Zo závodu Poissy vyšiel miliónty Peugeot 207

Len necelé dva roky od uvedenia modelu Peugeot 207, ktorý sa vyrába aj v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën Slovakia, bolo dnes v Poissy pri Paríži vyrobené miliónte vozidlo. V Európe si vlani našlo nových majiteľov 440 000 áut modelu 207, a stalo sa tak najpredávanejším vozidlom vo svojom segmente. Oficiálny titul Auto roka vo svojej kategórii môže používať Peugeot 207 v Španielsku, Portugalsku a Moldavsku. V Japonsku dostal vlani prestížne ocenenie najlepší importovaný automobil. Peugeot 207 je nasledovníkom nemenej úspešného modelu Peugeot 206.

Peugeot 207 sa vyrába paralelne v Trnave, Poissy a Madride. Denne z liniek troch výrobných centier zíde okolo 2 500 nových vozidiel. Poissy pri Paríži vyrába modely 207 RC, SW a Outdoor, španielsky Madrid sa zameriava na verziu Coupé-Cabriolet a v Trnave schádzajú z liniek klasické troj a päťdverové hatchbacky. Najobľúbenejšou verziou sa stala päťdverová karoséria čiernej farby s dieselovým motorom.

V Trnave montujú do Peugeot 207 štyri typy benzínových motorov, z toho dva vyrobené v spolupráci s BMW a päť typov dieselových motorov. Vďaka nízkej spotrebe paliva a nízkym emisiám v limitoch od 120 do 126 g CO2 /km sú dieselové motory stále populárnejšie. Väčšina vozidiel, ktoré opustia brány trnavského závodu, mieri na trh západnej Európy. Na Slovensku bolo do konca februára 2008 predaných celkovo 2 017 vozidiel Peugeot 207. „Dvestosedmičky Made in Slovakia“ však jazdia aj na cestách krajín mimo hraníc Európskej únie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků