Značka Mercury končí, stane se dalším pomníkem hospodářské recese posledních let

Podle posledních informací předloží již v červnu zvláštní tým manažerů koncernu Ford Motor Company svému vedení plán na zrušení značky Mercury. Některé fanoušky to zřejmě zamrzí, nicméně tradiční Mercury toho dnes nemá mnoho co nabídnout, dva ze současné čtveřice modelů navíc příští rok bez náhrady končí. Nejvyšší muž FMC Alan Mulally hned od chvíle, kdy v roce 2006 nastoupil do čela společnosti, zahájil radikální restrukturalizační plán, jenž se zprvu omezoval především na odprodej některých značek, zbavil se postupně Volva, Jaguaru, Land Roveru a Aston Martinu. Mulallyho přístup se dnes s odstupem času vysoce cení, neboť přispěl k tomu, že koncern Ford na rozdíl od konkurentů GM a Chrysler nezbankrotoval.

Prodeje vozů Mercury klesly za poslední dekádu o 74 %. Vloni jich bylo jen 92 299, přičemž třeba v roce 1978 se jich vyrobilo 579 498. Značku Mercury založil v roce 1939 syn Henryho Forda Edsel (o mnoho víc mu toho despotický a paranoidní otec za jeho krátký život bohužel udělat nedovolil) se záměrem zaplnit mezeru mezi standardními Fordy a drahými Lincolny.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků