Zpomalené záběry detailně ukazují, co se děje s autem po rychlém přejetí retardéru

Nevšimnout si zpomalovacího prahu a přeletět ho plnou rychlostí může mít pro auto fatální následky. Jak to ale vypadá, starší „éčkový“ Mercedes toto mučení zvládá celkem v klidu.

Na YouTube kanálu Warped Perception se již dříve objevilo video, které zkoumalo následky vzniklé na starším Mercedesu třídy E po neopatrném přejetí opravdu rozbité silnice plné děr. Testovací „éčko“ bez karoserie a vybavené vstřikováním oxidu dusného však nyní čekalo další týrání, a to ve formě rychlých přejezdů zpomalovacích prahů.

Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Samozřejmě opět dochází i na zpomalené záběry, které hezky ukazují práci zavěšení vozu při takto hrubém zacházení. Ve videu dojde na tři druhy retardérů, přičemž jsou vždy opakovány dva druhy jejich přejetí – plnou rychlostí bez brzdění a poté s náhlým zabrzděním, simulujícím případ, kdy si řidič všimne retardéru na poslední chvíli a dupne na brzdu.

A právě okamžité dupnutí na brzdu může způsobit více škody, na rozdíl od rychlého „přeletu“ retardéru. Se zabrzděním pochopitelně klesne příď vozu k zemi, tudíž se ještě zvyšuje riziko možného kontaktu přídě se zemí a maximálního zatížení odpružení a spojů na podvozku. Zrovna s prvním delším betonovým retardérem si Mercedes poradil mnohem lépe při rychlém přejezdu bez brzdění.

Funkce přivolání Tesly je hotová katastrofa. Video zobrazuje fungování v praxi

Funkce přivolání Tesly je hotová katastrofa. Video zobrazuje fungování v praxi

Ani u dalších dvou případů však starší „éčko“ nevykázalo žádné větší poškození, a to přestože se povedlo u posledního retardéru zatížit přední kola tak moc, že narazila do samotného rámu vozu. Auto tedy bylo stále provozuschopné. Slušný důkaz, že starší Mercedesy jsou opravdu držáky.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera