Značka Chrysler v Evropě skončí, nahradí ji Lancia

30 komentářů

Vestor
23. června • 23:31

Nechápu proč se Fiat do toho dobrodružství s amerikou pouští. Je sice pěkný, že díky tomu získá i velký modely, ale tyhle dvě značky sou prostě moc protikladný. Jinak doufám, že Chysler Lancii nestáhne ke dnu, vždycky to byly vyjímečný auta. :-(

Marty
24. června • 11:19

Přečti si něco o chrysleru, něco o historie, oprosti se keců typu JPP a názorů lidí, jejichž kamrád měl strýčka, ten měl 15 let starej ropnej Voyager (mimochodem se slavným itlaským motorem) a to byl krám...
Popř. 15 let starý LHS za 30, který jako funglocka stálo 1,7 mega a má 400 tis km na hrbu.Ona realita je jinde, jelikož se kolem Chryslerů pohybuju cca 6,5 roku tak o tom narozdíl o jiných něco vím.
Chrysler měl vyjimčených aut spousty, přečti si něco o konceptu na produdový pohon, přečti si něco o slavých "letter cars" z 50. let, něco o Viperu atd. a zjisti si, kdo byl v usa v 90. letech tím, kdo přinášel inovace a komu koncem 90.let stoupaly prodeje, aztímco GM a Ford šel do kopru.Že tahle slavná éra za MB skončila je smutný, ovšem je nutný břečet na adresu Stuttgartu a ne Auburn Hills.
Tam měli svázané ruce a museli dělat tak, jak pískal geniální pan Zetsche....
Kam to dovedl vidí každej....

s
24. června • 13:57

Podivej, me je uplne jedno, jaky mel Chrystler kdy auta. Jako fan Lancie mam pochopitelne obavy o ni, u Chrystleru je pro me dulezity jen to, aby nestah dolu Fiata.

Marty
25. června • 9:32

Lancie je mrtvá, za posledních 15 let neměla jediný zajímavý auto, narozdíl od Chrysleru.
Bohužel se musíš smířit s tím že odted u Lancie všechno od střední třídy výš bude Chrysler.
S jiným znáčkem + trošku překabátěnej.Jako se my musíme smířit že malý Chryslery budou překabátěný Fiaty a Lancie a taky má každej obavy.....
Upřímně mezi fandy uscars nemá Fiat zrovna valnou pověst.....

Marty
25. června • 9:32

Tady si zatím můžeš studovat historii
veteran.auto.cz ...

Dusan
23. června • 11:38

To co se cekalo od pocatku konecne nastalo, Lancia jako znacka konci. Bude z ni uz jenom znacek na kapote Chrysleru prodavaneho v Evrope a casem mozna ani to ne. Povidacky o nejakem "spolecnem vyvoji", "sdileni platforem" a podobne jsou velmi usmevne uvedomime-li si, ze Chrysler prodava i v dobe nejvetsi krize radove vice aut nez Lancie. A to je v konecnem dusledku to co rozhodne kdo ta auta bude delat.
Ostatne Lancie tezko muze neco nabidnout, kdyz uz nema zadne vlastni technologie a vsechno to stavi na Fiatech. Takze je to presne tak jak se od zacatku predpokladalo, mala auta koncernu budou Fiaty, velka auta koncernu budou Chryslery a sem tam se na ne jeste prilepi nejaky prebyvajici znacek typu Lancia nebo Alfa Romeo. Nicmene kdo koupi v budoucnu velkou Lancii bude od priste kupovat ameriku a kdo malou ten dostane Fiata (coz plati ostatne uz nyni).

wolff
23. června • 11:58

Vidím, že to co sem o tobě napsal, byla naprostá pravda.
No teď nezbývá, než jen udržet se na uzdě, nenapasat, že si píp... a být v klidu.P.S. Prosím tě podívej se aspoň na ty řadová čísla, kolik aut prodává Lancie a kolik Chrysler. Jen malá rada... Do Chrysleru počítej opravdu jen Chrysler a ne Dodge, Jeep, či RAM... a nebo naopak... nepiš o tom, že Lancie nemá něco svého... že je to Fiat, resp.. ono to tak samozřejmě je (co je na tom taky divného, když Lexus je Toyota a Audi je VW),a le tam to jaksi nemáš potřebu tak stupidně prezentovat, že?Ten rozdíl opravdu, ale opravdu nebude řádový a vememe-li v úvahu velikost trhu, kde obě značky figurují, bude v podstatě zanedbatelný... Vememe-li portofolio obou značek (v současné době), pak je zcela patrné, kdo umí co LEVNĚ vyrobit a úspěšně prodat.

Marty
23. června • 12:58

A proč by do toho neměl počítat Dodge?
To v EU taky končí, že se tu bude prodávat Charger a Chally je fajn, ovšem ty se tu doted taky neprodávali, narozdíl od Caliberu, Journey, Nitra a Avengeru.Jsou to sesterské značky a obě vyrábějí osobáky, MPV a SUV.
Neb RAM už je oddělená.Kdyby se soudruzi u Fiatu radši soustředili na podstatné problémy.
Hele wolffe, kdy budou v USA ty dodávky Fiat či Iveco pod značkou RAM?
To soudruhům makaronům neva že jim uniká zisk?Sprintery se doprodaj letos, zbývá posledních pár stovek kusů a výroba je ukončená. Nic jinýho není neb Mercedes vtipně ukončil výrobu a vývoj dodávek RAM Van aby tam mohl nacpat Sprinter.
Tohle by měli řešit.
Ne se zabejvat Evropou a rušením značek u kterých to chtělo hodit místo rušení tak 1-2 mega euro do reklamy, která byla dosud nulová a vypadalo by to jinak.A maj tam toho víc - náhradu za PT Cruiser (sorry ale to Fiat 500 fakt není - je hezký že dělnící v Toluce budou mít co dělat, ale jaksi to neřeší situaci) a za Neon - který prozíravý Mercedes ukončil bez náhrady (Caliber je totiž poněkud divná náhrada) a tím Chrysler přišel o statisíce prodaných ks.
Atd.Zatím se nic neděje, dává se do prodeje Grandčíro, vyvinutý už dávno před před příchodem fiatu, stejně jako chystané Magnum (nové durango) a stějně jako nové motory Pentastar.
Takže zatím od Fiatu ani tuk, Multi air nikde, přímý vstřik nikde, kde sou ty slibovnaé převodovky od Fiatu?
Nějak nebudou, že, místo toho budou 8mi stupnové automaty od ZF a vlastní 6ti stupnové převodovky, které už se dělaj 4 roky...
Zahozený projekt dvouspojkové převodovky od Getragu zminovat nebudu - další vyhozené peníze.
Už se dávno mohly dělat, fabrika byla z 90% hotová.Tohle jsou podstatný věci. A ono možná, možná něco bude v roce 2013.... Trošku pozdě.

wolff
23. června • 13:43

Prosím tě vzpamatuj se. nemá cenu reagovat na kraviny... Ale budiž.
Podívejs e o čem píšu a pak reaguj.
Pokud se bavíš o chrysleru, bav se o chrysleru a ne o dodge. to je jako bavit se o Lancii a počítat tam Alu romeo a Fiat. Víc psát nebudu. meleš nesmysly a 5. přes deváté.Prvně si to anstuduj. Nastuduj si kam se které převodovky mají a budou dávat a pak piš. nebaví mě tady reagovat na každé dítě co neumí číst, případně si vykládá informace podle svého.

Marty
23. června • 14:09

Já mam nastudovaný všechno, studuju to denně.Budou pro RWD modely a pikapy.Pro zbytek současné 6ti stupnové, 4 stupnové maj do 2-3 let definitivně zmizet.
Hm?
Co nám povíš na to kdy budou ty slibované DSG a co nám povíš na ten Getrag?
Došly argumenty vid.Nuč mě znát Chrysler, jako kdyby si učil Železnýho házet oštěpem a nedvěda hrát fočus :o)A co ty dodávky wolfe?
HEHEHE

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
23. června • 14:10

Jestli ti to neušlo, Chrysler Group se jmenuje celý koncern a zahrnuje 4 značky.
Takže nejde jen o zančku Chrysler, vinou Mercedesu okleštěnou na 3 modely....(pt nepočítám, když výroba končí za 3 neděle).

wolff
23. června • 14:55

Mě neušlo, ale ty evidentně ucházíš (dlouhodobě)... ;-)Psal sem ti, že máš číst pozorně (informace samo máš, jen je trochu motáš).
Chápu, že číst mnoho zdejších zblitků (zejména od Dušana) je problematické, ale dá se tím prokousat. Tak za prvé. Pokud někdo porovnává prodeje Chrysleru a Lancie, tak musí porovnávat prodeje Chrysleru (která v USA prodá méně aut než Audi enbo VW) a Lancie, protože právě o ty zde běží. Dodge už bude daleko rozdílnější od Chrysleru než byl doposud. To je první věc. Tedy Magnum už nebude přebouchané 300C. Ale 300 C bude právě nástupce Thesis. Co je na tomto nepochopitelné nevím. Nový střední Sebring bude dělán v USA, ale bude postaven na platformě dělané s Fiatem, tedy na stejné jako budoucí nástupce 159 (něco bude sdílet s Guilliettou. Je to nejlepší podvozková skupina co je dnes k mání v této třídě, tedy ať američan (Chrysler) a nebo evropan (Lancia) bude patřit k tomu nejlepšímu. A když se podíváš na prodejní čísla značky Chrysler a Lancie, tak ty od Chrysleru jsou vyšší, ale není to od Lancie řádově (kolik se ve světě - zejména USA a Canadě prodá Chryslerů? 650 000 ? asi ani ne, Lancií se proda v podstatě jen v Itálii, německu a Francii cca 150 000 ? V Evropě se prodá Chryslerů kolik 10 000 (vč. UK)? ty čísla někde jsou, daly by se dohledat. Takže musíš porovnávat čísla těchto dvou značek. To, že Fiat v pdostatě prodá jen v jižní americe tolik aut co Chrysler se všemi značkami na celém světě se hádat asi nebudeme. To, že tomu tak vždycky nebylo... o tom se hádat nemusíme. i Fiat měl světlejší momenty.No nic.. Co se převodovek týká...Nová 6st DSG převodovka se bude dodávat do NÁSTUPCŮ menších a středních modelů, nový 8smi stupňopvý automat pouze pro NÁSTUPCE 300C a dalších. Co na tom enchápeš? To, že se jedná o nástupce a ne současné modely, které dojíždějí je snad jasné?

Marty
23. června • 15:29

Tak a sme ale zas na začátku proč se prodá tak málo.
Z mizernýho Sebringu toho nejde moc vytřískat, 300C se mělo správně UŽ letos prodávat v nový generaci neb už se vyrábí 6 sezon (klasický interval Chrysleru ještě před Mercedesem bylo 5 let na novou generaci) jenže skutek utekl a TownandCountry to chudák celý nezachrání. Současný Chrysler bojuje silou jednoho modelu prakticky....Doprodejový PT Cruiser, který se už podle původních plánů Cerberusu měl přestat vyrábě loni a nevím kdo navrhl to prodloužení, což byl nesmysl, když se prodá 1 000 aut měsíčně je MIMO....Jenže nic novýho není a do 2013 nebude, abys měl reálný srovnání Lancia a Chrysler, tak musíš vytáhnout čísla tak z let 2005-07 maximálně, dál už ne.A Dodge resp. RAM začne taky ztrácet, jak říkám pro rok 2011 nejsou k mání žádné dodávky, obstorožní Dakota to nevytrhne a tak celý úspěch značky RAM leží na bedrech pikapů 1500-3500 vč. Heavy duty chassis. Ty sice jsou úspěšné a sbíraj ocenění, ale jsou samotný a navíc v době kdy už pikapy tak nefrčí.Co se tak problematickýho na přivedení dodávek do USA?
Když to bude to samý, dát jinou masku, kryt volantu a světla a udělat homologaci by už za rok zvládnout mohli ne?
Zatím ani tuk.Caliber by taky potřeboval poměrně rychle nástupce a ještě rychleji Sebring a Avenger, zatím se podle všecho bude lepit nějaká náhražka slepená z konceptu 200C, současného Sebringu + něco k tomu a změní se název.Aspon že bude to Magnum(Durango) a upravený Charger a 300C. Spolu s Journey a Caravane to drží prodeje, ještě Avenger docela boduje díky zajímavému designu, což je taky hozená rukavice - udělat facelift, dát tam nové R4 a pentastary, vyhodit 4stupně a všude dát 6ti, nový interiér a prodá se měsíčně minimálně 10 tis ks jen v usa.S Calibrem už se moc štěstí neudělá, Nitro to samý, Challenger chce taky vylepšit, zejména motory, převodovky (leč není čím) a podvozek.Ale všechno to dlouho trvá a ujíždí vlak, Ford zatím zdatně boduje a směje se ostatním, problémy Toyoty mu navíc ještě pomohly.
Je hezký že se minulej měsíc prodalo v usa 100 tis aut, ale aby to nebylo zas na dlouhou dobu naposledy, o to jde.
Jsou tady důležitý úkoly pro obě strany, jenže evropa se zajímá o nepodstatné malichernosti
typu evropský trh a zrušení značky.Na to sem chtěl poukázat víš.
Navíc Chrysler je v Evropě přítomen nepřetržitě od počátku 90. let, tj skoro 20 let a předtím to byl velký hráč vlastníci francouzskou Simcu a závody v británii až do doby krize. Navíc dodává motory a technologie třeba Bristolu, GAZu, Bufori a dalším
Chrysler v Evropě rozhodně nezná méně lidí než Lancii. Možná spíš víc.

wolff
23. června • 15:51

Hele úplně stejně je na tom ta Lancie, která má modelové portfolio (nebýt Delty na nule). těch pár malých aut to taky nevytrhne.
Proto bude to sloučení. ti dostanou menší a ti větší a budou to dělat společně. já to vidím jako dobrý krok. Do vnitř fabriky nevdiím, ale vzhledem k tomu, že Mercedes za 10 let udělal 3 modely...t ak chtít po Fiatu aby za rok udělal modelů 10 je podle mě blbost. Chce to prostě chvilku yvčkat. Kvalita a prodejní šílsa půjdou nahoru. Podívej se jen kolik je v plánu modelů an jednotlivých podvozkových platformách. Rodzíl mezi mým myšleníma tvým je ten, že já raději chvilku vyčkáma přijde kvalita a ty by si nové modely chtěl hned (byť asi pochybné kvality a ceny). Rok je an to krátká doba. A ani převést fabriku ze dne an den asi enní tak jednoduché, jak by se zdálo. Ty dodávky to chce, to je pravda... ;-)

Marty
24. června • 11:30

No třeba MB tam Sprinter zaváděl pekelně dlouho - ono udělat novou přední masku a světla, to jim dalo šíleně zabrat.....A homologace a postavení linky s přivezeným zařízením + zaškolení dělníků trvá obvykle taky 8 let.
To je fakt no, bohužel pouze u značky Lada...
To by ale pro Fiat asi nebyl ten nejlepší příklad co? Jiní to stíhaj totiž 4-5x rychlejc.I ruskej Gaz dal v ruských!! podmínkách do provozu linku (kterou koupil komplet od Chrysleru) na minulou generaci Sebringů asi za necelý 2 roky...
Jestli je Fiat pomalejší než Gaz, no tak to je hezká vizitka.... (ta situace s dodávkami je to samé v bleděmodrém jako ta linka na Sebringy - stačí vzít linku, převéz, postavit, prázdných továren je tam dost, zaškolit dělníky, udělat pár prototypů, otestovat, homologace a hurá sériovka - motory můžou dovážet z Itošky).

Fobie II a RS
23. června • 9:46

je holé šílenství, vzhledem k povědomí o značce Lancia v řadě EU zemí (mimo itálii).
Ono se stačí krásně podívat na čr a podívat se kolik je tu registrovnaých lancií a kolik Chryslerů a Dodge.Rozdíl nebetyčný a to je to v některých zemích ještě mnohem větší diference.
Pokud mělo něco končit, tak Lancie. Tahle zančka už stejně nemá posledních 20 let co nabídnout a žije jen z minulosti a z Italského trhu.
Krásný příklad tápání ve tmě.

wolff
23. června • 11:11

No jo, jenže je v tom háček. V Anglii to tak nebude..., takže.. dkyžs e podívaáš na prodeje Chrysleru A lancie ze třech v tomto případě zásadních trzích (itálie, německo a Francie), vyjde ti, že Lancie prodá 100 x víc aut než Chrysler.
Takže tvůj pláč je sice hezký, nicméně na špatném hrobě. A "fandové" Amerických aut opravdu prodeje Chrysleru a ani Lancii dělat nebudou... tohle je o prdeji aut..., ne o o fandovství...

Marty
23. června • 12:36

Jo?
Sem neviděl že by v Neměcku nějak frčeli Lancie.
Problém je že Lancie má v současnosti jen malé vozy a Chrysler jen velké = ty zančky si absolutně nekonkurují,tak nevím proč se rozhodli udělat takovou kravinu.
Pokud na 300C naroubují look Thesisu, tak potěš koště, to bude takový úspěch že když se prodá 1000 aut za rok v celé evropě, bude to zázrak.Ale hlavní je ukrást si Voyager, který si za ty léta vybudoval po evropě širokou škálu zákazníků, navíc věrných, tj. chodí si kupovat pořád nové generace a zacpat tím díru po té tragické slepenině od PSA...
Tak to umí s prominutím každý.Podívej se kolik prodal Chrysler MPV v Evropě vč východní od roku 1990 a kolik Lancia.
To bude rozdílek jo a pipočti si ještě šedej dovz z usa vč. Dodge Caravan, mimo ofiko statistiky....

Maravy
23. června • 7:02

Lancia (kappa, lybra, nuova delta) jsou velice povedena a kvalitni auta, obavam se ze maskovany Chrysler ji zkazi reputaci.

Marty
23. června • 14:14

Kappa?
Ta by byla moderní a měla úspěch, prodávat se v roce 1985, ovšem oni jí nabízeli i o 14 let pozdějc - prosím vás, to nikdo mimo itošku nekupoval. Ta hrantá kastel ala 80. leta, to byl fakt luxus.
Lybra byl taky krok vedle, jediný co bylo úspěšný trochu víc byla Delta žijící ze sportovních úspěchů Integrály ......Si tady jen něco namlouváte ale realita byla jinde.

wolff
23. června • 8:02

Tenhle článek je zase desinterpretace...
Celé je to trochu jinak.Chrysler a Lancia budou sdílet platformy a některé modely. Tedy něco podobného jako byla Mussa a Idea. Jestli si někdo myslí, že se teď přestane tady prodávat Chrysler 300C a už to zde bude v prodeji se znáčky Lancie, tak to tak nejspíš nebude. Lancie bude vycházet z toho Chrysleru, ale bude celá předělaná (naopak jiné modely Chrysleru budou yvcházet z Lancie). Samozřejmě to bdue koncipované až s novou modelovou řadou už od počátku buď jak Chrysler a nebo Lancie. Měly by to být víceméně svébytné modely. Aspoň trochu. Na Chrysleru a Lancii budou dělat oba týmy současně. jak italský, tak americký. Chrysler jako takový půjde kvalitativně hodně nahoru. Už to nemůže být jako dřív. Prostě to by nestačilo.

Marty
23. června • 9:42

Tak na tomhle Fiat ohromně vydělá.
Naproto garantuju že každej kdo si ted šel koupit Chrysler honem pofrčí pro novu Lancii.Trošku zásadní problém je, že lidi chodili kupovat ameriku, ne itala.Takže šedej dovoz rulez, ted se toho bude z usa tahat 3x tolik novýho.Nu a kdo chtěl naftáka, půjde pravděpodobně k jiné, zřejmě německé konkurenci.
Výsledek bude slušný, hádam že tak ročně to bude dělat mínu 50-80 tis aut v evropě z nichž tak 15-20 tis nahradí šedej dovoz z USA.Super rozhodnutí, rovnou měli udělat i z Jeepu Masseratti, byla by sranda.
Když kocourkov, tak proč ne s plnou parádou.
No každopádně Fiat šel cestou jak levně získat nové MPV (Grand Voyager + Journey) a nové auto vyšší střední (300C).
A jak se zbavit konkurence v evropě a výšit trochu prodeje.Jenže mu to vyjde asi tak, jako Ministerstvu dopravy plán jak navýšit zisky z daní za naftu.
Výsledkem bude akorát tak velký kulový, ovšem Fiat to netrápí, von na tom přeci prodělat nemůže.
A že na tom prodělá Chrysler? No a co přeci...

wolff
23. června • 11:15

Lancie prodá víc aut než třeba Alfa Romeo, Saab a Volvo. Takže ono to prostě není tak s tou její pověstí a povědomím špatné. A pokud bude mít širší portfolio a hustší servisní a dealerskou sí´t.... nevidím v tom nic špatného. vydělají an tom oba. Jak Chrysler (pokud bude ty auta vyrábět a z části se podílet na výrobě), tak Lancia.A znovu říkám to portfolio bude +- na 50%. Do auta střední třídy to budou Lancie Od střední třídy, crossover a MPV Chrysler. tedy přesně to, co oba umí nejlépe... Opravdu v tom enní potřeba hledat ttragédii. A pokud to bude mít znáček Lancie bdue to lancie a nikdo nepozná, že to byl a je Chrysler a obraceně. Pro chrysler je dobré to, že bude kvalitnější... tedy jen samá pozitiva... Samo, pokud to klapne. Kdo v tom bude hledat problémy budou "odborní" novináři - nedostanou-li řádně nasypáno a pak zarytí fandové značky, kteří se s tím prostě smíří...(jinak by nebyli fandové)

kamil
23. června • 20:03

Víc než Volvo Lancie neprodala, u ostatních to je pravda. Statistika ACEA za rok 2009:Volvo - 206.504 aut
Lanica - 120.854
Alfa Romeo - 110. 699
Saab - 25.623
Chrysler - 21.102

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
23. června • 20:22

Hledat se mi to nechtělo...
U toho Volva sem si jistý nebyl...
O.k.

rac3r
23. června • 13:11

Od které doby prodává Lancia víc aut jak Alfa Romeo?? :-D:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
23. června • 13:39

Tak se podívej na prodeje...
Už docela dlouho...Ne o moc, ale desítky tisíc kusů to jsou.Mussa a Ypsilon je velmi velmi úspěšný model.

Muf
23. června • 19:18

Má pravdu předsedo - Lancie prodává více... Stačí sledovat statistiky (třeba JATO nebo ACEA)...

Marty
24. června • 11:07

Jojo, ale předkrizové výsledky:
2006
Chrysler - 61 614 ks
Lancia - 116 340 ksTaak, a ted by to chtělo u té Lancie odpočíst Itálii a nastane ta velká sranda, že mimo italský trh toho prodal Chrysler zřejmě stejně nebo i víc jak Lancia :o)A sme u toho co tvrdím od počátku.
A když připočtem Dodge, jejíž modely prodávané v EU maj z valný většiny taky zmizet, tak to bude navíc výrazně víc.Si mohli značku Lancia nechat jen pro domácí trh a všude jinde to mohl být chrysler a mělo by to možná daleko větší úspěch. Doma to má zvuk, jinde v EU bohžel lancia žádný zvuk nemá a je trapný si nalhávat že jo.
Zeptejte se v Moskvě na ulici kolik lidí zná Lancii a Kolik chrysler?
Poměr 5:30? Asi tak nějak a mnoho dalších států na tom bude podobně.Jinak statistiky fajn, ale nějak tam chybí rok 2007....No a pak už přišla krize, oddělení Chrysler a Mercedesu, a spolu s nulovou reklamou a nechotou prodejců (víme o tom své) + zastaralé modely šla ta čísla dolů no.
Ona lancia se taky neustále plácá někde mezi 110-120 tis a ta prodejní čísla nijak nahoru nejdou...
Což není moc překvapivé.

Marty
23. června • 12:28

Jo ale kde?
V Itálii?
Co budou soudruzi makaroni říkat ža jim tam naservírujou ameriky?
To si je mohli už koupit ted?Přemejšlej....Ne, nikdo nepozná že je přelepenej znáček + jinej předek a zadek (víc na to nezměnej), to bud musí bejt slepej nebo si myslet že Chrysler je zančka kalifornskýho červenýho. Pak jo.

Doporučujeme

Články odjinud