Známe nové "elektrické" plány BMW. Zatím prodalo 100 000 elektroaut

Mnichovský výrobce prodal už více než 100.000 alternativně poháněných vozů a další novinky se nezadržitelně blíží. Elektrizovaná X3 je v plánu na rok 2020.
Známe nové "elektrické" plány BMW. Zatím prodalo 100 000 elektroaut

Modelová řada BMW i byla představen v listopadu 2013. Dnes lze říci, že šlo o úspěšný počin. Vozů i3 a i8 do dnešních dnů dohromady prodalo více než 70.000. Prvně zmíněný elektromobil je oproti většímu a sportovnějšímu sourozenci také populárnější (prodalo se 60.000 kusů). Hned 80 % ze všech objednávek putovalo k zákazníkům, pro které to byl vůbec první automobil této značky.

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Je to oficiální: BMW i8 Spyder bude, na silnice vyjede v roce 2018

Navíc, v oblasti plug-in hybridních vozidel prodalo BMW dalších 10.000 automobilů. A pokud k nim připočteme i další modely prodávané pod záštitou BMW iPerformance (například 330e a X5 xDrive40e), dostaneme se na zmiňovaných 100.000 prodaných vozů s alternativním pohonem.

Co se chystá v budoucnu?

Další elektrické novinky z dílny mnichovského výrobce se nezadržitelně blíží. Rodina vozů i8 bude rozšířena o variantu Roadster, která se má na silnicích poprvé objevit v roce 2018. Tento kousek vychází ze čtyři roky starého konceptu Spyder, jenž BMW opět ukázalo na letošní akci CES. Vedle něj se pak objevil i Vision Future koncept (galerie pod článkem).

Koncept budoucnosti od BMW: Motorka, na které se nevybouráte

Koncept budoucnosti od BMW: Motorka, na které se nevybouráte

Premiéra čistě elektrického Mini je v plánu na rok 2019 a o rok později rozšíří nabídku vozů s nulovými emisemi také model X3. V roce 2021 chystá BMW představit elektrickou vlajkovou loď i Next, která mimo jiné nabídne celou řadu možností autonomní jízdy.

Nejnovějším přírůstkem do ekologicky šetrných automobilů této značky je zcela nový model 530e, který na elektřinu ujede 45 kilometrů a coby plug-in hybrid zvládne jízdu se spotřebou dvou litrů. V širším okruhu rodiny automobilky pak další plug-in hybridní variantu nabízí druhá generace Mini Countryman. Na jedno nabití zvládne 38 kilometrů, případně dokáže jet se spotřebou 2,1l/100km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků