Značka Pontiac zaniká, bylo rozhodnuto

16 komentářů

fillippsp
28. dubna • 11:57

pontiac vyrobil kita ridera

Majk
28. dubna • 22:12

Pontiac vyrobil pouze model Firebird TransAm, K.I.T.T.a dělali filmaři. ;-)

Praktik
28. dubna • 11:47

Co asi znamená "... prodejní ceny vozů koncernu GM klesnou těsně k hranici rentability, ..."?
GM potřebuje pomoc a miliardové dotace od státu a přitom má prodejní ceny rentabilní? :-O

Croix
28. dubna • 14:05

Ono to není moc populární říkat, ale už v dobách, kdy byl GM No1 ve výrobě a v prodejích tak byl hluboku ve ztrátě (předloni 42 mld. USD), ovšem jednak z důvodu zaměstnaneckých výhod (oproti japonským automobilkám v USA) a jednak 1 stávající zaměstnanec měl na krku asi 2 penzisty, bývalé zaměstnance koncernu. Dnešní krize pohromu jen urychlila, ale je to v malém, co by |Evropu mohlo potkat ve "velkém" :-) Největší zisky až do loňské krize ze samotné výroby a prodeje přitom GM realizovalo právě na velkých sedanech, SUV a pickupech. Někteří novináři trošku zezelenali a zoranžověli tak to podávají trošku jinak :-)

Praktik
28. dubna • 16:06

Takže sníží počet závodů, zaměstnanců, ceny výrobků. A pak buď bude 1 zaměstnanec dělat na 5 penzistů anebo ti důchodci přijdou o příjmy z penzijních fondů? Případně automobilky o důchodce - že by pomocí nejnovějšího viru chřipky? Cesta z krize bude asi pěkně bouřlivá a kdoví, kde skončí. Třeba se dočkáme rekvalifikačních kurzů typu "čert - obsluha pekelných zařízení".

Croix
28. dubna • 17:24

To se uvidí, jsem sám zvědavej. Možná za Obamy část penzí převezme federální rozpočet? Možná se tu dovíme jak to vyřešili jen když si to někdo přeloží z angličtiny až k tomu dojde protože v EU by to nebylo přijatelný, už teď je tu pro běžnýho konzumenta zpráv bohužel nasazenej dost výkonej filtrační systém .... Ale zajisté se to nějak dovíme ;-)

mvb
28. dubna • 11:42

ja si myslim, ze jestli GM nezkrachuje, tak se Pontiac do 10ti let vrati... nebude to mit se soucasnym Pontiacem nic spolecneho, jiste nebudou vyrabet takove mnozstvi aut, ale co....

DaewooMaster
28. dubna • 15:56

A s čím se vrátí? :-O Když se uráčíš podívat, co dneska Pontiac nabízí za modely, zjistíš, že ani jeden není jeho, všechno to jsou převzaté modely od Chevroletu, Daewoo, Holdenu nebo Toyoty. Takže zbytečná značka, byť historicky zajímavá. To samé Saturn, který také nenabízí žádný model, který by nenabízely alespoň 2 další značky GM taky... :-/

anawarr
28. dubna • 15:25

jj a bude ho vlastnit vw, nebo fiat :-D

anawarr
28. dubna • 6:56

no to jsem zvědavý, jestli se GMC zachraní

Petr
28. dubna • 10:51

Snad ne aspon se zvysi odbyt pro evropske automobilky ... GMC nema na trhu s tema suntama co pohledavat.

TJ
28. dubna • 11:56

Ty jsi ale taky inteligent co:-O Takový názor může napsat akorát tak 10ti leté děcko:-D

Petr
29. dubna • 14:48

Narozdil od tebe asi ano ... evidentne jsi vyrobky GMC nikdy nevyuzival (ted nemyslim opel). GMC neni konkurenceschopne...priznal to i management ... tak at zavrou kram a jdou prodavat housky.

kinkon
28. dubna • 16:34

Americký firmy uměj dělat a prodávat showbiz, zbraně, soft a snad ještě pomerančový džusy a obilí. Auta rozhodně ne. A to tvrdim po 5 letech ve státech, kde sem pracoval pro GM jako examiner engineer. Už před šesti lety (tedy ještě před "Ceed generací") byli lepší i korejci (který se na Evropany a Japka nechytali).

Jiri K.
28. dubna • 17:04

Kdyz tak konkretizuj, prosim. Jinak ma to cos napsal hodnotu limitne blizici se k nule.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RedBaron
30. dubna • 11:25

Hodnotu limitně blížící se k nule má bohužel americký automobilový průmysl.

Doporučujeme

Články odjinud