Značka DS se odděluje od Citroënu konceptem Divine

Citroën DS Divine vlastně už není Citroën. Začka DS se rozhodla osamostatnit a vydat se bojovat s prémiovou konkurencí. Podle slov vedení je cílem Audi. DS chce dosahovat dokonce stejných kvalit zpracování. Ostatně, o plánech značky DS jsme už psali dříve, tak vás odkážeme na minulý článek.

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

Francouzská automobilka Citroën je také specialistou na názvy svých konceptů, které ihned evokují nějaké jiné označení. No, jen si vzpomeňme na koncept Wild Rubis (v redakcích se mu neřekne jinak než anglickým slovíčkem „rubbish“), teď tu máme koncept Divine DS, tedy prostě divné DS. Ovšem na jeden Proton, jehož jméno se u nás stalo legendou, to stejně nemá.

Koncept Divine DS, jehož designovou zajímavostí jsou třeba nůžkové „lambo“ dveře, pohání přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 THP o výkonu 199 kW (270 k) a točivém momentu 330 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1900 až 5500 ot./min. Přesto prý motor splňuje normu Euro 6 a vypustí jen 145 g/km CO2.

A když už jsme na stánku Citroënu a DS, podívejme se na další modely včetně závodních speciálů. Například sedan C-Elysée postavený pro závodní seriál WTCC vypadá docela zajímavě. S ním jezdí třeba Sebastian Loeb, známá legenda rally. I jeho bývalé služební auto je tu vystaveno - speciál Citroënu pro WRC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků