Známe sedm finalistů pro Auto roku 2009

Právě byla zveřejněna jména sedmi finalistů, které se budou ucházet o zisk titulu evropského Auta roku 2009.

Jejich seznam si můžete spolu s několika snímky prohlédnout níže. Očekává se lítý boj, neboť se v této skupině nenachází žádný vyložený favorit. Loňský vítěz Fiat 500 měl přitom hned od začátku navrch a ke zvolení mu pomohly kromě vyspělých technologií také povedený design ve stylu retro či velká dávka aktivní i pasivní bezpečnosti. 

Potěšitelné je, že v seznamu sedmi finalistů nacházíme auta různých tříd a snad vyjma Fiesty zde není žádné levné, rozumnějte „value-for-money“, auto. V posledních letech se totiž zdálo, že právě aspekt užitné hodnoty ve vztahu k ceně je tím nejdůležitějším a technologie nebo design jako by ustupovaly do pozadí. Do nejvybranější společnosti se nakonec dostaly vozy Alfa Romeo Mi.To, Citroën C5, zmíněný Ford Fiesta, Opel Insignia (včetně jeho britské mutace Vauxhall), Renault Megane, VW Golf šesté generace a světe div se – i naše Škoda Superb! Jak je vidět, jedná se o sestavu pestrou. Sítem naopak propadly vozy jako BMW řady 7, Jaguar XF nebo Mercedes-Benz GLK. 

Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko.  

Vítěze ankety COTY 2009 se dozvíme ještě před koncem tohoto roku v Paříži, a sice 17. listopadu. Není přitom až tak důležité, který z vozů vyhraje, neboť už samotná přítomnost ve finálové sedmičce je velkým úspěchem. V našem přehledu jsou tito finalisté seřazeni podle abecedy, protože jejich průběžné pořadí není vzhledem ke koncepci hlasování známo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Mi.To
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků