Značka DS se odděluje od Citroënu konceptem Divine

Citroën DS Divine vlastně už není Citroën. Začka DS se rozhodla osamostatnit a vydat se bojovat s prémiovou konkurencí. Podle slov vedení je cílem Audi. DS chce dosahovat dokonce stejných kvalit zpracování. Ostatně, o plánech značky DS jsme už psali dříve, tak vás odkážeme na minulý článek.

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

Francouzská automobilka Citroën je také specialistou na názvy svých konceptů, které ihned evokují nějaké jiné označení. No, jen si vzpomeňme na koncept Wild Rubis (v redakcích se mu neřekne jinak než anglickým slovíčkem „rubbish“), teď tu máme koncept Divine DS, tedy prostě divné DS. Ovšem na jeden Proton, jehož jméno se u nás stalo legendou, to stejně nemá.

Koncept Divine DS, jehož designovou zajímavostí jsou třeba nůžkové „lambo“ dveře, pohání přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 THP o výkonu 199 kW (270 k) a točivém momentu 330 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1900 až 5500 ot./min. Přesto prý motor splňuje normu Euro 6 a vypustí jen 145 g/km CO2.

A když už jsme na stánku Citroënu a DS, podívejme se na další modely včetně závodních speciálů. Například sedan C-Elysée postavený pro závodní seriál WTCC vypadá docela zajímavě. S ním jezdí třeba Sebastian Loeb, známá legenda rally. I jeho bývalé služební auto je tu vystaveno - speciál Citroënu pro WRC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků