Porsche již kompletně vyplňuje nabídku hybridních modelů Cayenne a české zastoupení k tomu ukazuje oficiální cenovky všech dostupných verzí.
V konfigurátoru Porsche se již objevila kompletní nabídka hybridních SUV Cayenne. Cenovky známe jak u základní specifikace E-Hybrid, tak u nejvýkonnější verze Turbo S E-Hybrid, která zastává samotný vrchol rodiny Cayenne. Elektrifikována ústrojí jsou už přitom dostupná pro standardní karoserii Cayenne, ale rovněž stylovější variantu Coupé.
Cesta k elektrifikaci u většího SUV od Porsche začíná verzí Cayenne E-Hybrid, která spoléhá na přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu tří litrů spojený s elektromotorem pro celkový výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m. Čistě na elektřinu ujede až 36 kilometrů, na 100 km/h je za rovných 5 vteřin a maximálně jede až 253 km/h. Zde začíná cenovka na 2.472.000 Kč.
Pokud byste tu samou elektrifikovanou techniku rádi v karoserií nedávno představeného Coupé, Porsche již uvádí základní cenovku 2.588.000 Kč. Standardní výbava se u obou verzí zásadně neliší – 19palcová kola, nepříplatkový bílý či černý lak, interiér částečně čalouněný kůží (na výběr ze třech odstínů), elektrické sedačky nastavitelné v osmi směrech, paket Sport Chrono, LED světlomety, automatická klimatizace, parkovací asistent, bezklíčový přístup, infotainment s navigací, audiosystém s deseti reproduktory či elektricky ovládané páté dveře.
Klasicky jsou u Porsche široké možnosti příplatků. Stačí jen zmínit vzduchový adaptivní podvozek (58.210 Kč), panoramatickou střechu (54.780 Kč), systém řízení zadní nápravy (55.790 Kč), sportovní výfukový systém (77.500 Kč), Matrix LED světlomety (65.980 Kč), adaptivní tempomat (46.360 Kč), head-up displej (39.880 Kč), asistent nočního vidění (60.300 Kč) či vyhřívané čelní okno (12.970 Kč). Jedním z nejdražších příplatků pak zůstávají u Porsche karbon-keramické brzdy (243.530 Kč).
O celou úroveň nad standardním hybridem je poté Cayenne Turbo S E-Hybrid, které má pod kapotou elektromotorem podpořený dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec (původem se standardního Turba). Nejvýkonnější Cayenne v nabídce tak nabízí 500 kW (680 koní) a točivý moment 900 N.m. Zrychlení na stovku klesá na 3,8 vteřiny, maximální rychlost se zvyšuje na 295 km/h a čistě na elektřinu ujedete až 32 km. Podrobněji jsme si novinku již rozebrali…
Za úplný vrchol se standardní karoserií dáte minimálně 4.655.000 Kč. Ve verzi Coupé se cenovka posunuje dále na 4.754.000 Kč. K mocné motorizaci pod kapotou však Porsche přihazuje širokou standardní výbavu, právě například s karbon-keramickými brzdami, 21palcovými koly, systémem vektorování točivého momentu, adaptivním vzduchovým podvozkem s aktivními stabilizátory, sportovními sedačkami (18 poloh, elektrické), vyhříváním předních i zadních sedadel, prémiovým audiosystémem Bose (14 reproduktorů) a dalšími nutnostmi.
Porsche Cayenne E-Hybrid: Technická data a české ceny |
Verze |
E-Hybrid |
Turbo S E-hybrid |
Zdvihový objem [cm3] |
2995 |
3996 |
Válce/ventily |
6/4 |
8/4 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
250/5300-6400 |
404/5750-6000 |
Točivý moment motoru [N.m/min] |
450/1340-5300 |
770/2100-4500 |
Největší výkon elektromotoru [kW] |
100 |
100 |
Točivý moment elektromotoru [N.m] |
400 |
400 |
Akumulátor [typ/kapacita] |
Li-on/14,1 kWh |
Li-on/14,1 kWh |
Převodovka |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
253 |
295 |
Max. rychlost - EV mód [km/h] |
135 |
135 |
Dojezd na elektřinu [km] |
36 |
32 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5 |
3,8 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
3,9 |
4,8 |
Provozní hmotnost [kg] |
2295 |
2490 |
Základní cena [Kč] |
2.472.000 |
4.655.000 |
Základní cena Coupé [Kč] |
2.588.000 |
4.754.000 |