Podle toho, co píšete mi připadá, že se jedná o PiggyBack computer, který modifikuje signály ze senzorů a do ŘJ je posílá zkreslené, tak, aby bylo modifikováno nastavení vstřiku, příp. další hodnoty. Tedy žádná změna SW v ŘJ a jeho návrat při odpojení zařízení (což je technicky nesmysl, přečtěte si to po sobě). Celkově působí článeček dojmem, že autor netuší o čem píše, což potvrzuje i dotaz na konci - "...a vrátit tak původní SW...". Co byste chtěli vracet, když se nic nezměnilo.
Dle inforací, které k danému zařízení byly vydány se nejedná o tzv. "PowerBoxy" tedy "modifikátory" signálu z čidel a dalších zařízení, ale o box, ve kterém je nahrán modifikovaný SW, který po připojení k ŘJ převezme řídíci proces a nahradí tak původní SW.Celý systém by se dal přirovnat k tomu, že byste měl USB klíčnku v ní nahraný např. linux a tuto klíčenku zasunul do PC a nabootaval by vám linux. Po vytažení klíčenky by bootovaly opět windowsy. Proto tam píšu o návratu k původnímu SW, což je holt realita. Vidítě bohužel ve smyslu vět něco jiného.
Musím se připojit mám OII 2.0 TDI hip na 128 KW, max spokojenost najeto 30 tis. z toho 20 s chipem. Průměrná spotřeba 6l. EU4 plní levou zadní
Jo, to bych bral, ale ať to udělaj nejen pro Medvědy. Mám Fabii TDI 12/2000, v 12/2003 jsem při stavu 40 tkm přečipoval u www.cimbu.cz na 101 kW a teď už mám 95 tkm. Nemůžu si to vynachválit a zpátky bych už neměnil. Jezdím často v Německu. Když čip škodovek, tak jedině od Cimbu, na životnost to nemá vliv (anebo žalostně malý). Škodovka bohužel mojí poptávku neuspokojila, Fabii RS se sníženým podvozkem nechci. Líbila by se mi Koktávka II 4x4 s dieselovým motorem 2.0 TDI, ale ten tam nedávaj (prej "aby to nekonkurovalo quattro"). Tak ať se jsou vycpat, soudruzi. Ti chudáci, co pomlouvají chiptuning, mají většinou pravdu, ale v případě cimbu.cz jsou úplně mimo mísu. Auto stejně většinou člověk nemá víc než 5 let, tak na tom nesejde. Já potřebuju výkon TEĎ, ne aby auto vydrželo 15 let - koho to zajímá? Jiné úpravy nemám, nechci na sebe poutat pozornost, stejně na silnicích "nezávodím". Z hlediska obměny vozového parku by bylo dokonce výhodnější, kdyby se chiptuningy dělaly do nejvíc. Aspoň by nebylo průměrné stáří aut v ČR 15 nebo 20 let, nebo kolik to je. Chiptuning ano !!
koho zajima co motor bude delat za 5 let... no mozna toho, kdo si to auto koupi v bazaru jako nehavarovane, super stav najeto polovina km... a pak bude platit a platit a platit.. v tomto state je jeste spousta lidi, co na auto nemaji penize, nebo maji ale nechteji je rvat jen do auta... a takovy clovek pak bude mit z vaseho postoje radost :)ja osobne kdybych kupoval auto v bazaru a vedel, ze ma chipnutej motor, tak od nej dam ruce pryc :) nehlede na fakt, ze v ceskem bazaru bych uz nekoupil ani pneumatiku :)
Co se týká autobazarů, tak doporučuji přečíst si následující články :http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004081502http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004103105http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004082202http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005082603 A co se týká mého auta, tak jsem úplně klidný a každý si ho jednou rád koupí. Protože je tak perfektně udržované, že, ač téměř pět let staré, každému připadá jako nové. Zájem už byl a nejednou (jediný majitel, servisní knížka, faktury ze servisu, nikdy nabourané, nepřetočený tachometr /velká vzácnost!/ atd.). Ale já s ním hodlám dál jezdit. Proti tomu, co se děje v autobazarech (viz linky), je mistrovský chiptuning od Cimbu opravdu procházka rajskou zahradou ... www.cimbu.cz
DObrý den,rovněž se přidávám k názoru, že chiptuning pokud je kvalitni skodi pouze minimalne. Osobne mam Octavku 4x4 TDI, puvodne mela 74kW, po tuningu 101kW. Najezdeno mam zatim 80tkm a chipoval jsem v 12tkm. Jediny moment, kdy se dle meho zhorsuje zivotnost auta jsou stavy, kdy diky vyssimu vykonu jedu trochu rychleji nez bych jinak jel...tedy v bode, kdy mi auto zacina trochu poskakovat po silnici.....ale to spis vedome odesiram podvozek...holt to je dan za svezeni. Ale na motoru jsem zatim nic nepoznal. A na rovinu, jestli znicim turbo, tak si holt koupim novy. Turbo uz odeslo hodne znamym a to ani nemaji chiptuning.
Je to pitomost. Hodně se s tím setkáš u motorek, kde si každej borec myslí, že když má díru do zadku, tak je z něj mistr úpravce. Motorku zkurví a pak se jí potřebuje zbavit. Velké procento poruch motocyklů jde na vrub těchto blbečků.
Nemuzu si pomoci, ale chiptuning porad vidim jako cestu do pekel. Je sice hezke, ze tu nekteri duveruji Kleemannovi (a jini ABT, dalsi Schnitzerovi apod.), ale faktem je, ze zvolena cesta je porad bastl pro prazvlastni ridice. Jediny rozdil je, ze u techto upravcu se muzete spolehnout, ze to bude neco delat a ze vam za rohem za garazi neshori motor Jak tomu bude o rok pozdeji ale nikdo nevi...Co chci rici je, ze chiptuning znamena obvykle zvyseni namahani mechanickych soucasti motoru, ktere na podobnou zatez nejsou staveny. Muzeme si tu vypravet pohadky o predimenzovanych motorech VW apod., ale jsou to nesmysly, pokud zacnete motoru staveneho na 74 kW davat trvale zatez odpovidajici 99 kW, vyrazne se snizi zivotnost klicovych mechanickych soucasti. Znamy takto nachipoval Fabii TDI, za 30 tkm menil motor.Tohle je snad axiom. Pokud tomu tak je, tak pak se da vykon navic dodany chiptuningem (a to spise ten ve strednich otackach nez maximalni) vyuzivat pouze velice kratkodobe, aby nedochazelo k poskozovani motoru. Pak to konci tak, ze "ochipovany" si pak uziva jen toho, jak mu to tedeicko jede ve strednich otackach, ani ho nikdy neroztoci k onomu zvysenemu vykonu. No tak to sorry, stacilo si usetrit penize a motor vice vytocit, efekt by byl stejny. Navic si mnozi mysli, ze kdyz tomu nalozi ve strednich otackach, ze motoru neuskodi. To je ale take hloupost, ono pustit do valcu ve strednich otackach zasadne vyssi plnici tlak klice, salam, ojnicim a dalsim soucastem moc dobre neudela.Chiptuning nedoprovazeny mechanickou upravou povazuji za hovadinu. Levne reseni pro blbecky, kterym se nevymsti jen kdyz si toho narustu vubec neuziji. A je uplne jedno, jestli je docasny pro kutily nebo staly pro ty ostatni...
1. Každý díl má od výrobce garantované vlastnosti, solidní úpravce tyto hodnoty zná a nechipuje víc, než auto snese a nebo na to upozorní. Myslím, že ta úprava 1.9tdi na 136kw kterou zmínil LeonardoCupranek patří mezi takové (můžu se ale plést)2. Úpravce dává záruku na motor - musíš si dobře vybrat (k té výmněně motoru)3. Jinak tvoje představy o chiptuningu jsou úplně mimo, jak píšeš v titulku. Prohlédni si grafy průběhu P a Mt (např sportmotor.cz nebo cimbu.cz)4. Mám osobní zkušenost s cca 10 chipovanými auty (TDI) a všechny 150-200k km bez problémů (s pravidelným servisem dle servis. knížky).
Tak jste mě někteří docela potěšili. Mám čiplou Octávečku ze 66 na údajně 84 kw a podle prvních příspěvků jsem si skoro vlasy začal trhat. Na chipu mám najeto 25 t. km celkově 76t. km. Řekl bych, že výkon využivám spíše pouze při občasném předjíždění a někdy když zablbnu. Slyšel jsem však, že brzy odejde spojka. Nemáte někdo s tímto konkrétním motorem (po chipu) resp. spálenou spojkou osobní zkušenost?
Nevím, kdo ti to chipoval, ale jestli jezdíš trochu rozumně, tak byses o spojku (a další) neměl bát. Konkrétně u 66kw jsem slyšel, že omezujou Mt na 280 max (jinak by dostali víc) právě kvůli spojce. Slyšel jsem, že keramickou spojku dávali k 1.8t 110->165kw, ale spíš kvůli "horkokrevnému" řidiči/majiteli
No nevim, mam 406 HDi, primo od prodejce to bylo jako novy chipnuty asi o 25k a uz ma nalitano pres 200tis a naprosto v pohode a spotreba je porad do 6ti litru, i kdyz tomu fakt nakladam
Je jasný že když motor načipuješ s rozumem, nepřeženeš to, a něcháš to načipovat u kvalitní firmy, např. CIMBU, tak u např. TDI 96kw tomu motoru uškodíš min. protože ty díly to snesou, neni to nějak drastycký navýšení, většinou se liší jenom řídící jednotky u těch motorů a max. velikost turba.Je vidět že do toho až tak moc nevidíš, a jenom omýláš pořád to co stejně neni pravda.Nikdy se nestalo aby kvalitně načipovanej motor shořel nebo měl nějakou závadu aby se musel měnit.
Podle me je problem v tom tvem "trvale". Muj chipovany motor tedy rozhodne neni TRVALE vystaven zvysenemu vykonu. Uz proto, ze chip mam delany tak, ze se projevuje az v druhe pulce drahy plynoveho pedalu. Chip by se "trvele" projevoval u auta, ktere by se vyhradne pouzivalo na zavody.Ale v beznem provozu stlacim plynovy pedal do jeho druhe poloviny jen vyjimecne a i tak je tam relativne kratkou dobu - preci jen clovek proste furt nejezdi pres dve kila. Mam take 1.9TDI, vykon ma (na rozdil od te vami zminovane fabie) dokonce 136kW a mam bez problemu najeto 100 tisic km.
Pokud chipovanim vykon prevysi urcitou mez, tak je vubec riziko pokud je ten vykon jenom docasny. Ale pravda, obvykle to nevadi, pokud se zvetsi vykon z 70 na 80kw a podobne. Spis z treba 130 na 180kw :)
No jasne, ze se nic nesmi prehanet. Kdyz MaxTDI udelal 1.9TDI s vykonem 320 koni, tak to asi 500000km nevydrzelo Taky samozrejme je vhodne zvysovat vykon i jinak, nez chipem - treba v 1.9TDI (ARL) kdyz se vymeni vstrikovace za zavodni + se zoptimalizuji datove mapy + se da vetsi turbo, muzes z toho "v pohode" tahat 250 koni Taky zalezi, jak se ktery motor povede (tolerance jsou neobvykle vysoke) a jak clovek o motor pecuje : pravidelne vymeny oleje, kvalitni olej, pridavny naporovy chladic oleje, nezatezovani studeneho motoru (dela az 70% opotrebeni), nechavani turba "vydychat", atd...
ve vetsine, co pises mas pravdu, ale jako priklad bych uvedla napr. Oktavku I. s 1,9TDI. Jedna verze mela 66kW(210Nm) a druha 84kW(240Nm). Tyhle motory sou naprosto totozny, auta maji stejnou prevodovku, brzdy, atd. Ty motory se lisi POUZE programem ŘJ.Pokud automobilka nabizi u jednoho motoru vice variant lisicich se vykonem, pak se muze, opakuji muze jednat o naprosto tozne motory....holt je treba hledat a zjistovat. Jindy ma napr. ta vykonejsi verze oproti te slabsi variabilni casovani lopatek(TDI u VW) nebo i dalsi zmeny
No blok je skutecne stejny.... Ale hlava???
Jestli myslíš Tdi 82kW u O1, tak se lišil turbem s proměnnou geometrii lopatek a chladičem stl. vzduchu. To je dost podstatný rozdíl!
od 08/2001(myslimze) byly turba naprosto totozne....
Taky tomu vubec nerozumim, proc to lidi delaj, kdyz chtej vykon, tak si meli koupit silnejsi motor ke kteremu jsou urcite prizpusobeny i dalsi dily...prevodovka, brzdy, podvozek...Myslim, ze tuning jenom chipem neni to prave orechove...
Tak Kleemann neni Lojza z garaze, takze bych se toho asi nebal.
No, vyzera to zaujimavo a Kleemana bych sa urcite nebal. Ale zalezi jaka bude cena. A este drobnost: nemam medveda
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.