Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj marketing. Ani realita běžného života však důvěryhodnost zvýšené snahy konstruktérů nepodlamuje.

Ještě v živé paměti máme video z nehody Volva XC70, jehož řidič usnul a prudce narazil do protijedoucího kamionu. Auto fatální náraz zvládlo opravdu skvěle, záznam obletěl internet a i u nás na Autorevue se pod článkem rozhořela diskuse. Nyní se objevuje česká obdoba, která švédské značce opět dělá dobrou reklamu.

Autorizovaný prodejce a servisní místo Auto Cardion na svém facebookovém profilu zveřejnilo příspěvek o nehodě svého klienta v aktuální generaci SUV XC60. Podle administrátora šlo o náraz do stromu v rychlosti 90 kilometrů za hodinu. Strom očividně autem trefil tak, že konstrukce deformačních příček měla možnost jej odklonit mimo kabinu, která byla od A sloupku netknuta.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Příčinou nehody je mikrospánek řidiče. Posádka, jejímž členem byl i čtyřletý syn řidiče, vyvázla s lehkými šrámy. Auto se o posádku postaralo i po nehodě. Řidiče po nárazu probral hlas operátorky, kterou auto samo vytočilo a odeslalo polohu a údaje o nehodě. To je v rámci systému ecall u nových aut od letošního dubna v České republice povinné.

Podařilo se nám získat vyjádření řidiče, který si už dva dny po nehodě objednal dvě nová Volva:

Poslední týdny jsem měl hodně náročné pracovní období a nemohl jsem se dočkat dovolené, která mi začala tuto středu. Jenže odpočívat jsem začal bohužel předčasně…

Vzpomínám si, že jsem jel kus cesty za kamionem, když mě přepadl mikrospánek. V pravotočivé zatáčce jsem trefil strom. Pamatuji si jen ránu a pak ženský hlas, který mě probral z asistence Volvo On Call, který zjišťoval, co se stalo, jestli jsem já i posádka v pořádku. Uklidňoval mě a okamžitě mi vyslal pomoc.

Byl jsem ještě v šoku, když se můj čtyřletý syn, který spal vzadu v sedačce, najednou probudil a překvapeně se ptal, proč nejedeme…

O nárazu vůbec nevěděl. Vzali si mě do nemocnice na pozorování, ale už druhý den ráno mě pustili domů, že jsem naprosto v pořádku.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků