Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

55 komentářů

Antiautomat
10. února • 12:45

Vyvoj je jednoznacny: elektromotor a koleso v jednej integrovanej jednotke. Pohonny modul, stavebnicovy princip.

Pilot
13. února • 11:57

.. vývoj je jednoznačný - snižovat neodpružené hmoty ...

runner42
8. února • 21:28

Právě sleduju dnešní kolaps akcií Tesly v přímém přenosu, zpříjemňuji si ho čtením článku "Shortovat akcie Tesly je velmi obtížné" a přemýšlím, jestli otevřu šampus teď, nebo budu držet pozici a čekat, až to padne pod 300.

Lovap
21. února • 8:24

Nejak sa nám ten kolaps zastavil, nie? :-D:-D:-D

runner42
30. března • 7:37

A jak to vidíš teď? :-D

Saman
9. února • 9:09

uzasny, takze jsi nam ukazal svim textem ze inteligence ohledne akcioveho trhu bude u tebe asi tak na urovni houpaciho kone a rozhodujes se podle toho jak se ten kun v tve hlave zrovna houpe?ty jsi jako cekal ze po zverejneni financnich visledkua ztrate bude cena akcii Tesly stoupat?jen tak pro pobaveni tveho houpaciho kone, ja akcie Tesly koupil v dobe kdy stali $75, a to ze klesli na $314 je strasna tragedie a asi se kvuli tomu pujdu rovnou obesit na nejblizsi vejfuk nejakeho dieselu :-D ja na tom jiz vydelal, tretinu akcii jsem prodal v dobe kdy stali $334 a zbytek si nechavam jak se to vyvyne dobudoucnamnohem hur se cejtim u Bitcoinu, tam jsem to prodal moc brzo jeste v dobe kdy to neslo prez tisicovku :-( kdybych si pockal na tech 19 tisic a vedel ze to bude prozatimni vrchol, tak by to bylo jinci kafco, vseho vsudy tech mejch 28 kousku natezenych a nakoupenych za smesnych $100 v takovem tom pozdnim pocatku by na tom vrcholu mohlo znamenat priblizne 10 milionu :-( tak aspon i za ten pulmic jsem rad, na rekonstrukci bytu to stacilo

runner42
9. února • 11:39

Ne. Zastávám dlouhodobě názor, že Tesla půjde tento rok a příští rok do p****e, protože ji investoři opustili, její akcie drží už jen spekulanti a nemá žádný kvalitní, užitečný nebo unikátní produkt. Takže jsem si na to vsadil i pár peněz. Nějaký jeden kvartál v tom nehraje vůbec žádnou roli. Tebou a nickem KKK odkazované finanční výsledky jsem ani nečetl a stejně tak poslouchat Muska považuji za ztrátu času. Zde je důkaz, můžeš si to zde v diskuzích vyhledat:"Majkl | 12. 01. 2018 10:34 | [82.99.180.xxx]Mimochodem, na zive.cz jsi před týdnem psal, že je Tesla vyřízena a od začátku roku ji jdeš shortovat, jak se zatím daří? :)
Odpovědět | Souhlasím (+2) | Nesouhlasím (-1)
runner42 | 22. 01. 2018 07:51Ještě nijak, začal jsem právě dnes.
Odpovědět | Souhlasím (0) | Nesouhlasím (0)"

Michal
18. února • 10:05

Každý má názor vidět Teslu pozitivně, nebo negativně. Většina negativních názorů ovšem vyplývá spíše ze zažitého dogmatu (benzín a diesel jsou věčné) a nebo ze skryté závisti. Elon Musk, je v první řadě vizionář, člověk, který nelpí na penězích (nejvíce vydělal na Paypal), on chce posunout společnost na novou úroveň myšlení a chápání globálního světa. I kdyby jeho sen o elektroautech neuspěl, rozhodně se už teď zapsal do dějepisu, jakožto průkopník co započal změnu paradigmatu k automobilizmu. Navíc je tu ještě jeho vesmírný projekt SpaceX, který je velmi úspěšný a jeho cíle dostat se na Mars, jsou už ne SciFi, ale prakticky realitou. Je potřeba vidět jeho výsledky v kontextu času věnované jeho projektům. Představa, že by se jiné automobilky aktivně věnovaly vývoji elektroaut 100let co existují, tak jsme úplně jinde. Kdežto Musk musel zvládnout za 15let vše tak, aby to bylo lepší, konkurenční, funkční. Problémy spojené s elektroauty, jako je cena, nebo infrastruktura, jsou pouze situce k řešení a ne klábosení na chatu jak to je k ničemu. Např. AL ZA se k problému postavila čelem a chce prosadit systém nabíjení z veřejného osvětlení. Závěrem snad říct, že pokud by byla jeho společnost před krachem, asi by nezačal vyrábět plamenomety :-)

kkk
9. února • 12:30

P.S ty akcie klesaly celkově. Dow Jonesův index, sestávající z akcií třiceti největších a nejobchodovanějších společností, ve čtvrtek klesl o 4,15 procenta https://www.novinky.cz/ekonomika/462944-americke... ...

runner42
9. února • 13:32

To je sice hezké, pokud by se jednalo o ojedinělý propad. Bohužel pro Teslu, na podzim byla na 390$ a dnes na 315$, tedy pokles o 20% a pokud se podíváš na průběh křivky za poslední rok, je jasné, kam směřuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
9. února • 15:11

No nevím, co sleduji občas akcie Tesly, spíš poslední dva měsíce stoupaly, na začátku roku zhruba na dnešní úrovni a šlo to až někam k těm 350 dolarům.Ale tak jasně, krátkodobý pokles akcií se dal čekat, děje se tak pokaždé, co zveřejní finanční výsledky za čtvrtletí.

Majkl
9. února • 15:13

Ale tak, pokud myslíš, že tento rok či příští Tesla krachne, drž to, my ostatní vsadíme spíše na posilování akcií. :)

runner42
9. února • 16:31

Akcie, které držím, protože věřím ve zdravý růst bez spekulativních výkyvů, jsou např. Microsoft.
Akcie, které shortuji a kde věřím v pád na hu*u je Tesla.Porovnej si sám jejich vývoj za poslední rok.

Majkl
9. února • 17:08

Dokud bude Tesla ve ztrátě za čtvrtletí, pokaždé po ohlášení finančních výsledků cena akcií poklesnou. Děje se to tak už několik let, tento rok tomu pravděpodobně nebude jinak. :D
Ale pokud ses díval na finanční výsledky Tesly, skutečně si nemůžeš myslet, že by byla tak blízko bankrotu, resp. hůř než např. v roce 2008, kdy skutečně málem zbankrotovala.

runner42
10. února • 10:47

Řeknu ti přesně, co vidím - hluboce zadluženou automobilku, produkující malé množství nepříliš kvalitních drahých vozů, neschopnou plnit vlastní sliby, bez unikátního produktu nebo cash cow, která si půjčuje hotovost na provoz už jen s nejvyššími obtížemi (s úrokovou sazbou >7%), která přestává zvládat obsluhu svého obřího dluhu ve výši 6.8 milirdy dolarů (což je více, než kolik činí například státní dluh Makedonie), kterou už opustili seriózní invetoři a jejíž akcie drží jen spekulanti.
To jsou symptomy blížícího se konce a kdo tvrdí, že je nevidí, tak je jen vidět nechce.

Majkl
10. února • 13:26

Kde jsi přišel na dluh 6,8 miliard USD?
Malé množství vozů - 100 tisíc kusů (u dvou modelů) vzhledem k cenovce ti přijde nedostatečný počet? Pro srovnávní: Porsche s modelem Cayenne a Panamera dosahuje podobných prodaných ks za rok.
Nepřílíš kvalitních a drahých vozů - (komu vadí, že jsou drahé, když poptávka je větší než nabídka? To, že Tesla trefila do černého, ukazuje poměrně zřejmě i to, že se skoro každá větší automobilka dnes snaží postavit "zabijáka" Modelu S či X). Pokud se ale jinak bavíme o drahých vozech, tak primárně o Modelu S/X, dnes jsou na tom kvalitou daleko lépe než při náběhu výroby, byť je samozřejmě pořád co zlepšovat.
Neschopnou plnit vlastní sliby - pokud se nebavíme o termínech, které má Musk ve zvyku vždy optimisticky přeceňovat, co konkrétně zatím nesplnili? O unikátním produktu bych skutečně raději už vůbec nehovořil, to, že je Tesla fenoménem elektromobility nemůže zpochybnit skutečně nikdo.Co já vidím, je, že Tesla má v tuto chvíli na účtech k dispozici 3,2 miliardy USD, ztráta za 4Q 2017 činila 675 milionů USD. Pokud bych počítal, že budou ve stejné ztrátě několik dalších čtvrtletí, peníze, které v současnosti mají, by jim došly zhruba za rok.
Pokud výroba Modelu 3 bude nabíhat tak, jak doufají (2500 vozů za týden na konci 1Q, 5000 ks/týden do konce 2Q) - a podle všeho se jim navyšování výroby daří, není důvod se domnívat, že by se ta ztráta měla zvyšovat.
Navíc teprve nyní se začnou výrazněji zvyšovat dodávky fotovoltaiky či úložných systémů.

runner42
10. února • 14:36

Vzhledem k tomu, že z účetního pohledu Tesla spotřebuje mezi 5 a 6 miliony Kč na jedno vyrobené auto, jsou všechny důvody domívat se, že ztráta se bude masivně prohlubovat.

Majkl
10. února • 20:39

Tak, pokud člověk vidí jen ztrátu a nezajímá ho,jestli je způsobena nižší prodejní cenou než je výrobní cena,nebo investicemi, tak to je pak těžké. :)
Tento rok byl kritický, příprava továrny v Buffalu, která se teprve nyní rozjíždí, výrobní linky na Model 3. Až výroba naběhne naplno (zhruba za rok), nedivil bych se, kdyby se Tesla přehoupla do černých čísel.Stejně mě ale zajímá, kde jsi přišel k tomu 7% úroku a dluhu Tesly.

runner42
11. února • 7:42

Jinak aby bylo zřejmé, jak je těch 14 let keců o blízkém zisku v automobilovém průmyslu dlouho, tak za stejné období se například Dacia, skoro zaniklá automobilka bez továrny, posunula od prodejů 30 tisíc kusů ročně tohoto
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Da... ... k prodejům skoro milionu aut, a z něj čtvrt milionu kusů ročně tohoto
https://i.ytimg.com/vi/UM-Sf3k4Y6I/maxresdefa... ...

Majkl
11. února • 14:04

Po 14 letech od založení Tesla zaměstnává zhruba stejný počet lidí jako Škoda, která se na podobnou výorbní kapacitu dostala zhruba 50 let od založení.
Těžko očekávat, že by Tesla přišla hned po založení s nějakým modelem na trh, takže oponovat tímto je poměrně mimo.
Stačí se podívat na finanční výsledky za poslední roky, kolik byli ve ztrátě a kolik vrazili pouze do R&D. Teď si k tomu připočítej výstavbu Superchargerů, jedna nabíjecí stanice by tuším měla stát 100 tisíc USD, rozšiřování servisních center a prodejen. Ohánění se Dacií je taky celkem mimo (jak počet prodaných kusů za rok, Tesly jsou 10x dražší), tak tím, že zhruba stejnou dobu je pod křídly Renaultu, tudíž kapacity a prostředky na rozvoj byly daleko větší, stejně jako Dacia v té době nebyla začínají automobilka, která neměla absolutně žádné zkušenosti s výrobou vozů.
Sleduju marketwatch, tam je udávaná ztráta 1,96 miliard USD.

Majkl
11. února • 14:08

P.S: Ten počet zaměstnanců je k minulému roku jak za Teslu, tak za Škodu, obě mají zhruba 30 tisíc zaměstnanců. A ta výrobní kapacita: Tesla vyrábí po 14 letech od založení zhruba stejný počet vozů ročně, co Škoda 50 let od založení.

runner42
11. února • 18:08

Škoda vyrábí 100 aut ročně? 😲
Ano Tesla má ztrátu 1.9 miliardy dolarů. Ale ročně.

Majkl
11. února • 20:02

A kde jsi přišel na to, že Škoda vyrábí 100 aut ročně?
Ok, napíšu to po druhé: Škoda 50 let po vzniku vyráběla za rok stejný počet aut, co Tesla po 14 letech od vzniku. Počet vozů, který Tesla za rok 2017 vyrobila, si už dohledej sám.Jinak bych ještě doplnil, že od roku 2012 (a včetně něj) do roku 2017 byly tři roky, kdy byla čistá ztráta vyšší než náklady způsobené pouze R&D (2012 - náběh výroby Modelu S, 2015 - náběh výroby Modelu X, 2017 - náběh výroby Modelu 3). Celková ztráta Tesly za roky 2008-2017 je 4,9 mld.USD.

runner42
12. února • 12:52

Vypadlo mi slovo "tisíc".
Tedy znova. Škoda vyrábí sto tisíc aut ročně?Nebo srovnáváš kusovou produkci Škodovky z roku 1945 s produkcí současné automobilky?

Pilot
12. února • 18:27

.. profit margin u Tesly je nejvyšší ze všech produkčních aut.Rozumím tomu, že si přeješ, aby zkrachovali, to je v pořádku, máš v tom své zájmy.
Já si přeji, a moc, byť stále trochu víc a víc skepticky, opak, a moc Muskovi fandím.Doufám, že překvapí. Byť, ač to tak vzhledem k pořekadlu "rocket science", nemusí vypadat, ale je zřejmě jednodušší postavit největší raketu současnosti (né absolutně), než efektivně rozběhnout sériovou výrobu automobilů ... Chápu, že omezením vidět, jsou naše zájmy, nicméně, aniž by to Musk nějak extra hlásal do světa, jeho činnost, je prospěšná nám všem. .. a Musk čím dál, tím více je v tom sám a sám ... už mu nikdo z velkých automobilek nefandí a neplácá po ramenou, jak ještě nedávno se dělo ... hádej proč?Má něco, co oni ne ... pořád ještě ... a proto fandím a doufám ... ;-)

runner42
11. února • 6:07

Stejné kecy posloucháme už 14 let.
Faktem je, že roční náklady na eimisi bondů, ze kterých Tesla získala 700 milionů dolarů jsou 50 milionů, což dává Tesle rating mezi BBB a BB (Non-investment grade speculative). Což podle mého názoru přesně koresponduje s aktuálním druhem držitelů akcií Tesly.Mým zdrojem je Forbes.

kkk
9. února • 14:58

Cituji: Nějaký jeden kvartál v tom nehraje vůbec žádnou roli.:-D

kkk
9. února • 12:22

Já pro změnu zastávám dlouhodobě názor, že Tesla půjde tento rok a příští rok nahoru a nějaký krátkodobý výkyvy akcií na to nemají vliv a pokud má na ůčtech cca 3 miliardy dolarů tak to na krach nevypadá.To že, delší dobu v mínusu ještě nic neznamená viz:https://www.novinky.cz/ekonomika/462896-twitter-... ...

runner42
9. února • 13:26

Na svůj názor máš plné právo a vyvracet ti ho nehodlám.
Na oplátku mi ty bez znalosti reality nepřisuzuj jednoduché chování jiných.

homer
9. února • 11:24

prvni vec do ktery bys mel vrazit penize je kurz ceskeho pravopisu - a ze snesu hodne

kkk
9. února • 8:31

To že po zveřejnění hospodářských výsledků Tesly nepůjde cena akcií nahoru odhadne i průměrně inteligentní delfín:-D

Antiautomat
8. února • 20:48

Kto si to kupi?

josephko
8. února • 19:16

Konkurentom Tesly sa môže stať akurát tak teoreticky. Pretože má rovnaký problém ako Tesla - nestíha vyrábať.
A to platí o všetkých čínskych výrobcoch elektromobilov.

fela
8. února • 16:26

Treba však uznať, že elektromobily majú krajší dizajn ako bežné autá. Dokonca aj Opel Ampera vyzerá super (na Opel)... ;)

Jim
8. února • 16:07

"Je o ně obrovský zájem". Teda jenom v Číně, ale to už pro redaktora není podstatné.

Saman
8. února • 15:44

jj Tesla se desne boji omezene serie 500 a 50 tisic kusu cehosi co zatim jeste ani neni k mani, a cim bude Volvo konkurovat siti Superchargeru? na elektricka Volva se tesim, ale ze by to nejak zasahlo prodeje soucasnych BEV si fakt nemyslim, v 2020 se odhaduje ze se proda cca 2.2 milionu BEV, takze 500 a 50 tisic se v tom ztrati jak nic, kor kdys je poptavka vetsi nabidce

Kuk Vykuk
8. února • 15:04

El. auta jsou jen půka řešení, bez sítě nabíječek je to jen kolem komína.

Kuk Vykuk
8. února • 15:02

Rovnou napište válka automobilek, to vždycky zabere. Stejně jako válka formátů VHS vs Betacam, HD DVD vs Blu Ray nebo iPhone vs Android. Klikači na ten váš mediálni hype zase rádi skočej :-DB-]

JirkaK
9. února • 7:47

Neber to na lehkou váhu. Souboj videoformátů VHS versus Beta versus Video2000 byl v první půlce osmdesátých let realitou. A kdo zvítězil? VHS, který byl technicky sice nejméně propracovaný, v podstatě až nejprimitivnější, ale firmy co ho vymyslely začaly vyrábět masově levná a spolehlivá videa v Číně..... Zatímco Grundig, který vrazil spoustu peněz do dokonalého a technicky propracovaného systému Video2000, se neprosadil a nakonec zkrachoval.

Kuk Vykuk
9. února • 21:53

Videokazety byla možná první a taky poslední válka, zabytek už byl jen mediální hype a zbožný přání novinářů. Předraženej vítěz BluRay stejně utřel protože ho nikdo nechtěl a začala doba stahování a streamu a nějaký kulatý placky už nikoho nezajímaj.
Formát Video 2000 vyvinul hlavně autor kompaktní kazety Philips a ten je dneska živej a zdravej jako rybička. ;-)

mpolan
9. února • 11:15

Zvítězil ten, kdo se vykašlal na šílené licenční poplatky a kdo pustil na svou technologii porno.

Stan
8. února • 14:59

Tesla se sráží sama svou kvalitou zpracování

Durus
8. února • 15:11

Stan: Lubi sa mi, ze aky si ty odbornik a analitik. Podla mna Tesla nestiha vyrabat, to je jej problem

Stan
8. února • 15:52

Asi není třeba se rozepisovat o zkušenostech uživatelů a testech recenzentů. Bídna kvalita je všeobecně známá. Osobně jsem Teslu model S řídil a měl možnost prošťourat a některé věci jsou opravdu neadekvátní pořizovací ceně, slícování je přímo do očí bijíci, takové mezery mezi díly karosérie neměla ani Škoda 120. A že nestíhá vyrábět? Tohle není směrodatný údaj, důležitý je počet objednávek, ten neznám a ani mě to nezajímá. K mému příspěvku to není směrodatné. Kvalita zpracování je prostě tristní a to asi nebudu začínan téma servis, tam jsi jak doma...Poslední kapitola jsou pacienti, co si to kupují jako "zelené" auto, to je už úplná groteska...

Majkl
8. února • 17:19

Kdy byla vyrobená? První kusy nebyly zrovna nejlepší kvality, to je pravda.
Seděl jsem jak v Modelu X, tak v Modelu S a všechny mi přišly naprosto v pořádku.

bzzz
8. února • 15:44

Staci letmo sledovat zpravy resp rozhovory s Muskem... Tesla opravdu nestiha ani opravovat.

Kuk Vykuk
8. února • 15:03

A proto je vyprodaná a nestačí vyrábět :-D

Petr
9. února • 11:13

kuk, ty nebudes nejchytrejsi. Ona je "vyprodana" protoze nestaci vyrabet, ne naopak. Proste co se vyroby tyce, jsou to naprosti tragedi. A kvalita je navic tristni.

Kuk Vykuk
9. února • 21:43

Je vyprodaná protože maj tolik objednávek co neměl nikdo v historii ty ajnštajne. Kdyby je nikdo nechtěl tak maj akorát plný sklady jako vostatní. A to že za ně lidi vyhazujou takový prachy i přesto že jsou to nedodělky, pěkně žere všechny vostatní automobilky a zbytek si aspoň zaprská na diskuzích B-]

Mirek
8. února • 18:40

Konečně jsi to přiznal, nestačí vyrábět = nezvládá výrobu. :-D

Kuk Vykuk
9. února • 20:52

Teď si na to kápnul, neřikaj ti doma komisař Derrick nebo jseš bába Márplová? B-]

Stan
8. února • 15:59

A co to má s tím společného? :D Někdo příjme měsíčně 1000 objednávek a odevzdá včas 1000 výrobků. Tesla? Příjme desetinu objednávek a z toho dodá 20%, takže opravdu vizitka.Ale to nemění nic na tom, že Tesla je slátanina.

Kuk Vykuk
9. února • 19:43

Třeba Škokodvka Karoq co jí nestačej dodávat tak se čeká rok a to ani nemaj těch 400 000 objedávek a už vůbec nezačali s vyrobou auta teprv včera ty vizitka :-D
https://www.autorevue.cz/skoda-karoq-je-zrejme-trh... ...

Pilot
8. února • 13:10

Volovina .. ale novináři mají co psát."O pohon se stará hybridní jednotka - dva elektromotory pohánějí zadní kola, dvoulitrový přeplňovaný motor se zase postará o ta přední.""Ročně se z prvního modelu Polestaru má vyrobit jen 500 kusů, . . ."Tohle to není konkurence Modelu 3 ani z rychlíku .. :-P

Marek
13. února • 11:41

Chce to nejdřív číst a pak komentovat, protože jinak jste za hlupáka :-)Ten popis, co citujete se týká modelu Polestar 1 a ten opravdu není zamýšlenou konkurencí pro Tesla model 3. Tím je Polestar 2, doporučuji přečíst pozorně:"Podle webu AutoExpress by se novinka měla objevit na trhu v roce 2020. Cenovka středně velkého sedanu výhradně poháněného na elektřinu má být 40.000 eur, tedy něco málo přes milion korun. Všichni jej tak již teď pasují za velkého konkurenta Modelu 3 od Tesly."

Doporučujeme

Články odjinud