Značka Mercury končí, stane se dalším pomníkem hospodářské recese posledních let

Podle posledních informací předloží již v červnu zvláštní tým manažerů koncernu Ford Motor Company svému vedení plán na zrušení značky Mercury. Některé fanoušky to zřejmě zamrzí, nicméně tradiční Mercury toho dnes nemá mnoho co nabídnout, dva ze současné čtveřice modelů navíc příští rok bez náhrady končí. Nejvyšší muž FMC Alan Mulally hned od chvíle, kdy v roce 2006 nastoupil do čela společnosti, zahájil radikální restrukturalizační plán, jenž se zprvu omezoval především na odprodej některých značek, zbavil se postupně Volva, Jaguaru, Land Roveru a Aston Martinu. Mulallyho přístup se dnes s odstupem času vysoce cení, neboť přispěl k tomu, že koncern Ford na rozdíl od konkurentů GM a Chrysler nezbankrotoval.

Prodeje vozů Mercury klesly za poslední dekádu o 74 %. Vloni jich bylo jen 92 299, přičemž třeba v roce 1978 se jich vyrobilo 579 498. Značku Mercury založil v roce 1939 syn Henryho Forda Edsel (o mnoho víc mu toho despotický a paranoidní otec za jeho krátký život bohužel udělat nedovolil) se záměrem zaplnit mezeru mezi standardními Fordy a drahými Lincolny.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků