Znovuzrozená automobilka Borgward přijde už příští rok s SUV

První model německé automobilky Borgward, která vstává z popela po více než padesáti letech, uvidíme už v září na autosalonu ve Frankfurtu. Potom máme čekat každý rok dva nové modely. Jako první se má objevit kompaktní SUV a hned na úvod se máme těšit na kvalitní a kultivované auto zařazené někam mezi Volkswagen a Mercedes.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Borgward v Ženevě zatím nové auto nepředstavil, mohli jsme se jen dozvědět jeho plány do budoucna a prohlédnout si kus historie. Ale už v září ve Frankfurtu prý uvidíme první vůz značky Borgward. Zřejmě půjde o kompaktní SUV s diesel-hybridním pohonem

Jedním z investorů je čínská automobilka Foton, která staví hlavně nákladní auta. Nicméně vývoj probíhá v Německu a auto se bude rovněž v Evropě vyrábět. Číňané jsou prý jen investoři.

Automobilka Borgward byla ve své době velmi inovativní. Například se jednalo o první poválečná německá auta, která přišla s moderním designem a také s automatickou převodovkou. Většina tehdejší válkou ochromené německé produkce se soustředila na motocykly a moto-auta.

Opel Commodore C (1982) nás odvezl proti proudu času

Opel Commodore C (1982) nás odvezl proti proudu času

Zajímavé je, že Borgward vyvíjí vlastní platformy a rovněž vlastní pohonné jednotky a systémy, což je velice nákladné. Očekává se, že vozy budou sázet především na hybridní pohon. Borgward uvádí, že se chce zaměřit na pokročilé systémy pohonu všech kol a moderní dieselové motory. To by se mohlo v Evropě chytit...

Borgward se kouká i do budoucnosti a chce připravit auta pro nastupující digitální generaci. Vozy Borgward tak mají být více propojeny s uživatelem a nabízet široké možnosti konektivity a individualizace. Více se dozvíme během roku a hlavně na autosalonu ve Frankfurtu, kde se ukáže první koncept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky