Znáte český elektromobil Luka EV? Nová verze je levnější, přišla však o tři motory

S jednodušší technikou přichází pro malosériový český elektromobil i nižší cena.

Zatímco se všude zmiňuje domácí výroba elektrického Hyundaie Kona nebo očekávaný příchod Škody Enyaq, málem by člověk zapomněl, že v kategorii elektromobilů můžete po českém výrobku sáhnout také u malosériové automobilky MW Motors. Retro kupé Luka EV se představilo před dvěma lety a nyní přichází s novou verzí, která tlačí cenovku níže.

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Původně se totiž kupé předvedlo s koncepcí čtyř elektromotorů umístěných přímo v kolech vozu. Tuto variantu označenou In-wheel nyní doplňuje i jednodušeji řešená verze Traditional s jedním elektromotorem pod přední kapotou a pohonem předních kol. Nově vyvinutá hliníková platforma využívá přední nápravu McPherson, vzadu je náprava víceprvková.

Nový model je o 71 kg těžší (886 kg), na druhou stranu ale elektromotor produkuje o chlup vyšší výkon (55 kW/75 k) než čtveřice motorů verze In-wheel (50 kW/68 k). Dvojice bateriových modulů o celkové kapacitě 26,4 kWh má poté zajistit dojezd až 310 kilometrů (In-wheel má udávaných 300 km).

V Česku oficiálně začíná výroba prvního elektromobilu. Další bude následovat

V Česku oficiálně začíná výroba prvního elektromobilu. Další bude následovat

Maximálně se kupé rozjede na 140 km/h a zrychlení na stovku zvládne za 9,8 sekundy. Mimo to výrobce uvádí, že novinka Traditional je svou koncepcí mnohem tišší a jednodušeji řešený podvozek společně s novými, lehčími koly mají zajistit méně vibrací a pohodlnější jízdu.

Cenovka je v případě novinky o dost nižší. Zatímco původní verze In-wheel vychází na 40.000 eur (asi 1,1 milionu korun), Traditional začíná na částce 30.000 eur (asi 813.000 Kč). V obou případech jsou však ceny stanoveny bez DPH a poplatku za dopravu.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Kromě nové varianty kupé Luka EV představila nedávno automobilka MW Motors také off-roadový model Spartan (viz galerie), který je v podstatě licencovanou konverzí tradičního teréňáku UAZ na elektromobil. Na trhy s levostranným řízením se novinka dostane koncem letošního roku. Cena je stanovena na 40.000 eur (bez DPH a poplatku za dopravu).   

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků