Zpátky do minulosti: Podívejte se, jak vznikaly Tatry pro film Mad Max

Není žádnou novinkou, že ve snímku Mad Max: Fury Road z roku 2015 si mezi plejádou šílených vozidel zahrálo i pár českých tatrovek. Teď jsme ovšem na sociálních sítích narazili na pár dalších fotek z natáčení, které domácí techniku ukazují trochu detailněji.

Moderní „remake“ kultovního post-apokalyptického akčního bijáku Mad Max (česky Šílený Max) byl rovněž při uvedení před třemi lety doslova naplněn monstrózními vozidly všech druhů. O náklaďácích Tatra použitých pro natáčení jsme už přitom informovali. Na technice kopřivnické značky totiž vzniklo hned několik filmových vozů.

Pár nově vyhrabaných fotek z tvorby snímku tak zřejmě zaujme pouze nadšence do kinematografie a zároveň nadšence do tatrovek. Každopádně je ale zajímavé vidět, z čeho a jak zběsilé stroje pro film vznikly.

Ve Fast & Furious Live uvidíte originální filmová auta. A dokonce i tank!

Ve Fast & Furious Live uvidíte originální filmová auta. A dokonce i tank!

Přesněji pak mluvíme o takzvané cisterně The War Rig, kterou odborníci postavili na základě podvozku šestikolové Tatry 815. Původní rovná kabina náklaďáku byla nahrazena mnohem „američtěji“ vypadající karoserií s dlouhou kapotou a kabinou připomínající hot-rod.

Zajímavostí potom je, že ačkoliv pod kapotou najdete hned dva závodní, vzduchem chlazené osmiválce – které vypadají na první pohled spojené – druhá jednotka je na místě pouze pro efekt a vyplnění místa. Jedná se o maketu.

Pro natáčení a kaskadérské kousky nakonec vznikly celkem tři tyto cisterny, každá pochopitelně vyzdobená ve stylu gangů nájezdníků. V galerii dokonce nechybí grafický návrh celého projektu.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků