Značky prý přidělují počítače, ale ty protekční mají drahá auta

Už pár dní je Pražský magistrát v nepříjemné situaci. Podle rozhodnutí soudu se ocitl v exekuci a do patnácti dnů musí předložit audit. Jak k tomu došlo? Pražan Jakub Sedláček se pustil do pátrání, jakým způsobem se přidělují „espézetky“. Všiml si totiž, že protekční registrační označení se spíš než na obvyklých škodovkách objevuje převáženě na přepychových limuzínách nebo sportovně laděných kupátkách.

Sedláček požádal podle zákona o nahlédnutí do auditu, který si zadal odbor dopravy. S tím ale neuspěl, a tak se snažil dopátrat k informacím přes ministerstvo vnitra. Do rukou se mu ovšem dostal jen výpis auditu. To ho naštvalo a nakonec se obrátil na soud. Teprve pak se věci pohnuly.

Klepněte pro větší obrázek

„Ředitel magistrátu Martin Trnka se zaručil, že audit bude předaný do patnácti dnů a jeho závěry budou zveřejněny. K případu se dá říct jen to, že magistrát má už delší dobu systém přidělování značek, který řídí počítače,“ řekla AutoRevue.cz pracovnice Mediacentra hlavního města Prahy.

„Neposlechli ministerstvo, a proto to skončilo exekucí. Neustále zapírali a tvrdili, že se jedná o náhodné přidělování,“ řekl serveru iDnes.cz Sedláček, díky němuž se Pražský magistrát ocitl před soudem. Za předání auditu se zaručil i primátor Bohuslav Svoboda.

Nelegální opatřování „hezkých“ značek ale u nás ani po tomto případu asi neskončí. Řešením by snad byla možnost si registrační označení se svými oblíbenými čísly prostě koupit, jak se to dá provést v cizině.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků