Značky na přání jsou od 1. ledna 2016 realitou. Vyjdou na 10 000 Kč

Značky na přání jsou od 1. ledna 2016 realitou. Vyjdou na 10 000 Kč

Jednou z novinek roku 2016 jsou i takzvané značky na přání, tedy SPZ v takovém tvaru, jaký si vymyslíte. Tak jako vždy jsou zde ale jistá omezení. Pokud máte zájem a chcete být mezi prvními, můžete požádat o svou značku už 4. ledna, připravte si ale pět tisíc korun na jednu tabulku, tedy pro osobní automobil celkem deset tisíc.

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Kdo chce značku na přání, ten musí podat na úřad obce s rozšířenou působností žádost. Ta má obsahovat jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu a samozřejmě vaší vysněnou podobu registrační značky. První takové žádosti budou přijímány od 4. ledna, tedy první pracovní den příštího roku.

Na značce ale nemůže být úplně cokoliv. Ministerstvo dopravy vyloučilo písmena G, CH, O, Q a W, protože jde o snadno zaměnitelné znaky. Stejně tak nesmí být na tabulce speciální znaky typu „?, *, /“ a tak dále a přirozeně nemůžete vozit na svém autě ani „hanlivá slova, slova podněcující k rasismu, xenofobii a k nenávisti vůči nějaké skupině obyvatel“, říká tisková zpráva. Na značku pak nedostanete ani zkratky státních orgánů. Pokud jste chtěli něco jako MDČR FUJ 1, máte smůlu. Stejně jako v případě PČR, HZS a tak podobně.

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Automobily musí mít na SPZ osm znaků a alespoň jedno číslo, motocykly mají sedm znaků a mopedy pět znaků. O tom, zda je váš návrh vyhovující, rozhodne příslušný úřad. Na dobu tří měsíců si můžete také svou značku rezervovat, nelze ovšem rezervovat více než jeden návrh. Značka je přenositelná, takže ji lze použít na jiný automobil. Prodat značku jiné osobě ale nelze. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků