Znovuzrozený Jaguar C-Type do detailu: Technika z roku 1953 znovu ožívá

Ještě před živou premiérou se Jaguar podělil o další fotky ze studia i testování.

Další fotky, další detaily a další pohlazení po duši. O výrobě zcela nových kusů Jaguaru C-Type informovala britská značka na začátku letošního roku společně se spuštěním konfigurátoru znovuzrozeného historického modelu. Nyní už čeká nový C-Type živá premiéra na přehlídce Concours of Elegance v Londýně.

Samozřejmě na detaily nově a ručně postavené techniky dle originálních plánů je radost pohledět. Jaguar zveřejňuje další snímky jednoho z prvních dokončených exemplářů, který už vyrazil testovat na trať. Nová limitovaná série pokračuje ve specifikaci továrních C-Typů z roku 1953, jež dominovaly tehdejším 24 hodinám v Le Mans (první a druhé místo).

C-Type vyhrál v Le Mans už při svém debutu v roce 1951, letos tak slaví 70. výročí svého úspěchu. Specifikace z roku 1953 byla dále vyladěna – s kotoučovými brzdami (použitými vůbec poprvé už rok předtím), vylepšeným zavěšením vzadu a silnějším 3,4litrovým řadovým šestiválcem (220 koní) se třemi karburátory Weber tehdy dosáhl C-Type v závodě rekordní průměrné rychlosti 170,3 km/h.

Přestože budou všechny vozy vyrobeny ve výše zmíněné technické specifikaci, jednotliví zájemci mají přece jen pár možností jak svůj C-Type personalizovat. Na výběr je z 8 odstínů koženého čalounění sedadel a 12 odstínů lakování karoserie s možností bílých kruhů pro startovní číslo. Všechny exempláře budou splňovat regule FIA pro historické závody, k možné účasti tak dostanou i nutný ochranný rám a hasicí systém.  

K prvním zákazníkům se dostanou exempláře nových C-Typů příští rok. Jaguar zatím neupřesnil, kolik vozů v limitované sérii vyrobí (nyní se mluví o maximálně 16 kusech). Vše je samozřejmě předmětem poptávky, kdy bude nepochybně astronomická cena záviset na konečné konfiguraci.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Váš názor Další článek: Aston Martin si nechal postavit hračku v životní velikosti. Důvod nemůže těšit víc

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,