Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Ford se pomalu chystá na oficiální představení ostřejší verze Focusu, fotky zcela odhaleného vozu se však již dostaly na internet. Co o novém ST zatím víme?

Nová generace přiostřeného Focusu ST již byla dříve spatřena při testování na Nürburgringu, teď se nám ovšem dostává pohled na kompletně odhalený model, jehož fotky nyní kolují po síti. Nové ST očividně dostane výraznější nárazníky po vzoru linie ST-Line, dvojici kulatých koncovek výfuku na zádi a také nová lehčí kola určená výhradně pro model ST.

Pořízené fotky ukazují také interiér, který se nebude drasticky lišit od standardního Focusu. Pochopitelně ale dostane sportovní sedačky Recaro, obšívaný volant potažený kůží, sportovně vypadající řadičku převodovky, nové obložení palubní desky a samozřejmě řadu odznáčků ST.

Elektrický crossover inspirovaný Mustangem: Bude se jmenovat Mach E?

Elektrický crossover inspirovaný Mustangem: Bude se jmenovat Mach E?

Dosavadní informace o pohonné jednotce pod kapotou mluví o 2,3 litrovém čtyřválci EcoBoost, který známe například z Mustangu. Také ostřejší Focus ST by proto mohl nabídnout okolo 220 kW (300 koní). Dřívější spekulace ovšem zmiňovaly i malou tříválcovou patnáctistovku s turbem, která v menší Fiestě ST produkuje 147 kW (200 koní). Pro Focus ST by ale určitě podstoupila dalšího navýšení výkonu.

Každopádně se máme u ST těšit na možnost volby manuální šestistupňové převodovky nebo automatu. Mezi úpravami pak nebude chybět nově naladěný podvozek, silnější brzdová soustava, nejspíše zahrnutí systému kontroly startu „launch control“ a řada jízdních režimů měnících charakter vozu.

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Normálně bychom živé představení Focusu ST očekávali na březnový autosalon v Ženevě. Jelikož ale Ford oznámil neúčast na výstavě, možná se oficiální premiéry dočkáme ještě dříve. Plno informací o modelu si však automobilka zatím drží pod pokličkou.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků