Značky na přání jsou od 1. ledna 2016 realitou. Vyjdou na 10 000 Kč

Značky na přání jsou od 1. ledna 2016 realitou. Vyjdou na 10 000 Kč

Jednou z novinek roku 2016 jsou i takzvané značky na přání, tedy SPZ v takovém tvaru, jaký si vymyslíte. Tak jako vždy jsou zde ale jistá omezení. Pokud máte zájem a chcete být mezi prvními, můžete požádat o svou značku už 4. ledna, připravte si ale pět tisíc korun na jednu tabulku, tedy pro osobní automobil celkem deset tisíc.

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Kdo chce značku na přání, ten musí podat na úřad obce s rozšířenou působností žádost. Ta má obsahovat jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu a samozřejmě vaší vysněnou podobu registrační značky. První takové žádosti budou přijímány od 4. ledna, tedy první pracovní den příštího roku.

Na značce ale nemůže být úplně cokoliv. Ministerstvo dopravy vyloučilo písmena G, CH, O, Q a W, protože jde o snadno zaměnitelné znaky. Stejně tak nesmí být na tabulce speciální znaky typu „?, *, /“ a tak dále a přirozeně nemůžete vozit na svém autě ani „hanlivá slova, slova podněcující k rasismu, xenofobii a k nenávisti vůči nějaké skupině obyvatel“, říká tisková zpráva. Na značku pak nedostanete ani zkratky státních orgánů. Pokud jste chtěli něco jako MDČR FUJ 1, máte smůlu. Stejně jako v případě PČR, HZS a tak podobně.

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Automobily musí mít na SPZ osm znaků a alespoň jedno číslo, motocykly mají sedm znaků a mopedy pět znaků. O tom, zda je váš návrh vyhovující, rozhodne příslušný úřad. Na dobu tří měsíců si můžete také svou značku rezervovat, nelze ovšem rezervovat více než jeden návrh. Značka je přenositelná, takže ji lze použít na jiný automobil. Prodat značku jiné osobě ale nelze. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků