Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

Značka Wiesmann má nového majitele. Brzy začne znovu vyrábět

V srpnu 2013 byl německý malosériový výrobce sportovních vozů nucen vyhlásit bankrot a v květnu 2014 přešla společnost do likvidace. Výroba byla dávno ukončena a poslední produkt Wiesmann GT MF4-CS, který měl pod kapotou osmiválec z BMW M3 včetně jeho sedmistupňové dvouspojkové převodovky, se do prodeje ani pořádně nedostal.

Spoluzakladatel automobilky Friedhelm Wiesmann ale nyní oznámil, že byla podepsána dohoda s britskými investory, kteří prý mají v plánu pokračovat ve výrobě. Není ale známo, za jakých podmínek nový majitel malou německou automobilku získal.

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Společnost Wiesmann dlouhou dobu používala techniku automobilky BMW, především pak vrcholné motory z vozů divize M včetně převodovek nebo osmiválce z BMW řady 5 a 7. Nejsilnějším bylo kupé a roadster MF5 s desetiválcem z modelu M5.

Společnost Wiesmann byla založena v roce 1988, kdy vyráběla především zakázkové pevné střechy na kabriolety. První upravený vůz vyrobila malá automobilka v roce 1993. Během své historie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků