Známe finalisty Světového auta roku: Škoda Kodiaq zůstává ve hře

I když v Evropě mezi sedmi finalisty ankety Car of the Year koncern Volkswagen tentokrát žádného zástupce nemá, v obdobné světové anketě je v desítce zveřejněných hned polovina z této výrobní skupiny.
Známe finalisty Světového auta roku: Škoda Kodiaq zůstává ve hře

Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, a hned tři modely s logem Audi. Konkrétně jde A5, Q2 a Q5. To je sestava poloviny finalistů letošního ročníku, kterou doplňují ještě Fiat 124 Spider, Honda Civic, Jaguar F-Pace, Mazda CX-9 a Toyota C-HR.

Pozoruhodné je, že se porotci evropské a světové ankety shodli pouze na jediném automobilu. Je jím Toyota C-HR. Koncern VW v evropské finálové sedmičce letos nemá ani jednoho zástupce.

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

V další fázi rozhodování o budoucím vítězi se již za měsíc desítka finalistů zredukuje na tři. Vítěze pak porota vyhlásí v dubnu při autosalonu v New Yorku.

Kromě celkového vítěze se v rámci ankety World Car of the Year vyhlašují také vítězové dílčích kategorií, například luxusního, sportovního, městského, a zeleného auta. Rovněž se uděluje cena za nejlepší design. Zde je následujících pět kandidátů: Audi A5, Jaguar F-Pace, Mazda CX-9, Mercedes S Cabrio a Toyota C-HR.

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků