Známe parametry Fordu GT. Šestiválcový EcoBoost překvapí

Druhá reinkarnace slavného vítěze Le Mans přínáší motor 3,5 EcoBoost o výkonu 647 koní. Maximální rychlost vozu činí 347 kilometrů za hodinu.

Poprvé jsme mohli nový Ford GT spatřit již před dvěma lety na autosalonu v Detroitu. Až nyní však víme, co skrývá pod kapotou, a jak moc je rychlý.

Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru si i přes úctyhodný výkon 647 koňských sil ponechal módní označení EcoBoost. Výkonová křivka vrcholí v 6 250 otáčkách za minutu, zatímco maximální točivý moment 745 Nm je k dispozici od 5 900 otáček. Bez kapalin auto váží 1 385 kilogramů.

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Při takto nízké hmotnosti nepřekvapí, že maximální rychlost činí 347 kilometrů za hodinu. Ford jej vzal i na zkušební kolo na okruh Calabogie Motorsports Park v Kanadě. Výsledný čas: 2:09,8.

Pokud tento výkon zhodnotíme v kontextu, tak považte, že supersport s nevznešeným rodokmenem je na tomto okruhu o sekundu rychlejší než okruhově laděný McLaren 675 LT. Ferrari 458 Speciale pak poráží o tři sekundy.

Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Jediným údajem, který nám stále zůstal skryt, je zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině. Dá se proto předpokládat, že v této disciplíně své soupeře porážet nebude. Jinak by se jistě u Fordu také pochlubili.

Omezená roční produkce o 250 kusech již odstartovala v kanadském Ontariu. Prodejní cena údajně osciluje kolem jedenácti milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků