Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Bentley koncernu Volkswagen nestačí. Povýšit o řád výš prý chtějí i Audi, a to díky superluxusní verzi a s retro názvem pro model A8 L.

I když se samostatná značka Audi začala prosazovat až v osmdesátých letech, její kořeny lze vysledovat přibližně do roku 1899. Tehdy svou firmu založil August Horch. Kvůli neshodám se správní radou se po uvedení prvního automobilu do sériové výroby rozhodl založit svůj podnik znovu.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

V roce 1909 to udělal vtipným způsobem. Své příjmení přeložil do latiny na Audi, tedy stále stejné "slyš" či "poslouchej". Tento název automobilce zůstal dodnes, poté co se spojila do Auto Union s DKW, jejíž majiteli bylo Audi z rukou Horcha prodáno, Wandererem a právě i původním Horchem.

Nyní se čtyři kruhy snaží na tuto dávnou historii navázat. Přesněji řečeno, na veřejnost prosakují takové informace. Podle respektovaného serveru Automotive News se v rámci faceliftu Audi A8, který přijde do tří let, chystá také superluxusní varianta Horch. S prodlouženým rozvorem, motory V8 a W12 má konkurovat třídě S od Maybachu.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Rozvor má být u novinky stejný jako u prodloužené verze L. Unikátní má být výbavou a ještě luxusnějším provedením. Podle zákulisních informací však Audi cestou Mercedesu a Maybachu nepůjde. Tedy že neplánuje samostatnou značku pro více modelů, tohle bude záležitost čistě pro A8.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků