Značkám Jaguar a Land Rover se stále nedaří

Klasické britské značky Jaguar a Land Rover zažívají pod křídly svého nového majitele, solventní indické firmy Tata Motors, oživení, jež se projevuje třeba v oživování dosud zmrazených projektů. To však na věci nemění nic, že se obě automobilky potýkají s klesající poptávkou po svých vozech. Snížení výroby na sebe nedalo dlouho čekat, stejně jako propouštění. Továrna v Solihullu zrušila na tři stovky pracovních míst, další krácení očekává linku v Halewoodu, kde se vyrábějí Jaguary X-Type.

Pokles poptváky se týká především Jaguaru, neboť Land Rover si vzhledem k evropské stagnaci nevede nijak zle. Třetinový propad prodejů v USA byl z větší části kompenzován nárůstem v Rusku a Číně. Naproti tomu obstarožní modelová nabídka Jaguaru mnoho nových zákazníků neláká, a to ani po uvedení typu XF. V USA však Jaguar zůstává mezi zákazníky nejvýše hodnocenou značkou, soudě alespoň podle výsledků ankety JD Power. Přesto se nový vlastník snaží nepříznivý vývoj zvrátit, třeba také rozhodnutím odtrhnout se od předchozího partnerství s Fordem a hledat dodavatele motorů jinde. Jako pravděpodobný kandidát se v tomto ohledu jeví Fiat, jenž se o obě značky zajímá od chvíle, kdy je Ford nabídl k prodeji. Díky bohatým investicím nového vlastníka se však pilně pracuje na dlouhém seznamu nových modelů, jež by se pod značkami Jaguar a Land Rover měly začít představovat již brzy.


 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků