Značka Pontiac zaniká, bylo rozhodnuto

Koncern General Motors představil první kroky, jež by jej měly uchránit před zkázou. Na včerejší tiskové konferenci prezident koncernu General Motors Fritz Henderson představil poměrně radikální řez, jenž povede k restrukturalizaci ještě vloni největší automobilky na světě. Na první pohled se zdá být nejvýznamnějším krokem již na příští rok ohlášené zrušení tradiční značky Pontiac, jež dlouhá desetiletí tvořila jednu z pěti amerických značek koncernu. V rámci GM tak Pontiac následuje cestou do propadliště dějin značku Oldsmobile, jež se na přelomu tisíciletí rozloučila znamenitým modelem Aurora, ale také kdysi významný Plymouth konkurenčního Chrysleru.

V dlouhodobějším časovém horizontu tento nový plán počítá pouze se značkami Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC a s uzavřením bezmála poloviny amerických dealerství na výsledných 3 605 jednotek. Zrušení značky Pontiac bylo relativně snadné díky její skromné nabídce pouhých šesti modelů a skutečnosti, že většina jejích samostatných dealerství byla již dříve sloučena se značkami Buick nebo GMC. O osudu značek Saab, Saturn a Hummer se rozhodne koncem tohoto roku. Na konci roku 2010 by přitom mělo fungovat již jen 34 z dnešních 47 amerických továren, další tři budou zavřeny do roku 2012. Počet zaměstnanců koncernu by pak měl od roku 2011 činit 38 000, přičemž dnes jejich stav překračuje hranici 60 000. V souladu s požadavky americké vlády bylo zároveň domluveno, že prodejní ceny vozů koncernu GM klesnou těsně k hranici rentability, což by mělo přinést výsledek v podobě rozhýbání amerického trhu.

 

bazar

Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 160 000 Kč
Chrysler Sebring 2
Rok výroby: 2004
Stav: 149 477 km
Cena: 45 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků