Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

V srpnu 2013 byl německý malosériový výrobce sportovních vozů nucen vyhlásit bankrot a v květnu 2014 přešla společnost do likvidace. Výroba byla dávno ukončena a poslední produkt Wiesmann GT MF4-CS, který měl pod kapotou osmiválec z BMW M3 včetně jeho sedmistupňové dvouspojkové převodovky, se do prodeje ani pořádně nedostal.

Spoluzakladatel automobilky Friedhelm Wiesmann ale nyní oznámil, že byla podepsána dohoda s britskými investory, kteří prý mají v plánu pokračovat ve výrobě. Není ale známo, za jakých podmínek nový majitel malou německou automobilku získal.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Společnost Wiesmann dlouhou dobu používala techniku automobilky BMW, především pak vrcholné motory z vozů divize M včetně převodovek nebo osmiválce z BMW řady 5 a 7. Nejsilnějším bylo kupé a roadster MF5 s desetiválcem z modelu M5.

Společnost Wiesmann byla založena v roce 1988, kdy vyráběla především zakázkové pevné střechy na kabriolety. První upravený vůz vyrobila malá automobilka v roce 1993. Během své historie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků