Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

V srpnu 2013 byl německý malosériový výrobce sportovních vozů nucen vyhlásit bankrot a v květnu 2014 přešla společnost do likvidace. Výroba byla dávno ukončena a poslední produkt Wiesmann GT MF4-CS, který měl pod kapotou osmiválec z BMW M3 včetně jeho sedmistupňové dvouspojkové převodovky, se do prodeje ani pořádně nedostal.

Spoluzakladatel automobilky Friedhelm Wiesmann ale nyní oznámil, že byla podepsána dohoda s britskými investory, kteří prý mají v plánu pokračovat ve výrobě. Není ale známo, za jakých podmínek nový majitel malou německou automobilku získal.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Společnost Wiesmann dlouhou dobu používala techniku automobilky BMW, především pak vrcholné motory z vozů divize M včetně převodovek nebo osmiválce z BMW řady 5 a 7. Nejsilnějším bylo kupé a roadster MF5 s desetiválcem z modelu M5.

Společnost Wiesmann byla založena v roce 1988, kdy vyráběla především zakázkové pevné střechy na kabriolety. První upravený vůz vyrobila malá automobilka v roce 1993. Během své historie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků