Zo závodu Poissy vyšiel miliónty Peugeot 207

Len necelé dva roky od uvedenia modelu Peugeot 207, ktorý sa vyrába aj v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën Slovakia, bolo dnes v Poissy pri Paríži vyrobené miliónte vozidlo. V Európe si vlani našlo nových majiteľov 440 000 áut modelu 207, a stalo sa tak najpredávanejším vozidlom vo svojom segmente. Oficiálny titul Auto roka vo svojej kategórii môže používať Peugeot 207 v Španielsku, Portugalsku a Moldavsku. V Japonsku dostal vlani prestížne ocenenie najlepší importovaný automobil. Peugeot 207 je nasledovníkom nemenej úspešného modelu Peugeot 206.

Peugeot 207 sa vyrába paralelne v Trnave, Poissy a Madride. Denne z liniek troch výrobných centier zíde okolo 2 500 nových vozidiel. Poissy pri Paríži vyrába modely 207 RC, SW a Outdoor, španielsky Madrid sa zameriava na verziu Coupé-Cabriolet a v Trnave schádzajú z liniek klasické troj a päťdverové hatchbacky. Najobľúbenejšou verziou sa stala päťdverová karoséria čiernej farby s dieselovým motorom.

V Trnave montujú do Peugeot 207 štyri typy benzínových motorov, z toho dva vyrobené v spolupráci s BMW a päť typov dieselových motorov. Vďaka nízkej spotrebe paliva a nízkym emisiám v limitoch od 120 do 126 g CO2 /km sú dieselové motory stále populárnejšie. Väčšina vozidiel, ktoré opustia brány trnavského závodu, mieri na trh západnej Európy. Na Slovensku bolo do konca februára 2008 predaných celkovo 2 017 vozidiel Peugeot 207. „Dvestosedmičky Made in Slovakia“ však jazdia aj na cestách krajín mimo hraníc Európskej únie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků