Známe sedm finalistů pro Auto roku 2009

Právě byla zveřejněna jména sedmi finalistů, které se budou ucházet o zisk titulu evropského Auta roku 2009.

Jejich seznam si můžete spolu s několika snímky prohlédnout níže. Očekává se lítý boj, neboť se v této skupině nenachází žádný vyložený favorit. Loňský vítěz Fiat 500 měl přitom hned od začátku navrch a ke zvolení mu pomohly kromě vyspělých technologií také povedený design ve stylu retro či velká dávka aktivní i pasivní bezpečnosti. 

Potěšitelné je, že v seznamu sedmi finalistů nacházíme auta různých tříd a snad vyjma Fiesty zde není žádné levné, rozumnějte „value-for-money“, auto. V posledních letech se totiž zdálo, že právě aspekt užitné hodnoty ve vztahu k ceně je tím nejdůležitějším a technologie nebo design jako by ustupovaly do pozadí. Do nejvybranější společnosti se nakonec dostaly vozy Alfa Romeo Mi.To, Citroën C5, zmíněný Ford Fiesta, Opel Insignia (včetně jeho britské mutace Vauxhall), Renault Megane, VW Golf šesté generace a světe div se – i naše Škoda Superb! Jak je vidět, jedná se o sestavu pestrou. Sítem naopak propadly vozy jako BMW řady 7, Jaguar XF nebo Mercedes-Benz GLK. 

Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko.  

Vítěze ankety COTY 2009 se dozvíme ještě před koncem tohoto roku v Paříži, a sice 17. listopadu. Není přitom až tak důležité, který z vozů vyhraje, neboť už samotná přítomnost ve finálové sedmičce je velkým úspěchem. V našem přehledu jsou tito finalisté seřazeni podle abecedy, protože jejich průběžné pořadí není vzhledem ke koncepci hlasování známo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Mi.To
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků