Známe nové "elektrické" plány BMW. Zatím prodalo 100 000 elektroaut

Mnichovský výrobce prodal už více než 100.000 alternativně poháněných vozů a další novinky se nezadržitelně blíží. Elektrizovaná X3 je v plánu na rok 2020.
Známe nové "elektrické" plány BMW. Zatím prodalo 100 000 elektroaut

Modelová řada BMW i byla představen v listopadu 2013. Dnes lze říci, že šlo o úspěšný počin. Vozů i3 a i8 do dnešních dnů dohromady prodalo více než 70.000. Prvně zmíněný elektromobil je oproti většímu a sportovnějšímu sourozenci také populárnější (prodalo se 60.000 kusů). Hned 80 % ze všech objednávek putovalo k zákazníkům, pro které to byl vůbec první automobil této značky.

BMW | Premiéry

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Navíc, v oblasti plug-in hybridních vozidel prodalo BMW dalších 10.000 automobilů. A pokud k nim připočteme i další modely prodávané pod záštitou BMW iPerformance (například 330e a X5 xDrive40e), dostaneme se na zmiňovaných 100.000 prodaných vozů s alternativním pohonem.

Co se chystá v budoucnu?

Další elektrické novinky z dílny mnichovského výrobce se nezadržitelně blíží. Rodina vozů i8 bude rozšířena o variantu Roadster, která se má na silnicích poprvé objevit v roce 2018. Tento kousek vychází ze čtyři roky starého konceptu Spyder, jenž BMW opět ukázalo na letošní akci CES. Vedle něj se pak objevil i Vision Future koncept (galerie pod článkem).

Zajímavosti | Motocykly

Koncept budoucnosti od BMW: Motorka, na které se nevybouráte

Premiéra čistě elektrického Mini je v plánu na rok 2019 a o rok později rozšíří nabídku vozů s nulovými emisemi také model X3. V roce 2021 chystá BMW představit elektrickou vlajkovou loď i Next, která mimo jiné nabídne celou řadu možností autonomní jízdy.

Nejnovějším přírůstkem do ekologicky šetrných automobilů této značky je zcela nový model 530e, který na elektřinu ujede 45 kilometrů a coby plug-in hybrid zvládne jízdu se spotřebou dvou litrů. V širším okruhu rodiny automobilky pak další plug-in hybridní variantu nabízí druhá generace Mini Countryman. Na jedno nabití zvládne 38 kilometrů, případně dokáže jet se spotřebou 2,1l/100km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků