Znovuzrozená značka De Tomaso byla prodána do Číny za pouhý milion eur

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.
Znovuzrozená značka De Tomaso byla prodána do Číny za pouhý milion eur

Před čtyřmi lety byl představen první novodobý model legendární italské značky De Tomaso. Novinka nesla jméno SLC Deauville a šlo o jakýsi luxusní hatchback ve stylu BMW řady 5 GT. Hovořilo se o sériové výrobě v počtu asi deseti tisíc kusů ročně a dalších modelech.

A kde jsme teď? Výroba se nerozjela a už od prvních let se značka probírala jedním problémem za druhým. Například zakladatel Gian Mario Rossignolo byl v roce 2012 zatčen kvůli daňovým únikům a vytunelování firmy. Nakonec se začal připravovat prodej De Tomaso a ten byl, zdá se, úspěšně dokončen.

Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.

Švýcarský holding L3 ale nezaplatil slíbenou sumu, a tak přišli na řadu Číňané. Společnost Ideal Team Ventures Limited zaplatí za italskou značku pouhých 1,05 milionu eur, tedy zhruba 28 milionů korun. To je na automobilku docela málo, že?

Značka má v Itálii asi 900 zaměstnanců (otázka je, co dělají, když se žádná auta nevyrábí) a ti zřejmě přijdou o práci, protože Číňané se netají plánem přesunout výrobní zařízení a montáž do Číny. Mají práva i na používání jména De Tomaso. Kdy se první auta dostanou na silnici, není jasné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků