Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Bentley koncernu Volkswagen nestačí. Povýšit o řád výš prý chtějí i Audi, a to díky superluxusní verzi a s retro názvem pro model A8 L.

I když se samostatná značka Audi začala prosazovat až v osmdesátých letech, její kořeny lze vysledovat přibližně do roku 1899. Tehdy svou firmu založil August Horch. Kvůli neshodám se správní radou se po uvedení prvního automobilu do sériové výroby rozhodl založit svůj podnik znovu.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

V roce 1909 to udělal vtipným způsobem. Své příjmení přeložil do latiny na Audi, tedy stále stejné "slyš" či "poslouchej". Tento název automobilce zůstal dodnes, poté co se spojila do Auto Union s DKW, jejíž majiteli bylo Audi z rukou Horcha prodáno, Wandererem a právě i původním Horchem.

Nyní se čtyři kruhy snaží na tuto dávnou historii navázat. Přesněji řečeno, na veřejnost prosakují takové informace. Podle respektovaného serveru Automotive News se v rámci faceliftu Audi A8, který přijde do tří let, chystá také superluxusní varianta Horch. S prodlouženým rozvorem, motory V8 a W12 má konkurovat třídě S od Maybachu.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Rozvor má být u novinky stejný jako u prodloužené verze L. Unikátní má být výbavou a ještě luxusnějším provedením. Podle zákulisních informací však Audi cestou Mercedesu a Maybachu nepůjde. Tedy že neplánuje samostatnou značku pro více modelů, tohle bude záležitost čistě pro A8.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 6 příspěvků