Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Automobilkám se nelíbí, že Evropská komise není jednotná a konkrétní při stanovování nových emisních limitů a metodiky měření.
Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Evropské automobilky se začínají ozývat proti nařízením Evropské unie ohledně emisí a jejich limitů. Výrobci zatím nevědí, jak mají nové homologační zkoušky probíhat, a neznají ani přesné termíny zavedení nových testů. Upozornila na to Asociace evropských výrobců automobilů ACEA.

Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Evropská komise stanovila nový termín pro zavedení odlišné metodiky měření emisí a spotřeby na září 2017. Několik studií totiž „překvapivě“ odhalilo, že moderní diesely mají ve skutečném světě několikanásobně vyšší emise než kolik ukážou během laboratorních testů dle aktuální metodiky měření NEDC.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

ACEA ale upozorňuje, že je to nejen velmi brzy vzhledem k délce vývoje nových motorů a pohonů, ale také není jasné, jak bude vlastně test probíhat. Na tom se totiž Evropská komise ještě neshodla.

Odhaduje se, že náklady spojené s optimalizací nových aut kvůli nové metodice měření emisí vzrostou přibližně o 400 eur na jedno vyrobené auto. Ve výsledku tuto zátěž ponese hlavně zákazník, protože podle Automotive News nejsou standardní marže masových výrobců v ekonomicky dobrém roce vyšší než 500 eur na autě.

Průměrné emise CO<sub>2</sub> z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Někteří analytici se domnívají, že nové přísnější limity emisí a reálnější hodnocení spotřeby aut budou znamenat definitivní konec pro diesely. Doplatí na ně i maloobjemové downsizované motory. Několik nezávislých testů už také ukázalo, že čím větší je objem motoru, tím menší je rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou.

ACEA připomíná, že jen v Evropě zaměstnávají automobilky dohromady přes 12 milionů lidí. To je 5,6 % pracující populace. Automobilky každoročně odvedou v regionu EU15 skoro 400 miliard eur na daních a proinvestují přes 40 miliard eur do vědy a výzkumu. Evropský automobilový průmysl také podle ACEA tvoří významný obchodní přebytek ve výši 95 miliard eur.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků