Znáte český elektromobil Luka EV? Nová verze je levnější, přišla však o tři motory

S jednodušší technikou přichází pro malosériový český elektromobil i nižší cena.

Zatímco se všude zmiňuje domácí výroba elektrického Hyundaie Kona nebo očekávaný příchod Škody Enyaq, málem by člověk zapomněl, že v kategorii elektromobilů můžete po českém výrobku sáhnout také u malosériové automobilky MW Motors. Retro kupé Luka EV se představilo před dvěma lety a nyní přichází s novou verzí, která tlačí cenovku níže.

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Původně se totiž kupé předvedlo s koncepcí čtyř elektromotorů umístěných přímo v kolech vozu. Tuto variantu označenou In-wheel nyní doplňuje i jednodušeji řešená verze Traditional s jedním elektromotorem pod přední kapotou a pohonem předních kol. Nově vyvinutá hliníková platforma využívá přední nápravu McPherson, vzadu je náprava víceprvková.

Nový model je o 71 kg těžší (886 kg), na druhou stranu ale elektromotor produkuje o chlup vyšší výkon (55 kW/75 k) než čtveřice motorů verze In-wheel (50 kW/68 k). Dvojice bateriových modulů o celkové kapacitě 26,4 kWh má poté zajistit dojezd až 310 kilometrů (In-wheel má udávaných 300 km).

V Česku oficiálně začíná výroba prvního elektromobilu. Další bude následovat

V Česku oficiálně začíná výroba prvního elektromobilu. Další bude následovat

Maximálně se kupé rozjede na 140 km/h a zrychlení na stovku zvládne za 9,8 sekundy. Mimo to výrobce uvádí, že novinka Traditional je svou koncepcí mnohem tišší a jednodušeji řešený podvozek společně s novými, lehčími koly mají zajistit méně vibrací a pohodlnější jízdu.

Cenovka je v případě novinky o dost nižší. Zatímco původní verze In-wheel vychází na 40.000 eur (asi 1,1 milionu korun), Traditional začíná na částce 30.000 eur (asi 813.000 Kč). V obou případech jsou však ceny stanoveny bez DPH a poplatku za dopravu.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Kromě nové varianty kupé Luka EV představila nedávno automobilka MW Motors také off-roadový model Spartan (viz galerie), který je v podstatě licencovanou konverzí tradičního teréňáku UAZ na elektromobil. Na trhy s levostranným řízením se novinka dostane koncem letošního roku. Cena je stanovena na 40.000 eur (bez DPH a poplatku za dopravu).   

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků