Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

Polestar po prvním modelu již pilně pracuje na dalších vozech. V roce 2020 by se na trhu měl objevit Polestar 2. Středně velký sedan má být velkou konkurencí Modelu 3 od Tesly.

Nedávno ještě Polestar patřil pod křídla Volva. Teď ale sportovní divize představuje nezávislou značku a na trh postupně zaútočí se svými výkonnými elektrifikovanými vozy. Po prvním modelu s příznačným názvem Polestar 1 má přijít model Polestar 2. Americká Tesla by se prý měla začít obávat.

Podle webu AutoExpress by se novinka měla objevit na trhu v roce 2020. Cenovka středně velkého sedanu výhradně poháněného na elektřinu má být  40.000 eur, tedy něco málo přes milion korun. Všichni jej tak již teď pasují za velkého konkurenta Modelu 3 od Tesly

Polestar chce přebrat zákazníky BMW či Tesle. Tady je jeho plán

Polestar chce přebrat zákazníky BMW či Tesle. Tady je jeho plán

To samé platí také o v pořadí třetím voze Polestaru. Jak správně tušíte, název bude Polestar 3. Pod ním se má skrývat elektrické SUV, zřejmě založené na Volvu XC60. Automobilka zatím plánuje každý rok na trh přivést nový model. Pokud to dodrží, SUV můžeme očekávat v roce 2021. 

Polestar 1 je dvoudveřové čtyřmístné kupé, které rozhodně nezapře své švédské kořeny. O pohon se stará hybridní jednotka - zadní kola pohání elektromotory, dvoulitrový přeplňovaný motor se zase postará o ta přední. Celkový výkon je 600 koňských sil a točivý moment 1.000 N.m. 

Ročně se z prvního modelu Polestaru má vyrobit jen 500 kusů, zájem je o něj však obrovský. Vydělávat tak automobilka bude spíše na svém elektromobilu s číslovkou dva. Podle plánu se z něj vyrobí 50.000 kusů. Výroba bude probíhat v Číně, přičemž jako základ poslouží upravená platforma SPA automobilky Volvo.

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků