Značkový rekord Prahy 6 aneb Bermudský trojúhelník ožil

Na pozoruhodnou kumulaci dopravního značení narazíte v Praze 6 na dohled od vrcholku Bílé hory, kde se v roce 1620 odehrávala bitva mezi českými stavy a habsburskými vojsky.

Křížení tří jednosměrných ulic - U Světličky, Chrášťanské a Kralupské - je vyřešeno pestrou a hlavně početnou směsicí značek.

Například na necelých dvaceti metrech jedné z komunikací jsou nasázeny tři přikázané směry v jízdě za sebou. V minulosti se situací zabýval i místní úřad. Jak dokládá zápis z jednání bezpečnostní komise Úřadu MČ Praha 6 z 3. 4. 2003 „…instalované dopravní značení plně odpovídá dopravním předpisům, jak bylo doloženo DI PČR P-6“.

Celou situaci „zavinil“ trojúhelníkový pás zeleně. Ten vznikl kdysi dávno tím, že byla betonovými panely vyplněna vyšlapaná a vyježděná zkratka, původně jen nezpevněná asi dvacet metrů dlouhá prašná cesta.  Z té vznikla veřejná komunikace.

Automobilistovi, který sem přijede poprvé, však může labyrint pořádně zamotat hlavu. Přijíždíte-li jednosměrkou U Světličky, zakáže vám zákaz vjezdu jet rovně na Kralupskou, jste na ni nasměrováni patnáct metrů dlouhou jednosměrkou (už začínající ulice Chrášťanská), na jejímž konci je další přikázaný směr jízdy vlevo. Z opačné strany je každá z těchto komunikací „jištěna“ zákazy vjezdu do jednosměrné ulice, nebo zákazem vjezdu…

Uvědomíte-li si, že oněch 11 dopravních značek je nahuštěno na nějakých 160 metrech čtverečních, musíte se před vynalézavostí dopravních inspektorů poklonit. Přitom rébus by vyřešil například kruhový objezd.

Klepněte pro větší obrázek
Řidičův pohled směrem od ulice U Světličky.
Klepněte pro větší obrázek
Značkový Bermudský trojúhelník Na Bílé hoře
Klepněte pro větší obrázek
Pohled jednosměrkou Kralupská – Chrášťanská: tři přikázané směry jízdy na 10 metrech…
Klepněte pro větší obrázek
Těchto deset metrů komunikace je z obou stran uzavřen pro jízdu značkou Zákaz vjezdu vozidel v obou směrech.
Klepněte pro větší obrázek
Statistika na Bílé hoře: přikázaný směr jízdy a jednosměrná ulice: 6x, zákaz vjezdu do jednosměrné ulice: 3x, zákaz vjezdu: 2x.
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků