Zpomalené záběry detailně ukazují, co se děje s autem po rychlém přejetí retardéru

Net  |  09. 12. 2019 11:23

Já tedy před retardérem dávám nohu z brzdy, ale pokud má auto v pořádku tlumiče a odpružení, tak ani přejezd vysokou rychlostí (bez brzdění) nevadí, možná bych řekl, že je i pocitově lepší než taková ta střední rychlost. Pokud to není opravdu vysoký retardér.

Odpovědět  |   | 
David  |  09. 12. 2019 14:31

Toť

Odpovědět  |   | 
HRD  |  09. 12. 2019 15:42

No právě, jen pocitově lepší. Ve skutečnosti čím vyšší rychlost, tím hůř pro auto. To jen lidské tělo ve vyšší rychlosti neregistruje ty rány, protože je nestačí sledovat a tak nějak mu splynou. Nestačí se přesně přenést. Ale to neznamená, že nejsou... Když jedeš pomalu, auto přes retardér přepluje a cítíš každou změnu pohybu i směru. Neodpružené díly (kola a jejich periferie) jsou v pohybu a ten pohyb je měkký a odfiltrovaný tlumiči od karoserie. Při vysoké rychlosti se vše přenese ze zavěšení kol až do samotné kastle. Navíc kolo nestihne kopírovat tvar retardéru a dostane "předozadní" ránu, jako dvacetikilovou palicí. Tuhle teorii rychlého "přelítnutí" jsem razil když mi bylo 20 taky. Dneska vím, jak jsem autu ubližoval a nedělám to.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  09. 12. 2019 16:19

Tak nevím, ono dokud to neudělá ránu pro člověka v kabině, tak je všechno v normě. A už logicky, dokud se může pohnout jen závěs kola, do kastle jde naprosté minimum protože náraz i ve videu sežerou pneumatiky a ten zbytek už je jen pohyb závěsu. Ale jak píšu níže, neviděl jsem to a když vidím MacPhersona na zpomaleném záběru při akceleraci z místa smykem (puštění spojky), no nedivil bych se kdyby to dávalo kastli zabrat když je náprava pevná v podstatě jen v jednom místě.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  09. 12. 2019 14:41

Tohle je zajímavé, chtěl bych vidět co dělá náprava na levném autě s MacPhersonem, možnná ještě měření geometrie před a po.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  09. 12. 2019 15:28

No co jako ? Před každým retardérem je blbuvzdorný návod k použití jakou rychlostí se má projet, aby se autíčku nic nestalo a zvládne to opravdu každý řidič. Video jsem neviděl, snad to bez něj přežiju, jedna plus jedna je pořád stejný, cena banánů je taky

Odpovědět  |   | 
Twan  |  09. 12. 2019 16:26

Proč lezete na web o autech když vás nezajímají?

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 12. 2019 16:48

aby ukázal světu jak moc je osvícen :)

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  09. 12. 2019 17:34

Á, žeby pan autor osobně ? Jak jste přišel na to, že mne nezajímají auta, psal jsem někde něco takového ? Podstané je napsané to ostatní, né ne-koukání na nějaké video. Trošku vysvěrlím. Není nutné koukat a baštit všechno, co někdo někde někomu předhazuje a povinně u tohou souhlasně, nejlíp drsňácky naprosto a bezvýhradně všechno bez přemejšlení vodkejvat. Zato je potřebné vyjádřit svůj pohled navěc, vlastní názor, aby o tom ten dotyčný věděl. Náš-můj názor ho jistě velmi zajímá, že, tak určitě, jistě.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  09. 12. 2019 18:06

autor osobně? To fakt ne :D no a shrneme to, takže na webu o autech, v komentářích, pod videem o dopadu přejetí retardéru na odpružení a auto celkově, řešíte nějaký psychický problém který ani nedokážete definovat (protože vaše vysvětlení je pro mne nesrozumitelné)...no pobavil jste mne.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  10. 12. 2019 09:17

to uz musi byt iny pacient co tak prejde cez ten asfaltovy retarder. To musi byt retard. ale ak je ten retarder oznaceny tak ako ten vo videu tak dakujem pekne.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků

Nejčtenější články

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 171 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A