Staré ceníky jsou k zamyšlení. Co nám prozradil ten s nástupcem Ferrari F355?
Ferrari 360 Modena bylo nástupcem modelu F355. Uprostřed byl uložený 3,6litrový osmiválec F131, který produkoval výkon 294 kW (400 koní) a vůz se dodával s manuální i automatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem. Ale kolik tohle auto vlastně tehdy stálo a jak to bylo s příplatky? Máme k dispozici ceník z roku 2004, tak se na to můžeme podívat.
Ferrari 360 Modena vyšlo na 133.400 eur s manuální převodovkou a na 141.700 eur s převodovkou F1. Jen připomínáme, že kurz eura byl v roce 2004 31,9 Kč, což dělá nějakých 4.255.460 Kč za manuál. Verze Spider vyšla na 152.000 eur s manuálem a 160.300 eur s automatem. Vrcholná a vybroušená varianta Challenge Stradale, která se představila v roce 2003, stála už celkem tučných 171.200 eur, což je 5.461.280 Kč.
Podíváme-li se na inflační kalkulačku, vyšlo by v roce 2023 Ferrari 360 Modena s manuálem na 7.913.665 Kč, což by tak nějak odpovídalo i cenám dnešního zástupce v této kategorii - 296 GTB. Mnohem lepším ukazatelem nám může být ceník českého zastoupení BMW, který jsme také vyštrachali z roku 2004. Tehdejší M3 byla ještě v generace E46 a s manuální převodovkou vyšla na 1.889.400 Kč, což by dnes bylo 3,5 milionu. Současná M3 Competition vyjde na 2,5 milionu.
Ale jak to bylo s příplatky? Seznam příplatkové výbavy Ferrari 360 byl dlouhý a samozřejmě ne úplně levný. Níže v tabulce najdete některé vybrané příplatky z ceníku. Dnes je možné koupit ojeté Ferrari 360 Modena i za osmdesát tisíc eur, ale jsou to kousky s automatem. Manuální převodovka v dobrém stavu je od sta tisíc eur nahoru. Možná ale můžete mít štěstí na levnější kousek.
Ferrari 360 Modena: Seznam příplatové výbavy |
Položka |
Cena z ceníku |
Přepočet na Kč (2004) |
Závodní sedadla s látkovým středem |
3500 eur |
111.650 Kč |
Závodní kožená sedadla |
3690 eur |
117.711 Kč |
Ochranná klec schválená pro silniční provoz |
2190 eur |
69.861 Kč |
Brzdové třmeny zlaté/žluté/rosso scuderia/hliníkové |
730 eur |
23.287 Kč |
Odnímatelný střešní panel |
3380 eur |
107.822 Kč |
Zákaznický odstín laku karoserie |
5110 eur |
163.009 Kč |
Znaky Scuderia Ferrari na blatnících |
1020 eur |
32.538 Kč |
Zákaznícká barva prošívání |
229 eur |
7 305 Kč |
Elektricky nastavitelná sedadla |
1845 eur |
58.855 Kč |
Čalounění interiéru Daytona |
1845 eur |
58.855 Kč |
Měnič na 6 CD |
960 eur |
30.624 Kč |
Hasicí přístroj |
488 eur |
15.567 Kč |
Sportovní výfuky |
2650 liber |
124.550 Kč |
Karbonový kryt motoru |
2505 liber |
117.735 Kč |
Hi-Fi se subwooferem |
1100 liber |
51.700 Kč |
Navigace |
1300 liber |
61.100 Kč |