Značka DS se odděluje od Citroënu konceptem Divine

Citroën DS Divine vlastně už není Citroën. Začka DS se rozhodla osamostatnit a vydat se bojovat s prémiovou konkurencí. Podle slov vedení je cílem Audi. DS chce dosahovat dokonce stejných kvalit zpracování. Ostatně, o plánech značky DS jsme už psali dříve, tak vás odkážeme na minulý článek.

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

Francouzská automobilka Citroën je také specialistou na názvy svých konceptů, které ihned evokují nějaké jiné označení. No, jen si vzpomeňme na koncept Wild Rubis (v redakcích se mu neřekne jinak než anglickým slovíčkem „rubbish“), teď tu máme koncept Divine DS, tedy prostě divné DS. Ovšem na jeden Proton, jehož jméno se u nás stalo legendou, to stejně nemá.

Koncept Divine DS, jehož designovou zajímavostí jsou třeba nůžkové „lambo“ dveře, pohání přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 THP o výkonu 199 kW (270 k) a točivém momentu 330 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1900 až 5500 ot./min. Přesto prý motor splňuje normu Euro 6 a vypustí jen 145 g/km CO2.

A když už jsme na stánku Citroënu a DS, podívejme se na další modely včetně závodních speciálů. Například sedan C-Elysée postavený pro závodní seriál WTCC vypadá docela zajímavě. S ním jezdí třeba Sebastian Loeb, známá legenda rally. I jeho bývalé služební auto je tu vystaveno - speciál Citroënu pro WRC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků