Známe parametry Fordu GT. Šestiválcový EcoBoost překvapí

Druhá reinkarnace slavného vítěze Le Mans přínáší motor 3,5 EcoBoost o výkonu 647 koní. Maximální rychlost vozu činí 347 kilometrů za hodinu.

Poprvé jsme mohli nový Ford GT spatřit již před dvěma lety na autosalonu v Detroitu. Až nyní však víme, co skrývá pod kapotou, a jak moc je rychlý.

Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru si i přes úctyhodný výkon 647 koňských sil ponechal módní označení EcoBoost. Výkonová křivka vrcholí v 6 250 otáčkách za minutu, zatímco maximální točivý moment 745 Nm je k dispozici od 5 900 otáček. Bez kapalin auto váží 1 385 kilogramů.

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Při takto nízké hmotnosti nepřekvapí, že maximální rychlost činí 347 kilometrů za hodinu. Ford jej vzal i na zkušební kolo na okruh Calabogie Motorsports Park v Kanadě. Výsledný čas: 2:09,8.

Pokud tento výkon zhodnotíme v kontextu, tak považte, že supersport s nevznešeným rodokmenem je na tomto okruhu o sekundu rychlejší než okruhově laděný McLaren 675 LT. Ferrari 458 Speciale pak poráží o tři sekundy.

Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Jediným údajem, který nám stále zůstal skryt, je zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině. Dá se proto předpokládat, že v této disciplíně své soupeře porážet nebude. Jinak by se jistě u Fordu také pochlubili.

Omezená roční produkce o 250 kusech již odstartovala v kanadském Ontariu. Prodejní cena údajně osciluje kolem jedenácti milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků