Značka Pontiac zaniká, bylo rozhodnuto

Koncern General Motors představil první kroky, jež by jej měly uchránit před zkázou. Na včerejší tiskové konferenci prezident koncernu General Motors Fritz Henderson představil poměrně radikální řez, jenž povede k restrukturalizaci ještě vloni největší automobilky na světě. Na první pohled se zdá být nejvýznamnějším krokem již na příští rok ohlášené zrušení tradiční značky Pontiac, jež dlouhá desetiletí tvořila jednu z pěti amerických značek koncernu. V rámci GM tak Pontiac následuje cestou do propadliště dějin značku Oldsmobile, jež se na přelomu tisíciletí rozloučila znamenitým modelem Aurora, ale také kdysi významný Plymouth konkurenčního Chrysleru.

V dlouhodobějším časovém horizontu tento nový plán počítá pouze se značkami Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC a s uzavřením bezmála poloviny amerických dealerství na výsledných 3 605 jednotek. Zrušení značky Pontiac bylo relativně snadné díky její skromné nabídce pouhých šesti modelů a skutečnosti, že většina jejích samostatných dealerství byla již dříve sloučena se značkami Buick nebo GMC. O osudu značek Saab, Saturn a Hummer se rozhodne koncem tohoto roku. Na konci roku 2010 by přitom mělo fungovat již jen 34 z dnešních 47 amerických továren, další tři budou zavřeny do roku 2012. Počet zaměstnanců koncernu by pak měl od roku 2011 činit 38 000, přičemž dnes jejich stav překračuje hranici 60 000. V souladu s požadavky americké vlády bylo zároveň domluveno, že prodejní ceny vozů koncernu GM klesnou těsně k hranici rentability, což by mělo přinést výsledek v podobě rozhýbání amerického trhu.

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků