku by neměl hlídat samotný mikrospánek (=zavřené oči), ale už takové ty zpomalené reakce, které mu předcházejí (práce s volantem, prudší opravy směru ,,,). Alespoň se tím všichni chlubí. Také bych už chtěl mít v autě automatické brzdění nejen za zády kamionu, ale i při přejetí do protisměru a opouštění vozovky ... to už by měly ty současné asistenty zvládnout, je to každopádně jednodušší, než ty omílané auta bez řidiče.

rembaz
20. srpna • 14:51

8 rokov stare video.

kix
18. srpna • 12:46

Rozhodně nechci Volvo nějak shazovat, ale jak to vypadá oba případy jsou spíš hlavně o štěstí, než o autě, i když kdo ví, třeba právě konstrukce v tom má taky dost velkou roli, ale v prvně zmiňovaném případu do kamionu, to byl šikmý náraz do deformační zony kamionu a doslo k odskočení volva a kamion pokračoval vesele dál, takže energie kamionu nebylo vůbec třeba pohltit, kdyby narazil přímo čelně a kamion ho slisoval, tak nepomůže aní volvo a i v tomto případě, to vypadá na odskočení od stromu, takže měl opravdu štěstí v neštěstí, kdyby zůstal do stromu zapíchnutej, opět by to nejspíše dopadlo fatálně a to i v případě kdyby to auto pevnostně ustálo

MakroCZ
18. srpna • 14:00

cca necelá 1/3 od kraje karoserie směrem ke středu je dělaná na odskočení a to nejen u Volva. Bohužel se najde dost výrobců, kde to ještě není standart.

Freddka
19. srpna • 11:05

Presne tak, nechapu, proc to nekdo povazuje za nejake nahodne stesti.
Toto je doslova a do pismene “small overlap crash test” a jak vime, Volvo ho 1. umelo jeste drive, nez to IIHS zacalo testovat a 2. to umi nejlepe.Nebo jinak - zkuste to samy v treba Octavii a uvidite ten masakr. Na rozdil od Volva vas to neodhodi a zastavite na delce kapoty, takze vam to potrha organy. Kolo vam zajede do nohy, predni A soupek se zborti, vase hlava narazi do zhrouceneho sloupku, ktery nebude pokryt airbagem, protoze ten bocni tam nedosahne a ten ve volantu se vychyli doprava.
Vsak se podivejte na small overlap testy, jak to vypada, kdyz na to auto je nebo neni udelane. Ty jsou tedy bohuzel v nizsi rychlosti, takze si musite predstavit, ze ta deformace bude mnohem horsi, ve zminene rychlosti bude 2x az 3x horsi. Da se predpokladat, ze to neprezijete.A tak neni zadna nadsazka, ze tomuto ridici Volvo zachranilo zivot.

Karel.
18. srpna • 12:16

PR kecy Volva, když přijde na lámání chleba, tedy na počty úmrtí v jednotlivých modelech aut, což se bedlivě sleduje v USA, tak Volvo mezi nejlepšími (bez úmrtí, třeba A6, 5er, Lex CT) prostě a jednoduše chybí. Jsou v těžkém průměru, lepší než nějaké Hyundaie nebo Kie kde natáhne brka každý druhý co to někam opře, ale nic k chlubení. Takže jako reklama dobrý, ale jen pro hlupáky co věří marketingovým žvástům prodejců.
http://www.cbsnews.com/news/7-of-the-deadliest-c... ...

Freddka
19. srpna • 9:45

Driver deaths per 1 million registered vehicle years, sorted by type of crash
Umrti ridice na 1 milion registrovanych auto roků, serazeno podle typu havarieTak a ted bych teda poprosil o vysvetleni, co tohle vlastne znamena?
Co to je prosim 1 million registered vehicle years?Ja ziju 10 let v anglii, myslim, ze mluvim a rozumim slusne, ale tohle nejak nedokazu rozlousknout. Mozna jen nejsem moc chytrej nebo vzdelanej ve statistice (ikdyz jsem teda statistiku studoval par let na vejsce...)To jako kdyz v aute stravim jeden milion let? Nebo v milionu aut jeden rok?
Kde jsou rocniky aut? Za jake obdobi se ta statistika vede?
Pokud se to tyka jednoho specifickeho modelu, jak je mozne, ze v tabulce figuruje Chevrolet Volt, kdyz se jich proda nekde 20 tisic rocne? To by v nich nekdo musel za jeden rok najezdit 20 registrovanych let. Jak se tohle udela?Mozna je to jen spatny popisek tabulky, ale mozna tady neco smrdi...

MasoxCZ
14. ledna • 13:23

Jestli nechápeš, že to znamená přepočet registrovaných aut a doby po kterou byla registrována, což je třeba u vykazování časové náročnosti práce v mandayích (člověkodnech = když na něčem dělá tým lidí, každý jinou dobu neboť jiný úkon, ale přitom současně, přepočteš to tak, jako kdyby to dělala jedna osoba sekvenčně), a tedy že to znamená prostě celkovou dobu registrace do provozu všech kusů daného typu, tak se vrať do školky. Obdobně se např. přepočítává efektivita dopravy s použitím osobokilometrů (daný druh přepravního prostředku přepravil celkem x osob na celkovou vzdálenost y kilometrů, tedy z=x*y osobokilometrů, z čehož snadno spočteš efektivitu: celkové náklady / z = náklady na přepravu jedné osoby na vzdálenost jednoho kilometru).
V tomto případě máš dejme tomu milión vozů téhož typu, z registru vozidel dostaneš kolik jich bylo a jak dlouho byl každý z nich provozován, z čehož spočteš "vozoroky", tedy kolik let celkovy byly tyto vozy registrovány do provozu; ve vztahu k počtu mrtvých vinou vozidla (ať konstrukční vady nebo jen toho že s ním jezdí převážně pitomci) dostaneš jeho relativní nebezpečnost v poměru k ostatním.
Kouzlem matematiky velkých čísel je, že se ti takhle rozmáznou extrémy typu "tahle auta tady nikdo nemá", protože jinde na světě je v obdobných podmínkách najdeš, a tedy jsou tahle čísla vzájemně srovnatelná.

Karel.
19. srpna • 13:15

jestli ti něco smrdí, tak si vyměň ponožky nebo se podívej na podrobný popis metodiky na stránky IIHS, která tato sledování dělá a každoročně prezentuje. Btw. je to ta samá IIHS, kterou se tu někteří ohání při small overlap testu.

Lojza
18. srpna • 14:15

k tomu lámání chleba: "nyní zjistil, že za 14 let působení modelu XC90 na britských silnicích v tomto autě nikdo nezemřel a ani nedošlo k žádnému úmrtí, které by toto SUV způsobilo."viz. odkaz níže který někdo poustoval...

May
18. srpna • 12:31

To , ze nervozita konkurence z posledního vývoje Volva stoupá, je už více než vnimatelne .. mne stačí , ze to dobre dopadlo a co jsem někde četl , tak zakaznik už objednal další .. Jinak nova XC60 v IIHS si vedla výborně a tohle vypadá přesně na tento typ nehody s malým přesahem a pokud vím za 2017 je vyhlášena za nejbezpečnější auto roku od EURONCAP. To snad také není zadarmo .. btw když tady hazite odkazy , zde je jeden taky velmi relevantni https://automix.cars.cz/zivot-ridice/ve-volvu-xc9...

Lojza
18. srpna • 12:22

A kdyby si používal hlavu, tak víš, že roli hraje více faktorů, počet daných aut na cestách, ujeté km, oblasti kde jezdí, druh nehody atd. Nesmíš dát jen na absolutní čísla ale použít mozek, chápem? Třeba Bugatti Chiron by mohlo byt nejbezpečnější, protože se ještě nikdo v něm nezabil ale km průměr je mizivej a počet aut taky:-) A Volvo má taky modely ve kterých nikdo nezemřel ( v daném roce a dané zemi) ale výpovědní hodnota bez ostatních informací je 0. How.

Karel.
18. srpna • 12:33

Když začnu používat hlavu, tak zjistím, že Volv jezdí v USA jako šafránu. Když začnu používat hlavu, tak zjistím, že bez úmrtí jsou modely kterých jezdí v USA třeba 100x víc a že logicky musí jezdit v nejrůznějších podmínkách, na nejrůznějších silnicích, ve všech státech USA ve všech podmínkách. Když začnu velmi namáhat hlavu, tak si zjistím tyto statistiky třeba 10 let dozadu, protože jsou k dispozici. A když to všechno udělám, tak zjistím, že Volvo se na špičku prostě nechytá, ne jeden rok, ale celých těch 10 let dozadu je to prostě průměr.

Jarek Express
20. října • 13:48

Volva nejvíc utrpěla pod Fordem, ale je fakt že v minulosti Volvo vyváželo až 75% produkce právě do států a že jich tam jezdí mraky, takže fakt to chce začít používat hlavu.

Lojza
18. srpna • 13:58

logicky např. Fiat 500 jezdí hlavně po městě, Volvo S80 dálky a těch pár masochistů. co jezdí v 500 dálky se v průměru neprojeví. A moderní auta městské bouračky ustojí slušně. A dalších xxx věcí které nebereš v potaz, zkus ještě máknout.Takže i např. 10 000 Fiatků se můžou jevit bezpečnější, než pár Volv bo Volva jezdí v rizikovějším režimu. A ty fiaty ber jen jako příklad, abys pochopil o čem mluvím.Já se tím živím, a interpretace dat je záludná:-) Vesměs můžeš dojít k různým, navzájem se i vylučujícím výsledkům - záleží jestli chceš vytěžit skutečný význam dat nebo máš objednávku jak to má dopadnout :-))

Karel.
18. srpna • 14:22

Jasně, takže vytáhneme F500 (která ve statistice ani není, protože jich jezdí v USA minimum) proti S80 když v USA jezdí miliony aut stejné třídy a určení jako třeba S80 nebo stejných aut ve stejných třídách jako XC60 či XC90. Pohádky o tom, že XC90 jezdí jinak a jinde než třeba Q7 nebo X5, nebo S80 má jiné využití než 5er nebo A6, zvláště když se jedná o statistiku za celé USA, tedy dostatečně velkého rozsahu, si nech pro malá děcka

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lojza
18. srpna • 15:08

OMG, psal jsem ze F500 je jen příklad. Jinak: Místo F500 si najdi jiné malé autíčko, které je v USA rozšířené, chápeš ten rozdíl? A na odkaz, kde v Anglii přes 14 let nikdo v XC90 nezemřel neragujes? Nehodí se ti to, co? PROSÍM tu hlavu používej :-)

MakroCZ
18. srpna • 15:20

Bacha, až najde Karel článek, že země je placatá, tak to taky bude do úmoru obhajovat...:-D Nebo popírat gravitaci B-]

Karel.
18. srpna • 15:19

A proč si bereš evidentně blbý příklad, když si můžeš vzít relevantní příklad/y, tedy auta stejné třídy?
Statistiky z UK neznám a ani nevím o tom, že by je někdo systematicky dělal. Klidně je sem nalinkuj.

MakroCZ
18. srpna • 15:30

abych ti ukázal, že se na to musíš dívat ze širší perspektivy! Nejde jen o tříd aut, je tam hromada věcí, které nejsou v článku uvedeny a jsou směrodatné. Napiš upřímně, opravdu si myslíš, že Volva nejsou bezpečnější než většina ostatních?Když budou lidé umírat při nehodách např. v Jaguaru, můžu říci, že jsou méně bezpečná při nehodě ale pravda bude třeba ta, že řidiči Jaguaru nepoužívají pásy. Data a jejich interpretace. Nebo to bude tak, že mají smůlu a bourají více s kamiony...
Odkaz: https://automix.cars.cz/zivot-ridice/ve-volvu-xc9... ...

Karel.
18. srpna • 18:14

Na širší perspektivu ti dlabe bílý tesák. Ale klidně si mysli, že Volva mají smůlu a bourají s kamiony nebo, že padají ze stometrových útesů, kdežto konkurence bourá výhradně do peřin.

MakroCZ
19. srpna • 16:41

Tohle jsme čekal, dám ti odkaz, přejdeš ho, místo argumentů radši "dlabe bílý tesák" a upřímnou odpověď, jestli si myslíš, že Volvo je bezpečnější, taky neposkytneš, pro mě seš chudák, neumíš přiznat, že nemáš pravdu a to ti ji člověk může naservírovat pod nos...Odpovídáš jen na co chceš, když nevíš a neumíš, tak zaútočím nebo to přejdu..Trapné Karlíku (teď mě napadni, kdo jsem, že ti tykám:D )

Karel.
19. srpna • 19:40

Napsal jsi dva odstavce.
První odstavec
"abych ti ukázal, že se na to musíš dívat ze širší perspektivy! Nejde jen o tříd aut, je tam hromada věcí, které nejsou v článku uvedeny a jsou směrodatné. Napiš upřímně, opravdu si myslíš, že Volva nejsou bezpečnější než většina ostatních?"Dívat se na věci ze širší perspektivy je prvomájové heslo, nic víc. Žádnou hromadu věcí, které jsou směrodatné jsi ve svém příspěvku nevyjmenoval a nic jsi mi neukázal, nic si neargumentoval, prostě jenom jsi napsal to jedno jediné heslo a že existuje jakási hromada věcí z nichž si nevyjmenoval ani jednu. A na tvoji otázku co si myslím o bezpečnosti Volva máš moji odpověď hned v mém prvním příspěvku 18.8 12:16, neumíš číst? Nebo k pochopení potřebuješ věci dvacetkrát opakovat? Tak podruhé, ano na základě statistik IIHS o úmrtnosti a zraněných považuji Volva za průměrně bezpečná, nic víc, nic méně. Druhý odstavec
"Když budou lidé umírat při nehodách např. v Jaguaru, můžu říci, že jsou méně bezpečná při nehodě ale pravda bude třeba ta, že řidiči Jaguaru nepoužívají pásy. Data a jejich interpretace. Nebo to bude tak, že mají smůlu a bourají více s kamiony..."Na to už jsem odpovídal jiným diskutujícím, jestliže jsou ve statistice data z celých USA a jsou zahrnuta data i u modelů jiných výrobců, které spadají do stejné třídy jako Volva nebo Jaguary, tak je směšné argumentovat tím, že třeba Jaguar bourá do kamionů a proto má horší statistiky než jiný sporťák, protože ten pravděpodobně bourá jenom do peřin. To nejsou data o jedné nehodě, ale o všech nehodách v USA kde došlo ke smrti nebo zranění (tedy těch nahlášených a vyšetřovaných) a tedy dostatečně velký vzorek aby se eliminovaly nějaké výjimky. Btw. ten Jaguar v té statistice není ani jeden, protože právě nesplňuje podmínku dostatečného výskytu, takže tvůj argument zcela mimo mísu.Odkaz jsi dal a co? Odkaz na starý model XC90, který se už nevyrábí, odkaz z Automixu, který odkazuje na článek z UK. Co jako chceš slyšet? Ano v UK zjistili, že stará XC90 neměla smrtelnou nehodu. Pokud to není statistika o všech modelech jezdících v UK, kde bude vyčíslena mortalita a těžká zranění podobně jako v té statistice IIHS, tak co na tom chceš komentovat?

Lojza
18. srpna • 15:31

ne makroCZ

MakroCZ
18. srpna • 15:35

vole :-D:-D

Mahor
18. srpna • 12:53

Víš, jak to je s průměrnou mzdou?

Michal
18. srpna • 12:31

Ámen

jirka
18. srpna • 12:07

na jednu stranu to ustálo volvo dobře. Na druhou stranu to nebyl čistý přímý náraz ale něco jako obroušení o strom levého boku. Kdyby to bylo z devadesati na nulu během mikrosekundy i kdyby to volvo ustálo, lidské tělo není zvyklé na takové zpomalení.

911
18. srpna • 12:03

Mě to potvrzuje jenom jednu věc, že typický řidič Volva je lopata, která neumí moc řídit a velmi často bourá. Takže by mu měli především sebrat řidičák.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/v-jakych-aut... ...

Davos
20. srpna • 22:57

Nejnebezpečnější řidiči jsou značky Peugeot a někteří Skodovkari, kteří si hrají na závodníka a přitom absolutně neumí odhadnout silnici. Mám Octavii 2 a Xc90, necucam si to z prstu.

Michal
18. srpna • 12:31

Typucky ridic volva byva odpovedny a nepredjizdi jak kokot kde jen se da...

911
19. srpna • 9:45

Ano, jak je typický řidič Volva odpovědný jsme se mohli dočíst v této reklamě, chrápání za volantem je perfektní důkaz odpovědnosti řidičů Volva.

Troll
19. srpna • 16:59

Jenom 110% blb jeden případ považuje jako normu pro ostatní. Dle toho všichni s 911 jsou totální chuji jezdící s 20let starou herkou, vlhkým snem o použitém rapidu. Přitom chuj ses hlavně ty a ostatní budou v průmeru :)

Michal
19. srpna • 11:12

Mikrospanek neni chrapani, je to bohuzel jev, ktery se stane i pri dodrzovani pauz...

911
19. srpna • 11:23

Ne, u zdravého člověka (a v článku pán konstatuje, že po vyšetření v nemocnici je zcela zdráv) je mikrospánek důsledek přetažení a celkové únavy na kterou daná osoba nereaguje tím, že by odstavila auto a šla se vyspat, ale další jízdou. Tedy jasně neodpovědné jednání vůči svému okolí i vůči sobě a svým blízkým.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tamara
19. srpna • 12:16

Ano, mikrospánek u zdravého člověka soudy jednoznačně dávají jako plnou vinu a nesplnění povinností na straně toho kdo zaspal. Něco jiného jsou šoky a kolapsy způsobené nemocí jako jsou infarkt, glykemický šok u cukrovkářů a další.

MakroCZ
18. srpna • 12:15

Jenže řidiči Volva mají největší roční náběh kilometrů, tudíž i největší šanci bourat, že jo;-) Taky dálkové trasy jsou z hlediska nehod nebezpečnější :-)Mě vychází nejhůř řidiči škodovek, roční km lehce pod průměrem ale bourají nad průměrem.

Kevlarius
19. října • 8:12

Tipnul bych, že z pohledu EU zdaleka největší nájezd budou mít VW, protože to jsou typické služebáky a v ČR taky Škodovky a Hyundai, protože u nás jsou typické služebáky právě tahle auta. Všechny ty tři uvedené znařky také vcelku běžně slouží jako policejní auta.
Že by firmy pro svoje zaměstnance nějak hromadně nakupovaly Volva, to jsem teda nezaznamenal.

911
18. srpna • 12:17

ta statistika je dělaná ve vztahu k najetým km.

Lojza
18. srpna • 12:27

imho tam další hromada proměnných které nereflektují

911
18. srpna • 12:35

Jistě, třeba PR Volva.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MakroCZ
18. srpna • 13:45

Ano,díky PR dopadnou dobře v NCAP i IIHS testech.

radimf
18. srpna • 12:10

Mně z toho vychází to, že kdyby jelo do protisměrmu jiné osobní auto tak měl jít řidič volva sědět a ne se tady chlubit i tímto stromem.

Michal
18. srpna • 11:51

Volvo je volvo. Svedsky tank mam take. SAAB 9-5. S tim predchozim jsem se potkal take se stromem. Celne ve stovce... Take mikrospanek a take zatacka. Rozcisle oboci od airbagu, sok, od pasu stipla klicni kost. Vic nic... A kdo tady mate kecy na to, ze neni ukazan strom atp.vezte, ze tato auta jsou etalony bezpeci. Takze nic proti Vasim skodovkam, ale tohle je jinde... Uplne jinde.Panu ridici preji mnoho spokojenych kilometru s novym Volvem, dobra volba. Po zaniknuti SAABu bude me pristi... V70

defender110
7. prosince • 7:39

Moje řeč. Ale pozor ma Škodivky, nesmíte říct křivého slova ináč vás čecháčci ukamenují.

Tonda
18. srpna • 11:56

Přesně. I první generace XC90 dala crash-test s malým přesahem na výbornou a to se ten ten začal dělat až v průběhu prodeje. Volvo na to myslelo samo, již předem aby ochránilo osádku auta, nedělá auta aby jen prošli na 5* ale dělá je opravdu bezpečné. Bohužel mnoho aut se navrhuje na ty testy a v reálu je to horší - viz. jak dopadly hromady aut po zavedení testu s malým přesahem...

setr
18. srpna • 10:59

Jasně, tady má někdo čtenáře za blbce. Zpomalení z 90ti km/h na 0 na délce kapoty přečkala posádka bez úhony. No pokud to byly zkameněliny, tak asi jo.

Petr Maleček (dj.kure)
20. srpna • 16:02

Sice o 10km/h méně, ale čelně do stromu. Taky by vylezli živí :-) a to je rok 2001. https://youtu.be/mWegXQ81TKw

dpcstb
20. srpna • 20:28

to zeby vyliezli zivi je iba tvoje naivne prianie. a 10km/h je v energii(a teda destrukcii) omnoho vacsi rozdiel ako si vacina ludi uvedomuje

Petr Maleček (dj.kure)
8. října • 15:19

Určitě by je nezabilo samotné auto. To by je ochránilo. Co se děje v orgánech je věc druhá, ale pak je už jedno, co je to za dopravní prostředek.

lethal924
21. dubna • 9:17

A co ty sedacky jak je zamackly dopredu? Sak je to silene. Renault si na bezpecnost jen hraje marketingem (v tomhle proklinam fifthgear - tohle neni prvni video kde pomoci domnenek zvelicuji bezpecnoust Renaultu)

Switch007
19. srpna • 15:44

Bylo to asi nějak takhle: https://www.youtube.com/watch... Odklonění nárazu mimo auto a zabránění nadměrnému přetížení.

dpcstb
20. srpna • 20:24

volvo je jedina znacka co toto dokaze.

Kevlarius
19. října • 7:59

No, já se domnívám, že to obdobně dobře dokáží i jiné značky.
Tady máte např. Hyundai:
https://www.youtube.com/watch...
Laickým pohledem bych řekl, že ten Hyundai to zvládá dokonce lépe než to Volvo.

lethal924
21. dubna • 9:10

Hned v prvnich vterinach jde videt ze ne. Hundaj zastavi zatimco Volvo pokracuje. Tedy ve Volvu celi posadka daleko mensimu pretizeni. Dale jde videt ze cela struktura karoserie (0:33) je poskozena. Dale jde videt ze akcelerace krku figuriny je vetsi (0:46)... V cem to Hyundai zvlada lepe nez Volvo?

defender110
7. prosince • 7:37

:-D to určitě.

Lumik
18. srpna • 11:47

on nezastavil na délce kapoty ale dobře navržená deformační zóna ho odhodila od stromu a pak pokračoval dál;-) Špatně navržená by tě neodhodila a hlavní energii by absorboval A sloupek na straně nárazu a tvoje nohy, hlava..:D (velká deformace prostoru pro řidiče). Podívej se na americkou obdobu NCAP a test malého přesahu... Kdyby to vzal středem do stromu, pak by zastavil na délce kapoty a taky by dopadl hůř...

dpcstb
1. října • 22:11

volvo je v malom prekryti najlepsi, kazdopadne rychlost pri naraze urcite 90 nebola. ak siel za nakladakom, to do zakruty spomalilo a volvo na adaptivnom tempomate tiez

Wolff
18. srpna • 11:02

Tak tak. Bez fotky stromu... A nehody...Stav auta tak jak je o ničem nevypovídá...

Drahoslav Vejsasa
18. srpna • 10:32

dobrá informace, když pojede škodovou tak v ní chcípnete bez problémů ..tam je ještě Volvo v pořádku, kde nešidí kastli aspoň..

radimf
18. srpna • 12:05

Škodovečka by buď ten strom porazila nebo aspoň pomocí asistenta autonomně zastavila. To je přece jasný.

radimf
18. srpna • 11:54

Jel za kamionem, na okresce, v zatáčce 90kou. To je přece jasný.
To spíš ten kamion je borec.

Wolff
18. srpna • 11:01

No...
Jako... Volvo asi pořád ještě dobrý /být pod Číňanem/ ale nepřeceňoval bych to.Na druhou stranu jako piar dobrý...:-DOno třeba taky mohl ten strom trefit na střed a nebo o kousek vedle a tak radostně by dnes treba nekrepcil...Podobné nehody občas přežil i frajer v trabuku...

Doporučujeme

Články odjinud