Zpomalené záběry detailně ukazují, co se děje s autem po rychlém přejetí retardéru

11 komentářů

kolkyno
10. prosince • 9:17

to uz musi byt iny pacient co tak prejde cez ten asfaltovy retarder. To musi byt retard. ale ak je ten retarder oznaceny tak ako ten vo videu tak dakujem pekne.

neodborník
9. prosince • 15:28

No co jako ? Před každým retardérem je blbuvzdorný návod k použití jakou rychlostí se má projet, aby se autíčku nic nestalo a zvládne to opravdu každý řidič. Video jsem neviděl, snad to bez něj přežiju, jedna plus jedna je pořád stejný, cena banánů je taky

Twan
9. prosince • 16:26

Proč lezete na web o autech když vás nezajímají? :-D

neodborník
9. prosince • 17:34

Á, žeby pan autor osobně ? Jak jste přišel na to, že mne nezajímají auta, psal jsem někde něco takového ? Podstané je napsané to ostatní, né ne-koukání na nějaké video. Trošku vysvěrlím. Není nutné koukat a baštit všechno, co někdo někde někomu předhazuje a povinně u tohou souhlasně, nejlíp drsňácky naprosto a bezvýhradně všechno bez přemejšlení vodkejvat. Zato je potřebné vyjádřit svůj pohled navěc, vlastní názor, aby o tom ten dotyčný věděl. Náš-můj názor ho jistě velmi zajímá, že, tak určitě, jistě.

Twan
9. prosince • 18:06

autor osobně? To fakt ne :D no a shrneme to, takže na webu o autech, v komentářích, pod videem o dopadu přejetí retardéru na odpružení a auto celkově, řešíte nějaký psychický problém který ani nedokážete definovat (protože vaše vysvětlení je pro mne nesrozumitelné)...no pobavil jste mne.

Jig
9. prosince • 16:48

aby ukázal světu jak moc je osvícen :)

Twan
9. prosince • 14:41

Tohle je zajímavé, chtěl bych vidět co dělá náprava na levném autě s MacPhersonem, možnná ještě měření geometrie před a po.

Net
9. prosince • 11:23

Já tedy před retardérem dávám nohu z brzdy, ale pokud má auto v pořádku tlumiče a odpružení, tak ani přejezd vysokou rychlostí (bez brzdění) nevadí, možná bych řekl, že je i pocitově lepší než taková ta střední rychlost. Pokud to není opravdu vysoký retardér.

HRD
9. prosince • 15:42

No právě, jen pocitově lepší. Ve skutečnosti čím vyšší rychlost, tím hůř pro auto. To jen lidské tělo ve vyšší rychlosti neregistruje ty rány, protože je nestačí sledovat a tak nějak mu splynou. Nestačí se přesně přenést. Ale to neznamená, že nejsou... Když jedeš pomalu, auto přes retardér přepluje a cítíš každou změnu pohybu i směru. Neodpružené díly (kola a jejich periferie) jsou v pohybu a ten pohyb je měkký a odfiltrovaný tlumiči od karoserie. Při vysoké rychlosti se vše přenese ze zavěšení kol až do samotné kastle. Navíc kolo nestihne kopírovat tvar retardéru a dostane "předozadní" ránu, jako dvacetikilovou palicí. Tuhle teorii rychlého "přelítnutí" jsem razil když mi bylo 20 taky. Dneska vím, jak jsem autu ubližoval a nedělám to.

Twan
9. prosince • 16:19

Tak nevím, ono dokud to neudělá ránu pro člověka v kabině, tak je všechno v normě. A už logicky, dokud se může pohnout jen závěs kola, do kastle jde naprosté minimum protože náraz i ve videu sežerou pneumatiky a ten zbytek už je jen pohyb závěsu. Ale jak píšu níže, neviděl jsem to a když vidím MacPhersona na zpomaleném záběru při akceleraci z místa smykem (puštění spojky), no nedivil bych se kdyby to dávalo kastli zabrat když je náprava pevná v podstatě jen v jednom místě.

David
9. prosince • 14:31

Toť

Doporučujeme

Články odjinud