Zo závodu Poissy vyšiel miliónty Peugeot 207

Len necelé dva roky od uvedenia modelu Peugeot 207, ktorý sa vyrába aj v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën Slovakia, bolo dnes v Poissy pri Paríži vyrobené miliónte vozidlo. V Európe si vlani našlo nových majiteľov 440 000 áut modelu 207, a stalo sa tak najpredávanejším vozidlom vo svojom segmente. Oficiálny titul Auto roka vo svojej kategórii môže používať Peugeot 207 v Španielsku, Portugalsku a Moldavsku. V Japonsku dostal vlani prestížne ocenenie najlepší importovaný automobil. Peugeot 207 je nasledovníkom nemenej úspešného modelu Peugeot 206.

Peugeot 207 sa vyrába paralelne v Trnave, Poissy a Madride. Denne z liniek troch výrobných centier zíde okolo 2 500 nových vozidiel. Poissy pri Paríži vyrába modely 207 RC, SW a Outdoor, španielsky Madrid sa zameriava na verziu Coupé-Cabriolet a v Trnave schádzajú z liniek klasické troj a päťdverové hatchbacky. Najobľúbenejšou verziou sa stala päťdverová karoséria čiernej farby s dieselovým motorom.

V Trnave montujú do Peugeot 207 štyri typy benzínových motorov, z toho dva vyrobené v spolupráci s BMW a päť typov dieselových motorov. Vďaka nízkej spotrebe paliva a nízkym emisiám v limitoch od 120 do 126 g CO2 /km sú dieselové motory stále populárnejšie. Väčšina vozidiel, ktoré opustia brány trnavského závodu, mieri na trh západnej Európy. Na Slovensku bolo do konca februára 2008 predaných celkovo 2 017 vozidiel Peugeot 207. „Dvestosedmičky Made in Slovakia“ však jazdia aj na cestách krajín mimo hraníc Európskej únie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků