Na světovou premiéru Lotusu Type 132 si budeme muset počkat do 29. března, ovšem díky uniklé dokumentaci si jej můžeme prohlédnout s předstihem.
Lotus si poslední týdny před premiérou svého prvního SUV Type 132 náležitě užívá. Aby také ne, když se jedná o velkolepý vstup automobilky do nového segmentu a druhý elektromobil v nabídce. Tím prvním byla samozřejmě Evija.
Koncem února nám automobilka poskytla krátké video odhalující některé detaily karoserie a pohonného ústrojí. Nyní, s velkým předstihem před oficiální premiérou naplánovanou na 29. března, se na veřejnost dostaly patentové snímky karoserie, které Wuhan Lotus Cars Co. předložilo australskému patentovému úřadu.
Digitální model odhaluje produkční podobu vozu, který lze velikostí přirovnat k Porsche Cayenne. Rozvor Type 132 by měl odhadem měřit mezi 2 889 až 3 100 mm s tím, že pravděpodobně půjde o nejtěžší Lotus v historii. Vždyť hypercar Evija váží 1 680 kg.
Příď si zachovala automobilkou často prezentované lomené světlomety. Vzhledem k tomu, že se jedná o elektrické SUV, musela automobilka přistupovat k aerodynamice zodpovědně. Důkazem jsou výrazné prolisy na kapotě a pod linií bočních oken.
Zajímavým detailem jsou křidélka na zadním spoileru a digitální zpětná zrcátka. Ta budou dostupná jen na vybraných trzích. Ne všude je toto řešení legální. Nechybí ani systém aktivních klapek, který však na snímcích není patrný. Na videu byly vidět paprsky kol s karbonovými křidélky, ale nevíme, jestli se jedná pouze o kryty, nebo část samotných paprsků. Celkovou kompaktnost doplní rozsáhlé zakrytování podvozku.
V přední části střechy je vidět výsuvná laserová jednotka LiDAR, kterou využívají prvky autonomní jízdy. Čisté boční linie zvýrazňují integrované kliky dveří a na levém předním blatníku se nachází nabíjecí zásuvka. Na šedém modelu trochu zaniknou světelné pruhy na zádi. Doporučujeme proto kouknout i na video. Pod dvojitým spoilerem najdeme uprostřed segment, který svým tvarem připomíná druhý LiDAR. Výraznou délkou je zajímavý i zadní převis.
Lotus Type 132 stojí na platformě pro elektrické vozy vybavené bateriovým setem s kapacitou do 120 kWh. Integrace 800V technologie umožní systému ultrarychlé nabíjení. V interiéru najdeme výklopnou dotykovou obrazovku multimediálního systému.
Vzhledem ke zrychlení z 0 na 100 km/h se dá počítat s pohonem všech kol a dvojicí elektromotorů s odhadovaným výkonem mezi 600 až 700 koňmi. Prodej Lotusu Type 132 by měl odstartovat koncem roku a výroba bude probíhat v továrně poblíž dnes velmi známého Wu-chanu.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija