Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

Pilot  |  08. 02. 2018 13:10  |  [194.50.226.xxx]

Volovina .. ale novináři mají co psát.

"O pohon se stará hybridní jednotka - dva elektromotory pohánějí zadní kola, dvoulitrový přeplňovaný motor se zase postará o ta přední."

"Ročně se z prvního modelu Polestaru má vyrobit jen 500 kusů, . . ."

Tohle to není konkurence Modelu 3 ani z rychlíku ..

Odpovědět  |   | 
Marek  |  13. 02. 2018 11:41  |  [195.212.29.xxx]

Chce to nejdřív číst a pak komentovat, protože jinak jste za hlupáka

Ten popis, co citujete se týká modelu Polestar 1 a ten opravdu není zamýšlenou konkurencí pro Tesla model 3. Tím je Polestar 2, doporučuji přečíst pozorně:

"Podle webu AutoExpress by se novinka měla objevit na trhu v roce 2020. Cenovka středně velkého sedanu výhradně poháněného na elektřinu má být 40.000 eur, tedy něco málo přes milion korun. Všichni jej tak již teď pasují za velkého konkurenta Modelu 3 od Tesly."

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 02. 2018 14:59  |  [94.112.247.xxx]

Tesla se sráží sama svou kvalitou zpracování

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 02. 2018 15:03

A proto je vyprodaná a nestačí vyrábět

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 02. 2018 15:59  |  [94.112.247.xxx]

A co to má s tím společného? :D Někdo příjme měsíčně 1000 objednávek a odevzdá včas 1000 výrobků. Tesla? Příjme desetinu objednávek a z toho dodá 20%, takže opravdu vizitka.

Ale to nemění nic na tom, že Tesla je slátanina.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 02. 2018 19:43

Třeba Škokodvka Karoq co jí nestačej dodávat tak se čeká rok a to ani nemaj těch 400 000 objedávek a už vůbec nezačali s vyrobou auta teprv včera ty vizitka
https://www.autorevue.cz/skoda-karoq-je-zrejme-trh... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 02. 2018 18:40  |  [95.173.78.xxx]

Konečně jsi to přiznal, nestačí vyrábět = nezvládá výrobu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 02. 2018 20:52

Teď si na to kápnul, neřikaj ti doma komisař Derrick nebo jseš bába Márplová?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 02. 2018 11:13  |  [155.91.64.xxx]

kuk, ty nebudes nejchytrejsi. Ona je "vyprodana" protoze nestaci vyrabet, ne naopak. Proste co se vyroby tyce, jsou to naprosti tragedi. A kvalita je navic tristni.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 02. 2018 21:43

Je vyprodaná protože maj tolik objednávek co neměl nikdo v historii ty ajnštajne. Kdyby je nikdo nechtěl tak maj akorát plný sklady jako vostatní. A to že za ně lidi vyhazujou takový prachy i přesto že jsou to nedodělky, pěkně žere všechny vostatní automobilky a zbytek si aspoň zaprská na diskuzích

Odpovědět  |   | 
Durus  |  08. 02. 2018 15:11  |  [93.90.162.xxx]

Stan: Lubi sa mi, ze aky si ty odbornik a analitik. Podla mna Tesla nestiha vyrabat, to je jej problem

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 02. 2018 15:44  |  [194.228.134.xxx]

Staci letmo sledovat zpravy resp rozhovory s Muskem... Tesla opravdu nestiha ani opravovat.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 02. 2018 15:52  |  [94.112.247.xxx]

Asi není třeba se rozepisovat o zkušenostech uživatelů a testech recenzentů. Bídna kvalita je všeobecně známá. Osobně jsem Teslu model S řídil a měl možnost prošťourat a některé věci jsou opravdu neadekvátní pořizovací ceně, slícování je přímo do očí bijíci, takové mezery mezi díly karosérie neměla ani Škoda 120.

A že nestíhá vyrábět? Tohle není směrodatný údaj, důležitý je počet objednávek, ten neznám a ani mě to nezajímá. K mému příspěvku to není směrodatné. Kvalita zpracování je prostě tristní a to asi nebudu začínan téma servis, tam jsi jak doma...

Poslední kapitola jsou pacienti, co si to kupují jako "zelené" auto, to je už úplná groteska...

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  08. 02. 2018 17:19  |  [82.99.180.xxx]

Kdy byla vyrobená? První kusy nebyly zrovna nejlepší kvality, to je pravda.
Seděl jsem jak v Modelu X, tak v Modelu S a všechny mi přišly naprosto v pořádku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 02. 2018 15:02

Rovnou napište válka automobilek, to vždycky zabere. Stejně jako válka formátů VHS vs Betacam, HD DVD vs Blu Ray nebo iPhone vs Android. Klikači na ten váš mediálni hype zase rádi skočej

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  09. 02. 2018 07:47  |  [37.221.244.xxx]

Neber to na lehkou váhu. Souboj videoformátů VHS versus Beta versus Video2000 byl v první půlce osmdesátých let realitou. A kdo zvítězil? VHS, který byl technicky sice nejméně propracovaný, v podstatě až nejprimitivnější, ale firmy co ho vymyslely začaly vyrábět masově levná a spolehlivá videa v Číně..... Zatímco Grundig, který vrazil spoustu peněz do dokonalého a technicky propracovaného systému Video2000, se neprosadil a nakonec zkrachoval.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 02. 2018 11:15

Zvítězil ten, kdo se vykašlal na šílené licenční poplatky a kdo pustil na svou technologii porno.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 02. 2018 21:53

Videokazety byla možná první a taky poslední válka, zabytek už byl jen mediální hype a zbožný přání novinářů. Předraženej vítěz BluRay stejně utřel protože ho nikdo nechtěl a začala doba stahování a streamu a nějaký kulatý placky už nikoho nezajímaj.
Formát Video 2000 vyvinul hlavně autor kompaktní kazety Philips a ten je dneska živej a zdravej jako rybička.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 02. 2018 15:04

El. auta jsou jen půka řešení, bez sítě nabíječek je to jen kolem komína.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  08. 02. 2018 15:44  |  [188.120.212.xxx]

jj Tesla se desne boji omezene serie 500 a 50 tisic kusu cehosi co zatim jeste ani neni k mani, a cim bude Volvo konkurovat siti Superchargeru?

na elektricka Volva se tesim, ale ze by to nejak zasahlo prodeje soucasnych BEV si fakt nemyslim, v 2020 se odhaduje ze se proda cca 2.2 milionu BEV, takze 500 a 50 tisic se v tom ztrati jak nic, kor kdys je poptavka vetsi nabidce

Odpovědět  |   | 
Jim  |  08. 02. 2018 16:07  |  [62.209.197.xxx]

"Je o ně obrovský zájem". Teda jenom v Číně, ale to už pro redaktora není podstatné.

Odpovědět  |   | 
fela  |  08. 02. 2018 16:26  |  [85.237.234.xxx]

Treba však uznať, že elektromobily majú krajší dizajn ako bežné autá. Dokonca aj Opel Ampera vyzerá super (na Opel)... ;)

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 02. 2018 19:16  |  [213.181.138.xxx]

Konkurentom Tesly sa môže stať akurát tak teoreticky. Pretože má rovnaký problém ako Tesla - nestíha vyrábať.
A to platí o všetkých čínskych výrobcoch elektromobilov.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 02. 2018 20:48  |  [217.195.175.xxx]

Kto si to kupi?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 02. 2018 21:28

Právě sleduju dnešní kolaps akcií Tesly v přímém přenosu, zpříjemňuji si ho čtením článku "Shortovat akcie Tesly je velmi obtížné" a přemýšlím, jestli otevřu šampus teď, nebo budu držet pozici a čekat, až to padne pod 300.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  09. 02. 2018 08:31  |  [213.192.59.xxx]

To že po zveřejnění hospodářských výsledků Tesly nepůjde cena akcií nahoru odhadne i průměrně inteligentní delfín

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 02. 2018 09:09  |  [188.120.212.xxx]

uzasny, takze jsi nam ukazal svim textem ze inteligence ohledne akcioveho trhu bude u tebe asi tak na urovni houpaciho kone a rozhodujes se podle toho jak se ten kun v tve hlave zrovna houpe?

ty jsi jako cekal ze po zverejneni financnich visledkua ztrate bude cena akcii Tesly stoupat?

jen tak pro pobaveni tveho houpaciho kone, ja akcie Tesly koupil v dobe kdy stali $75, a to ze klesli na $314 je strasna tragedie a asi se kvuli tomu pujdu rovnou obesit na nejblizsi vejfuk nejakeho dieselu ja na tom jiz vydelal, tretinu akcii jsem prodal v dobe kdy stali $334 a zbytek si nechavam jak se to vyvyne dobudoucna

mnohem hur se cejtim u Bitcoinu, tam jsem to prodal moc brzo jeste v dobe kdy to neslo prez tisicovku kdybych si pockal na tech 19 tisic a vedel ze to bude prozatimni vrchol, tak by to bylo jinci kafco, vseho vsudy tech mejch 28 kousku natezenych a nakoupenych za smesnych $100 v takovem tom pozdnim pocatku by na tom vrcholu mohlo znamenat priblizne 10 milionu tak aspon i za ten pulmic jsem rad, na rekonstrukci bytu to stacilo

Odpovědět  |   | 
homer  |  09. 02. 2018 11:24  |  [80.188.156.xxx]

prvni vec do ktery bys mel vrazit penize je kurz ceskeho pravopisu - a ze snesu hodne

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 02. 2018 11:39

Ne. Zastávám dlouhodobě názor, že Tesla půjde tento rok a příští rok do p****e, protože ji investoři opustili, její akcie drží už jen spekulanti a nemá žádný kvalitní, užitečný nebo unikátní produkt. Takže jsem si na to vsadil i pár peněz. Nějaký jeden kvartál v tom nehraje vůbec žádnou roli. Tebou a nickem KKK odkazované finanční výsledky jsem ani nečetl a stejně tak poslouchat Muska považuji za ztrátu času. Zde je důkaz, můžeš si to zde v diskuzích vyhledat:

"Majkl | 12. 01. 2018 10:34 | [82.99.180.xxx]

Mimochodem, na zive.cz jsi před týdnem psal, že je Tesla vyřízena a od začátku roku ji jdeš shortovat, jak se zatím daří? :)
Odpovědět | Souhlasím (+2) | Nesouhlasím (-1)


runner42 | 22. 01. 2018 07:51

Ještě nijak, začal jsem právě dnes.
Odpovědět | Souhlasím (0) | Nesouhlasím (0)"

Odpovědět  |   | 
kkk  |  09. 02. 2018 12:22  |  [213.192.59.xxx]

Já pro změnu zastávám dlouhodobě názor, že Tesla půjde tento rok a příští rok nahoru a nějaký krátkodobý výkyvy akcií na to nemají vliv a pokud má na ůčtech cca 3 miliardy dolarů tak to na krach nevypadá.To že, delší dobu v mínusu ještě nic neznamená viz:https://www.novinky.cz/ekonomika/462896-twitter-... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 02. 2018 13:26

Na svůj názor máš plné právo a vyvracet ti ho nehodlám.
Na oplátku mi ty bez znalosti reality nepřisuzuj jednoduché chování jiných.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  09. 02. 2018 12:30  |  [213.192.59.xxx]

P.S ty akcie klesaly celkově. Dow Jonesův index, sestávající z akcií třiceti největších a nejobchodovanějších společností, ve čtvrtek klesl o 4,15 procenta https://www.novinky.cz/ekonomika/462944-americke... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 02. 2018 13:32

To je sice hezké, pokud by se jednalo o ojedinělý propad. Bohužel pro Teslu, na podzim byla na 390$ a dnes na 315$, tedy pokles o 20% a pokud se podíváš na průběh křivky za poslední rok, je jasné, kam směřuje.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  09. 02. 2018 14:58  |  [213.192.59.xxx]

Cituji: Nějaký jeden kvartál v tom nehraje vůbec žádnou roli.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  09. 02. 2018 15:11  |  [46.135.24.xxx]

No nevím, co sleduji občas akcie Tesly, spíš poslední dva měsíce stoupaly, na začátku roku zhruba na dnešní úrovni a šlo to až někam k těm 350 dolarům.

Ale tak jasně, krátkodobý pokles akcií se dal čekat, děje se tak pokaždé, co zveřejní finanční výsledky za čtvrtletí.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  09. 02. 2018 15:13  |  [46.135.24.xxx]

Ale tak, pokud myslíš, že tento rok či příští Tesla krachne, drž to, my ostatní vsadíme spíše na posilování akcií. :)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 02. 2018 16:31

Akcie, které držím, protože věřím ve zdravý růst bez spekulativních výkyvů, jsou např. Microsoft.
Akcie, které shortuji a kde věřím v pád na hu*u je Tesla.

Porovnej si sám jejich vývoj za poslední rok.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  09. 02. 2018 17:08  |  [82.99.180.xxx]

Dokud bude Tesla ve ztrátě za čtvrtletí, pokaždé po ohlášení finančních výsledků cena akcií poklesnou. Děje se to tak už několik let, tento rok tomu pravděpodobně nebude jinak. :D
Ale pokud ses díval na finanční výsledky Tesly, skutečně si nemůžeš myslet, že by byla tak blízko bankrotu, resp. hůř než např. v roce 2008, kdy skutečně málem zbankrotovala.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 02. 2018 10:47

Řeknu ti přesně, co vidím - hluboce zadluženou automobilku, produkující malé množství nepříliš kvalitních drahých vozů, neschopnou plnit vlastní sliby, bez unikátního produktu nebo cash cow, která si půjčuje hotovost na provoz už jen s nejvyššími obtížemi (s úrokovou sazbou >7%), která přestává zvládat obsluhu svého obřího dluhu ve výši 6.8 milirdy dolarů (což je více, než kolik činí například státní dluh Makedonie), kterou už opustili seriózní invetoři a jejíž akcie drží jen spekulanti.
To jsou symptomy blížícího se konce a kdo tvrdí, že je nevidí, tak je jen vidět nechce.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  10. 02. 2018 13:26  |  [82.99.180.xxx]

Kde jsi přišel na dluh 6,8 miliard USD?
Malé množství vozů - 100 tisíc kusů (u dvou modelů) vzhledem k cenovce ti přijde nedostatečný počet? Pro srovnávní: Porsche s modelem Cayenne a Panamera dosahuje podobných prodaných ks za rok.
Nepřílíš kvalitních a drahých vozů - (komu vadí, že jsou drahé, když poptávka je větší než nabídka? To, že Tesla trefila do černého, ukazuje poměrně zřejmě i to, že se skoro každá větší automobilka dnes snaží postavit "zabijáka" Modelu S či X). Pokud se ale jinak bavíme o drahých vozech, tak primárně o Modelu S/X, dnes jsou na tom kvalitou daleko lépe než při náběhu výroby, byť je samozřejmě pořád co zlepšovat.
Neschopnou plnit vlastní sliby - pokud se nebavíme o termínech, které má Musk ve zvyku vždy optimisticky přeceňovat, co konkrétně zatím nesplnili?

O unikátním produktu bych skutečně raději už vůbec nehovořil, to, že je Tesla fenoménem elektromobility nemůže zpochybnit skutečně nikdo.

Co já vidím, je, že Tesla má v tuto chvíli na účtech k dispozici 3,2 miliardy USD, ztráta za 4Q 2017 činila 675 milionů USD. Pokud bych počítal, že budou ve stejné ztrátě několik dalších čtvrtletí, peníze, které v současnosti mají, by jim došly zhruba za rok.
Pokud výroba Modelu 3 bude nabíhat tak, jak doufají (2500 vozů za týden na konci 1Q, 5000 ks/týden do konce 2Q) - a podle všeho se jim navyšování výroby daří, není důvod se domnívat, že by se ta ztráta měla zvyšovat.
Navíc teprve nyní se začnou výrazněji zvyšovat dodávky fotovoltaiky či úložných systémů.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 02. 2018 14:36

Vzhledem k tomu, že z účetního pohledu Tesla spotřebuje mezi 5 a 6 miliony Kč na jedno vyrobené auto, jsou všechny důvody domívat se, že ztráta se bude masivně prohlubovat.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  10. 02. 2018 20:39  |  [82.99.180.xxx]

Tak, pokud člověk vidí jen ztrátu a nezajímá ho,jestli je způsobena nižší prodejní cenou než je výrobní cena,nebo investicemi, tak to je pak těžké. :)
Tento rok byl kritický, příprava továrny v Buffalu, která se teprve nyní rozjíždí, výrobní linky na Model 3. Až výroba naběhne naplno (zhruba za rok), nedivil bych se, kdyby se Tesla přehoupla do černých čísel.

Stejně mě ale zajímá, kde jsi přišel k tomu 7% úroku a dluhu Tesly.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 02. 2018 06:07

Stejné kecy posloucháme už 14 let.
Faktem je, že roční náklady na eimisi bondů, ze kterých Tesla získala 700 milionů dolarů jsou 50 milionů, což dává Tesle rating mezi BBB a BB (Non-investment grade speculative).

Což podle mého názoru přesně koresponduje s aktuálním druhem držitelů akcií Tesly.

Mým zdrojem je Forbes.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 02. 2018 07:42

Jinak aby bylo zřejmé, jak je těch 14 let keců o blízkém zisku v automobilovém průmyslu dlouho, tak za stejné období se například Dacia, skoro zaniklá automobilka bez továrny, posunula od prodejů 30 tisíc kusů ročně tohoto
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Da... ...

k prodejům skoro milionu aut, a z něj čtvrt milionu kusů ročně tohoto
https://i.ytimg.com/vi/UM-Sf3k4Y6I/maxresdefa... ...

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  11. 02. 2018 14:04  |  [82.99.180.xxx]

Po 14 letech od založení Tesla zaměstnává zhruba stejný počet lidí jako Škoda, která se na podobnou výorbní kapacitu dostala zhruba 50 let od založení.
Těžko očekávat, že by Tesla přišla hned po založení s nějakým modelem na trh, takže oponovat tímto je poměrně mimo.
Stačí se podívat na finanční výsledky za poslední roky, kolik byli ve ztrátě a kolik vrazili pouze do R&D. Teď si k tomu připočítej výstavbu Superchargerů, jedna nabíjecí stanice by tuším měla stát 100 tisíc USD, rozšiřování servisních center a prodejen.

Ohánění se Dacií je taky celkem mimo (jak počet prodaných kusů za rok, Tesly jsou 10x dražší), tak tím, že zhruba stejnou dobu je pod křídly Renaultu, tudíž kapacity a prostředky na rozvoj byly daleko větší, stejně jako Dacia v té době nebyla začínají automobilka, která neměla absolutně žádné zkušenosti s výrobou vozů.


Sleduju marketwatch, tam je udávaná ztráta 1,96 miliard USD.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  11. 02. 2018 14:08  |  [82.99.180.xxx]

P.S: Ten počet zaměstnanců je k minulému roku jak za Teslu, tak za Škodu, obě mají zhruba 30 tisíc zaměstnanců. A ta výrobní kapacita: Tesla vyrábí po 14 letech od založení zhruba stejný počet vozů ročně, co Škoda 50 let od založení.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
runner42  |  11. 02. 2018 18:08

Škoda vyrábí 100 aut ročně? 😲
Ano Tesla má ztrátu 1.9 miliardy dolarů. Ale ročně.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  11. 02. 2018 20:02  |  [82.99.180.xxx]

A kde jsi přišel na to, že Škoda vyrábí 100 aut ročně?
Ok, napíšu to po druhé: Škoda 50 let po vzniku vyráběla za rok stejný počet aut, co Tesla po 14 letech od vzniku. Počet vozů, který Tesla za rok 2017 vyrobila, si už dohledej sám.

Jinak bych ještě doplnil, že od roku 2012 (a včetně něj) do roku 2017 byly tři roky, kdy byla čistá ztráta vyšší než náklady způsobené pouze R&D (2012 - náběh výroby Modelu S, 2015 - náběh výroby Modelu X, 2017 - náběh výroby Modelu 3).

Celková ztráta Tesly za roky 2008-2017 je 4,9 mld.USD.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  12. 02. 2018 12:52

Vypadlo mi slovo "tisíc".
Tedy znova. Škoda vyrábí sto tisíc aut ročně?

Nebo srovnáváš kusovou produkci Škodovky z roku 1945 s produkcí současné automobilky?

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  12. 02. 2018 18:27  |  [194.50.226.xxx]

.. profit margin u Tesly je nejvyšší ze všech produkčních aut.

Rozumím tomu, že si přeješ, aby zkrachovali, to je v pořádku, máš v tom své zájmy.
Já si přeji, a moc, byť stále trochu víc a víc skepticky, opak, a moc Muskovi fandím.

Doufám, že překvapí. Byť, ač to tak vzhledem k pořekadlu "rocket science", nemusí vypadat, ale je zřejmě jednodušší postavit největší raketu současnosti (né absolutně), než efektivně rozběhnout sériovou výrobu automobilů ...

Chápu, že omezením vidět, jsou naše zájmy, nicméně, aniž by to Musk nějak extra hlásal do světa, jeho činnost, je prospěšná nám všem.

.. a Musk čím dál, tím více je v tom sám a sám ... už mu nikdo z velkých automobilek nefandí a neplácá po ramenou, jak ještě nedávno se dělo ... hádej proč?

Má něco, co oni ne ... pořád ještě ... a proto fandím a doufám ...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  18. 02. 2018 10:05  |  [86.49.188.xxx]

Každý má názor vidět Teslu pozitivně, nebo negativně. Většina negativních názorů ovšem vyplývá spíše ze zažitého dogmatu (benzín a diesel jsou věčné) a nebo ze skryté závisti. Elon Musk, je v první řadě vizionář, člověk, který nelpí na penězích (nejvíce vydělal na Paypal), on chce posunout společnost na novou úroveň myšlení a chápání globálního světa. I kdyby jeho sen o elektroautech neuspěl, rozhodně se už teď zapsal do dějepisu, jakožto průkopník co započal změnu paradigmatu k automobilizmu. Navíc je tu ještě jeho vesmírný projekt SpaceX, který je velmi úspěšný a jeho cíle dostat se na Mars, jsou už ne SciFi, ale prakticky realitou. Je potřeba vidět jeho výsledky v kontextu času věnované jeho projektům. Představa, že by se jiné automobilky aktivně věnovaly vývoji elektroaut 100let co existují, tak jsme úplně jinde. Kdežto Musk musel zvládnout za 15let vše tak, aby to bylo lepší, konkurenční, funkční. Problémy spojené s elektroauty, jako je cena, nebo infrastruktura, jsou pouze situce k řešení a ne klábosení na chatu jak to je k ničemu. Např. AL ZA se k problému postavila čelem a chce prosadit systém nabíjení z veřejného osvětlení. Závěrem snad říct, že pokud by byla jeho společnost před krachem, asi by nezačal vyrábět plamenomety

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 02. 2018 12:45  |  [217.195.175.xxx]

Vyvoj je jednoznacny: elektromotor a koleso v jednej integrovanej jednotke. Pohonny modul, stavebnicovy princip.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  13. 02. 2018 11:57  |  [194.50.226.xxx]

.. vývoj je jednoznačný - snižovat neodpružené hmoty ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků

Nejčtenější články

Výměna řidičského průkazu: Kolik to stojí? A lze řídit s propadlým řidičákem?

Výměna řidičského průkazu: Kolik to stojí? …

Každý rok musí výměnu řidičského oprávnění absolvovat statisíce obyvatel České republiky. Od poloviny letošního roku by se měla procedura poněkud zjednodušit

3.  2.  2018 | | 52 N/A
Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen se podívejte na nové Santa Fe!

Hyundai bude mít svůj vlastní Kodiaq. Jen s…

První upoutávku na novou generaci SUV Santa Fe vydal Hyundai už minulý týden. Dnes pokračuje sérií skic.

30.  1.  2018 | | 51 N/A
Jeremy Clarkson otestoval Teslu. Záda mu krylo šest právníků!

Jeremy Clarkson otestoval Teslu. Záda mu kr…

Jeremy Clarkson se již pro své výroky o testovaných vozech nejednou dostal do problémů. Při testu Modelu X od Tesly si proto vzal s sebou rovnou 6 právníků.

14.  2.  2018 | | 18 N/A
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může…

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek. Jako první jej měl Karoq, pochlubit se jím už může i Octavia, a dokonce i Kodiaq. Právě z něj pocházejí uvedené snímky.

19.  2.  2018 | | 33 N/A
Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný…

Uvítali byste u nás SUV tvarů konceptu SP? Pokud ano, nepotěšíme vás. Budoucí sériový vůz totiž není určený pro evropské zákazníky.

7.  2.  2018 | | 22 N/A