Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Bentley koncernu Volkswagen nestačí. Povýšit o řád výš prý chtějí i Audi, a to díky superluxusní verzi a s retro názvem pro model A8 L.

I když se samostatná značka Audi začala prosazovat až v osmdesátých letech, její kořeny lze vysledovat přibližně do roku 1899. Tehdy svou firmu založil August Horch. Kvůli neshodám se správní radou se po uvedení prvního automobilu do sériové výroby rozhodl založit svůj podnik znovu.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

V roce 1909 to udělal vtipným způsobem. Své příjmení přeložil do latiny na Audi, tedy stále stejné "slyš" či "poslouchej". Tento název automobilce zůstal dodnes, poté co se spojila do Auto Union s DKW, jejíž majiteli bylo Audi z rukou Horcha prodáno, Wandererem a právě i původním Horchem.

Nyní se čtyři kruhy snaží na tuto dávnou historii navázat. Přesněji řečeno, na veřejnost prosakují takové informace. Podle respektovaného serveru Automotive News se v rámci faceliftu Audi A8, který přijde do tří let, chystá také superluxusní varianta Horch. S prodlouženým rozvorem, motory V8 a W12 má konkurovat třídě S od Maybachu.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Rozvor má být u novinky stejný jako u prodloužené verze L. Unikátní má být výbavou a ještě luxusnějším provedením. Podle zákulisních informací však Audi cestou Mercedesu a Maybachu nepůjde. Tedy že neplánuje samostatnou značku pro více modelů, tohle bude záležitost čistě pro A8.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků