Spolupráce mezi značkami koncernů Fiat a Chrysler funguje oběma směry, Lancie se budou za oceánem prodávat jako Chryslery, zatímco v Evropě budou Chryslery nabízeny pod značkou Lancia. Tím se snad Fiatu podaří konečně obohatit paletu své prestižní značky o další modely, což se v posledních patnácti letech zrovna nedařilo.
Záměrem je urychleně sloučit stávající prodejní místa značek Chrysler a Lancia, jejichž počet tak naroste z 400 na 1 200, podle dohody totiž vlastní Fiat prodejní práva na Chryslery dovážené do Evropy. Těšit se tak můžeme na nové „Lancie“ v podbě kompaktního sedanu, středního sedanu nahrazujícího stávající Sebring a PT Cruiser, minivanu Voyager a reprezentačního sedanu 300C. Podle plánů by Fiat chtěl v roce 2014 v Evropě prodat plných 300 000 vozů Lancia/Chrysler, vloni zde přitom umístil jen 132 500 Lancií, a to převážně na domácím italském trhu.
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon