Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Ford se pomalu chystá na oficiální představení ostřejší verze Focusu, fotky zcela odhaleného vozu se však již dostaly na internet. Co o novém ST zatím víme?

Nová generace přiostřeného Focusu ST již byla dříve spatřena při testování na Nürburgringu, teď se nám ovšem dostává pohled na kompletně odhalený model, jehož fotky nyní kolují po síti. Nové ST očividně dostane výraznější nárazníky po vzoru linie ST-Line, dvojici kulatých koncovek výfuku na zádi a také nová lehčí kola určená výhradně pro model ST.

Pořízené fotky ukazují také interiér, který se nebude drasticky lišit od standardního Focusu. Pochopitelně ale dostane sportovní sedačky Recaro, obšívaný volant potažený kůží, sportovně vypadající řadičku převodovky, nové obložení palubní desky a samozřejmě řadu odznáčků ST.

Elektrický crossover inspirovaný Mustangem: Bude se jmenovat Mach E?

Elektrický crossover inspirovaný Mustangem: Bude se jmenovat Mach E?

Dosavadní informace o pohonné jednotce pod kapotou mluví o 2,3 litrovém čtyřválci EcoBoost, který známe například z Mustangu. Také ostřejší Focus ST by proto mohl nabídnout okolo 220 kW (300 koní). Dřívější spekulace ovšem zmiňovaly i malou tříválcovou patnáctistovku s turbem, která v menší Fiestě ST produkuje 147 kW (200 koní). Pro Focus ST by ale určitě podstoupila dalšího navýšení výkonu.

Každopádně se máme u ST těšit na možnost volby manuální šestistupňové převodovky nebo automatu. Mezi úpravami pak nebude chybět nově naladěný podvozek, silnější brzdová soustava, nejspíše zahrnutí systému kontroly startu „launch control“ a řada jízdních režimů měnících charakter vozu.

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Normálně bychom živé představení Focusu ST očekávali na březnový autosalon v Ženevě. Jelikož ale Ford oznámil neúčast na výstavě, možná se oficiální premiéry dočkáme ještě dříve. Plno informací o modelu si však automobilka zatím drží pod pokličkou.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků