Značka Chrysler v Evropě skončí, nahradí ji Lancia

Spolupráce mezi značkami koncernů Fiat a Chrysler funguje oběma směry, Lancie se budou za oceánem prodávat jako Chryslery, zatímco v Evropě budou Chryslery nabízeny pod značkou Lancia. Tím se snad Fiatu podaří konečně obohatit paletu své prestižní značky o další modely, což se v posledních patnácti letech zrovna nedařilo.

Záměrem je urychleně sloučit stávající prodejní místa značek Chrysler a Lancia, jejichž počet tak naroste z 400 na 1 200, podle dohody totiž vlastní Fiat prodejní práva na Chryslery dovážené do Evropy. Těšit se tak můžeme na nové „Lancie“ v podbě kompaktního sedanu, středního sedanu nahrazujícího stávající Sebring a PT Cruiser, minivanu Voyager a reprezentačního sedanu 300C. Podle plánů by Fiat chtěl v roce 2014 v Evropě prodat plných 300 000 vozů Lancia/Chrysler, vloni zde přitom umístil jen 132 500 Lancií, a to převážně na domácím italském trhu.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků