Koncern General Motors představil první kroky, jež by jej měly uchránit před zkázou. Na včerejší tiskové konferenci prezident koncernu General Motors Fritz Henderson představil poměrně radikální řez, jenž povede k restrukturalizaci ještě vloni největší automobilky na světě. Na první pohled se zdá být nejvýznamnějším krokem již na příští rok ohlášené zrušení tradiční značky Pontiac, jež dlouhá desetiletí tvořila jednu z pěti amerických značek koncernu. V rámci GM tak Pontiac následuje cestou do propadliště dějin značku Oldsmobile, jež se na přelomu tisíciletí rozloučila znamenitým modelem Aurora, ale také kdysi významný Plymouth konkurenčního Chrysleru.
V dlouhodobějším časovém horizontu tento nový plán počítá pouze se značkami Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC a s uzavřením bezmála poloviny amerických dealerství na výsledných 3 605 jednotek. Zrušení značky Pontiac bylo relativně snadné díky její skromné nabídce pouhých šesti modelů a skutečnosti, že většina jejích samostatných dealerství byla již dříve sloučena se značkami Buick nebo GMC. O osudu značek Saab, Saturn a Hummer se rozhodne koncem tohoto roku. Na konci roku 2010 by přitom mělo fungovat již jen 34 z dnešních 47 amerických továren, další tři budou zavřeny do roku 2012. Počet zaměstnanců koncernu by pak měl od roku 2011 činit 38 000, přičemž dnes jejich stav překračuje hranici 60 000. V souladu s požadavky americké vlády bylo zároveň domluveno, že prodejní ceny vozů koncernu GM klesnou těsně k hranici rentability, což by mělo přinést výsledek v podobě rozhýbání amerického trhu.