Známe české ceny hybridních Porsche Cayenne. Turbo S stojí 4,6 milionu Kč

Porsche již kompletně vyplňuje nabídku hybridních modelů Cayenne a české zastoupení k tomu ukazuje oficiální cenovky všech dostupných verzí.

V konfigurátoru Porsche se již objevila kompletní nabídka hybridních SUV Cayenne. Cenovky známe jak u základní specifikace E-Hybrid, tak u nejvýkonnější verze Turbo S E-Hybrid, která zastává samotný vrchol rodiny Cayenne. Elektrifikována ústrojí jsou už přitom dostupná pro standardní karoserii Cayenne, ale rovněž stylovější variantu Coupé.

Cesta k elektrifikaci u většího SUV od Porsche začíná verzí Cayenne E-Hybrid, která spoléhá na přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu tří litrů spojený s elektromotorem pro celkový výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m. Čistě na elektřinu ujede až 36 kilometrů, na 100 km/h je za rovných 5 vteřin a maximálně jede až 253 km/h. Zde začíná cenovka na 2.472.000 Kč.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Pokud byste tu samou elektrifikovanou techniku rádi v karoserií nedávno představeného Coupé, Porsche již uvádí základní cenovku 2.588.000 Kč. Standardní výbava se u obou verzí zásadně neliší – 19palcová kola, nepříplatkový bílý či černý lak, interiér částečně čalouněný kůží (na výběr ze třech odstínů), elektrické sedačky nastavitelné v osmi směrech, paket Sport Chrono, LED světlomety, automatická klimatizace, parkovací asistent, bezklíčový přístup, infotainment s navigací, audiosystém s deseti reproduktory či elektricky ovládané páté dveře.

Klasicky jsou u Porsche široké možnosti příplatků. Stačí jen zmínit vzduchový adaptivní podvozek (58.210 Kč), panoramatickou střechu (54.780 Kč), systém řízení zadní nápravy (55.790 Kč), sportovní výfukový systém (77.500 Kč), Matrix LED světlomety (65.980 Kč), adaptivní tempomat (46.360 Kč), head-up displej (39.880 Kč), asistent nočního vidění (60.300 Kč) či vyhřívané čelní okno (12.970 Kč). Jedním z nejdražších příplatků pak zůstávají u Porsche karbon-keramické brzdy (243.530 Kč).

Nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid je důkazem, že i hybridy můžete mít rádi

Nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid je důkazem, že i hybridy můžete mít rádi

O celou úroveň nad standardním hybridem je poté Cayenne Turbo S E-Hybrid, které má pod kapotou elektromotorem podpořený dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec (původem se standardního Turba). Nejvýkonnější Cayenne v nabídce tak nabízí 500 kW (680 koní) a točivý moment 900 N.m. Zrychlení na stovku klesá na 3,8 vteřiny, maximální rychlost se zvyšuje na 295 km/h a čistě na elektřinu ujedete až 32 km. Podrobněji jsme si novinku již rozebrali…

Za úplný vrchol se standardní karoserií dáte minimálně 4.655.000 Kč. Ve verzi Coupé se cenovka posunuje dále na 4.754.000 Kč. K mocné motorizaci pod kapotou však Porsche přihazuje širokou standardní výbavu, právě například s karbon-keramickými brzdami, 21palcovými koly, systémem vektorování točivého momentu, adaptivním vzduchovým podvozkem s aktivními stabilizátory, sportovními sedačkami (18 poloh, elektrické), vyhříváním předních i zadních sedadel, prémiovým audiosystémem Bose (14 reproduktorů) a dalšími nutnostmi.

Porsche Cayenne E-Hybrid: Technická data a české ceny
Verze E-Hybrid Turbo S E-hybrid
Zdvihový objem [cm3] 2995 3996
Válce/ventily 6/4 8/4
Největší výkon motoru [kW/min] 250/5300-6400 404/5750-6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 450/1340-5300 770/2100-4500
Největší výkon elektromotoru [kW] 100 100
Točivý moment elektromotoru [N.m] 400 400
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/14,1 kWh Li-on/14,1 kWh
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 253 295
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135 135
Dojezd na elektřinu [km] 36 32
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5 3,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] 3,9 4,8
Provozní hmotnost [kg] 2295 2490
Základní cena [Kč] 2.472.000 4.655.000
Základní cena Coupé [Kč] 2.588.000 4.754.000
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků