Znáte český elektromobil Luka EV? Nová verze je levnější, přišla však o tři motory

S jednodušší technikou přichází pro malosériový český elektromobil i nižší cena.

Zatímco se všude zmiňuje domácí výroba elektrického Hyundaie Kona nebo očekávaný příchod Škody Enyaq, málem by člověk zapomněl, že v kategorii elektromobilů můžete po českém výrobku sáhnout také u malosériové automobilky MW Motors. Retro kupé Luka EV se představilo před dvěma lety a nyní přichází s novou verzí, která tlačí cenovku níže.

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Původně se totiž kupé předvedlo s koncepcí čtyř elektromotorů umístěných přímo v kolech vozu. Tuto variantu označenou In-wheel nyní doplňuje i jednodušeji řešená verze Traditional s jedním elektromotorem pod přední kapotou a pohonem předních kol. Nově vyvinutá hliníková platforma využívá přední nápravu McPherson, vzadu je náprava víceprvková.

Nový model je o 71 kg těžší (886 kg), na druhou stranu ale elektromotor produkuje o chlup vyšší výkon (55 kW/75 k) než čtveřice motorů verze In-wheel (50 kW/68 k). Dvojice bateriových modulů o celkové kapacitě 26,4 kWh má poté zajistit dojezd až 310 kilometrů (In-wheel má udávaných 300 km).

V Česku oficiálně začíná výroba prvního elektromobilu. Další bude následovat

V Česku oficiálně začíná výroba prvního elektromobilu. Další bude následovat

Maximálně se kupé rozjede na 140 km/h a zrychlení na stovku zvládne za 9,8 sekundy. Mimo to výrobce uvádí, že novinka Traditional je svou koncepcí mnohem tišší a jednodušeji řešený podvozek společně s novými, lehčími koly mají zajistit méně vibrací a pohodlnější jízdu.

Cenovka je v případě novinky o dost nižší. Zatímco původní verze In-wheel vychází na 40.000 eur (asi 1,1 milionu korun), Traditional začíná na částce 30.000 eur (asi 813.000 Kč). V obou případech jsou však ceny stanoveny bez DPH a poplatku za dopravu.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Kromě nové varianty kupé Luka EV představila nedávno automobilka MW Motors také off-roadový model Spartan (viz galerie), který je v podstatě licencovanou konverzí tradičního teréňáku UAZ na elektromobil. Na trhy s levostranným řízením se novinka dostane koncem letošního roku. Cena je stanovena na 40.000 eur (bez DPH a poplatku za dopravu).   

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků