Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Ford se pomalu chystá na oficiální představení ostřejší verze Focusu, fotky zcela odhaleného vozu se však již dostaly na internet. Co o novém ST zatím víme?

Nová generace přiostřeného Focusu ST již byla dříve spatřena při testování na Nürburgringu, teď se nám ovšem dostává pohled na kompletně odhalený model, jehož fotky nyní kolují po síti. Nové ST očividně dostane výraznější nárazníky po vzoru linie ST-Line, dvojici kulatých koncovek výfuku na zádi a také nová lehčí kola určená výhradně pro model ST.

Pořízené fotky ukazují také interiér, který se nebude drasticky lišit od standardního Focusu. Pochopitelně ale dostane sportovní sedačky Recaro, obšívaný volant potažený kůží, sportovně vypadající řadičku převodovky, nové obložení palubní desky a samozřejmě řadu odznáčků ST.

Elektrický crossover inspirovaný Mustangem: Bude se jmenovat Mach E?

Elektrický crossover inspirovaný Mustangem: Bude se jmenovat Mach E?

Dosavadní informace o pohonné jednotce pod kapotou mluví o 2,3 litrovém čtyřválci EcoBoost, který známe například z Mustangu. Také ostřejší Focus ST by proto mohl nabídnout okolo 220 kW (300 koní). Dřívější spekulace ovšem zmiňovaly i malou tříválcovou patnáctistovku s turbem, která v menší Fiestě ST produkuje 147 kW (200 koní). Pro Focus ST by ale určitě podstoupila dalšího navýšení výkonu.

Každopádně se máme u ST těšit na možnost volby manuální šestistupňové převodovky nebo automatu. Mezi úpravami pak nebude chybět nově naladěný podvozek, silnější brzdová soustava, nejspíše zahrnutí systému kontroly startu „launch control“ a řada jízdních režimů měnících charakter vozu.

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Normálně bychom živé představení Focusu ST očekávali na březnový autosalon v Ženevě. Jelikož ale Ford oznámil neúčast na výstavě, možná se oficiální premiéry dočkáme ještě dříve. Plno informací o modelu si však automobilka zatím drží pod pokličkou.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek