Zpomalené záběry detailně ukazují, co se děje s autem po rychlém přejetí retardéru

Nevšimnout si zpomalovacího prahu a přeletět ho plnou rychlostí může mít pro auto fatální následky. Jak to ale vypadá, starší „éčkový“ Mercedes toto mučení zvládá celkem v klidu.

Na YouTube kanálu Warped Perception se již dříve objevilo video, které zkoumalo následky vzniklé na starším Mercedesu třídy E po neopatrném přejetí opravdu rozbité silnice plné děr. Testovací „éčko“ bez karoserie a vybavené vstřikováním oxidu dusného však nyní čekalo další týrání, a to ve formě rychlých přejezdů zpomalovacích prahů.

Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Samozřejmě opět dochází i na zpomalené záběry, které hezky ukazují práci zavěšení vozu při takto hrubém zacházení. Ve videu dojde na tři druhy retardérů, přičemž jsou vždy opakovány dva druhy jejich přejetí – plnou rychlostí bez brzdění a poté s náhlým zabrzděním, simulujícím případ, kdy si řidič všimne retardéru na poslední chvíli a dupne na brzdu.

A právě okamžité dupnutí na brzdu může způsobit více škody, na rozdíl od rychlého „přeletu“ retardéru. Se zabrzděním pochopitelně klesne příď vozu k zemi, tudíž se ještě zvyšuje riziko možného kontaktu přídě se zemí a maximálního zatížení odpružení a spojů na podvozku. Zrovna s prvním delším betonovým retardérem si Mercedes poradil mnohem lépe při rychlém přejezdu bez brzdění.

Funkce přivolání Tesly je hotová katastrofa. Video zobrazuje fungování v praxi

Funkce přivolání Tesly je hotová katastrofa. Video zobrazuje fungování v praxi

Ani u dalších dvou případů však starší „éčko“ nevykázalo žádné větší poškození, a to přestože se povedlo u posledního retardéru zatížit přední kola tak moc, že narazila do samotného rámu vozu. Auto tedy bylo stále provozuschopné. Slušný důkaz, že starší Mercedesy jsou opravdu držáky.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků