Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

V srpnu 2013 byl německý malosériový výrobce sportovních vozů nucen vyhlásit bankrot a v květnu 2014 přešla společnost do likvidace. Výroba byla dávno ukončena a poslední produkt Wiesmann GT MF4-CS, který měl pod kapotou osmiválec z BMW M3 včetně jeho sedmistupňové dvouspojkové převodovky, se do prodeje ani pořádně nedostal.

Spoluzakladatel automobilky Friedhelm Wiesmann ale nyní oznámil, že byla podepsána dohoda s britskými investory, kteří prý mají v plánu pokračovat ve výrobě. Není ale známo, za jakých podmínek nový majitel malou německou automobilku získal.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Společnost Wiesmann dlouhou dobu používala techniku automobilky BMW, především pak vrcholné motory z vozů divize M včetně převodovek nebo osmiválce z BMW řady 5 a 7. Nejsilnějším bylo kupé a roadster MF5 s desetiválcem z modelu M5.

Společnost Wiesmann byla založena v roce 1988, kdy vyráběla především zakázkové pevné střechy na kabriolety. První upravený vůz vyrobila malá automobilka v roce 1993. Během své historie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků