Znovuzrozená značka De Tomaso byla prodána do Číny za pouhý milion eur

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.
Znovuzrozená značka De Tomaso byla prodána do Číny za pouhý milion eur

Před čtyřmi lety byl představen první novodobý model legendární italské značky De Tomaso. Novinka nesla jméno SLC Deauville a šlo o jakýsi luxusní hatchback ve stylu BMW řady 5 GT. Hovořilo se o sériové výrobě v počtu asi deseti tisíc kusů ročně a dalších modelech.

A kde jsme teď? Výroba se nerozjela a už od prvních let se značka probírala jedním problémem za druhým. Například zakladatel Gian Mario Rossignolo byl v roce 2012 zatčen kvůli daňovým únikům a vytunelování firmy. Nakonec se začal připravovat prodej De Tomaso a ten byl, zdá se, úspěšně dokončen.

Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.

Švýcarský holding L3 ale nezaplatil slíbenou sumu, a tak přišli na řadu Číňané. Společnost Ideal Team Ventures Limited zaplatí za italskou značku pouhých 1,05 milionu eur, tedy zhruba 28 milionů korun. To je na automobilku docela málo, že?

Značka má v Itálii asi 900 zaměstnanců (otázka je, co dělají, když se žádná auta nevyrábí) a ti zřejmě přijdou o práci, protože Číňané se netají plánem přesunout výrobní zařízení a montáž do Číny. Mají práva i na používání jména De Tomaso. Kdy se první auta dostanou na silnici, není jasné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků