Známe parametry Fordu GT. Šestiválcový EcoBoost překvapí

Druhá reinkarnace slavného vítěze Le Mans přínáší motor 3,5 EcoBoost o výkonu 647 koní. Maximální rychlost vozu činí 347 kilometrů za hodinu.

Poprvé jsme mohli nový Ford GT spatřit již před dvěma lety na autosalonu v Detroitu. Až nyní však víme, co skrývá pod kapotou, a jak moc je rychlý.

Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru si i přes úctyhodný výkon 647 koňských sil ponechal módní označení EcoBoost. Výkonová křivka vrcholí v 6 250 otáčkách za minutu, zatímco maximální točivý moment 745 Nm je k dispozici od 5 900 otáček. Bez kapalin auto váží 1 385 kilogramů.

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Při takto nízké hmotnosti nepřekvapí, že maximální rychlost činí 347 kilometrů za hodinu. Ford jej vzal i na zkušební kolo na okruh Calabogie Motorsports Park v Kanadě. Výsledný čas: 2:09,8.

Pokud tento výkon zhodnotíme v kontextu, tak považte, že supersport s nevznešeným rodokmenem je na tomto okruhu o sekundu rychlejší než okruhově laděný McLaren 675 LT. Ferrari 458 Speciale pak poráží o tři sekundy.

Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Jediným údajem, který nám stále zůstal skryt, je zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině. Dá se proto předpokládat, že v této disciplíně své soupeře porážet nebude. Jinak by se jistě u Fordu také pochlubili.

Omezená roční produkce o 250 kusech již odstartovala v kanadském Ontariu. Prodejní cena údajně osciluje kolem jedenácti milionů korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků