Známe sedm finalistů pro Auto roku 2009

Právě byla zveřejněna jména sedmi finalistů, které se budou ucházet o zisk titulu evropského Auta roku 2009.

Jejich seznam si můžete spolu s několika snímky prohlédnout níže. Očekává se lítý boj, neboť se v této skupině nenachází žádný vyložený favorit. Loňský vítěz Fiat 500 měl přitom hned od začátku navrch a ke zvolení mu pomohly kromě vyspělých technologií také povedený design ve stylu retro či velká dávka aktivní i pasivní bezpečnosti. 

Potěšitelné je, že v seznamu sedmi finalistů nacházíme auta různých tříd a snad vyjma Fiesty zde není žádné levné, rozumnějte „value-for-money“, auto. V posledních letech se totiž zdálo, že právě aspekt užitné hodnoty ve vztahu k ceně je tím nejdůležitějším a technologie nebo design jako by ustupovaly do pozadí. Do nejvybranější společnosti se nakonec dostaly vozy Alfa Romeo Mi.To, Citroën C5, zmíněný Ford Fiesta, Opel Insignia (včetně jeho britské mutace Vauxhall), Renault Megane, VW Golf šesté generace a světe div se – i naše Škoda Superb! Jak je vidět, jedná se o sestavu pestrou. Sítem naopak propadly vozy jako BMW řady 7, Jaguar XF nebo Mercedes-Benz GLK. 

Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko.  

Vítěze ankety COTY 2009 se dozvíme ještě před koncem tohoto roku v Paříži, a sice 17. listopadu. Není přitom až tak důležité, který z vozů vyhraje, neboť už samotná přítomnost ve finálové sedmičce je velkým úspěchem. V našem přehledu jsou tito finalisté seřazeni podle abecedy, protože jejich průběžné pořadí není vzhledem ke koncepci hlasování známo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Mi.To
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků