Zpomalené záběry detailně ukazují, co se děje s autem po rychlém přejetí retardéru

Nevšimnout si zpomalovacího prahu a přeletět ho plnou rychlostí může mít pro auto fatální následky. Jak to ale vypadá, starší „éčkový“ Mercedes toto mučení zvládá celkem v klidu.

Na YouTube kanálu Warped Perception se již dříve objevilo video, které zkoumalo následky vzniklé na starším Mercedesu třídy E po neopatrném přejetí opravdu rozbité silnice plné děr. Testovací „éčko“ bez karoserie a vybavené vstřikováním oxidu dusného však nyní čekalo další týrání, a to ve formě rychlých přejezdů zpomalovacích prahů.

Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Samozřejmě opět dochází i na zpomalené záběry, které hezky ukazují práci zavěšení vozu při takto hrubém zacházení. Ve videu dojde na tři druhy retardérů, přičemž jsou vždy opakovány dva druhy jejich přejetí – plnou rychlostí bez brzdění a poté s náhlým zabrzděním, simulujícím případ, kdy si řidič všimne retardéru na poslední chvíli a dupne na brzdu.

A právě okamžité dupnutí na brzdu může způsobit více škody, na rozdíl od rychlého „přeletu“ retardéru. Se zabrzděním pochopitelně klesne příď vozu k zemi, tudíž se ještě zvyšuje riziko možného kontaktu přídě se zemí a maximálního zatížení odpružení a spojů na podvozku. Zrovna s prvním delším betonovým retardérem si Mercedes poradil mnohem lépe při rychlém přejezdu bez brzdění.

Funkce přivolání Tesly je hotová katastrofa. Video zobrazuje fungování v praxi

Funkce přivolání Tesly je hotová katastrofa. Video zobrazuje fungování v praxi

Ani u dalších dvou případů však starší „éčko“ nevykázalo žádné větší poškození, a to přestože se povedlo u posledního retardéru zatížit přední kola tak moc, že narazila do samotného rámu vozu. Auto tedy bylo stále provozuschopné. Slušný důkaz, že starší Mercedesy jsou opravdu držáky.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů | 3 příspěvky
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků